Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز شنبه گزارش کرد «وانگ یی» اگرچه بارها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویوک در این مورد برای خبرنگاران توضیح داده است اما یک بار دیگر نیز رسما تاکید کرد پکن یک سیاست عمومی دیرینه دارد و آن این است در سیاست خارجی کشورهای دیگر دخالت نمی کند.

وی گفت: چین هرگز در امور داخلی ایالات متحده دخالت نخواهد کرد ما اطمینان داریم که مردم آمریکا قادر به حل مشکلات خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه علنا از اوکراین و چین خواست تا درباره اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش یعنی «جو بایدن» و پسرش تحقیقاتی انجام دهند.

ترامپ که در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می‌کرد در مورد درخواستی که چند ماه پیش از رئیس جمهوری اوکراین برای تحقیق از بایدن کرده بود، گفت: من فکر می‌کنم آنها اگر صادق باشند تحقیقات گسترده‌ای را درباره بایدن‌ها شروع می‌کنند.

طبق اطلاعاتی که یک افشاگر ناشناس منتشر کرده است، ترامپ ۲۵ ژوئیه (سوم مرداد) در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا تحقیقاتی در مورد بایدن انجام دهد.

با این حال، وی روز پنجشنبه بار دیگر اتهامات خود علیه بایدن را تکرار کرد و گفت: چین نیز باید تحقیقاتی در مورد بایدن‌ ها انجام دهد.

ترامپ اظهار داشت که تاکنون از «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین درخواست صریحی در این زمینه نکرده است.

"جو بایدن" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و معاون باراک اوباما هم در واکنش به این موضوع دونالد ترامپ را متهم کرد که برای انتخاب مجدد خود دست به دامان دولت‌های خارجی شده است.

"جو بایدن" در تازه ترین واکنش به اقدامات رئیس جمهوری آمریکا علیه خود و فرزندش خطاب به ترامپ نوشت: "آقای رئیس جمهوری، نمی توانی دولت‌های خارجی را برای کمک به خودت در انتخاب دوباره به کار بگیری".

وی افزود: این سوء استفاده از قدرت و نقض سوگندی است که یاد کردی که امنیت ملی ما را به مخاطره می اندازد.

پیش از این نیز «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اتهامات اخیر دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر پرداخت پول از سوی چین به «هانتر بایدن» جوانترین پسر «جو بایدن» معاون سابق رییس جمهوری آمریکا را رد کرده بود.

بر اساس شواهد در سال ۲۰۰۸ میلادی پسر بایدن یک شرکت تجاری تشکیل داد و در سال ۲۰۱۳ میلادی با یک شرکت خصوصی چینی تفاهنامه همکاری امضا کرد. 

جرج مسیروس از وکلای هانتر بایدن می گوید نهایتا یک شرکت مدیریتی مشترک فعال شد که بخشی از سهامش نیز به هانتر تعلق داشت و در واقع سهم او در معامله ای که در سال ۲۰۱۳ میلادی در چین انجام شد نزدیک به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار بود زیرا او در این شرکت ۴۲۰ هزار دلار سهام داشته است و رقم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار مطرح شده توسط ترامپ از اساس نادرست است.

بر اساس اخبار این رسانه هانتر بایدن دسامبر سال ۲۰۱۳ از ژاپن با هواپیمای ایرفورس ۲ وارد چین شده بود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین امريكا دونالد ترامپ چین کاخ سفید جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند