Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:55:20 GMT

مشارکت همگانی در امنیت، بخشی از تولید امنیت است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۵۹۴۸

مشارکت همگانی در امنیت، بخشی از تولید امنیت است

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: مشارکت همگانی در امنیت، یک بخش از تولید امنیت است و افراد مختلف یا مجموعه‌هایی هستند که از ظرفیت طرح هوشمند ثمین استفاده می‌کنند. اینکه همه‌جا را بتوانیم با پلیس پوشش دهیم، شاید برایمان مقدور نباشد.

سردار محمدکاظم تقوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وظیفه عمومی نیروی انتظامی، اظهار کرد: نیروی انتظامی یک وظیفه عمومی دارد که امنیت عمومی را تامین می‌کند؛ ما در وظیفه تامین امنیت عمومی‌مان، هیچ کوتاهی و قصوری نداشتهایم، اما بعضاً افرادی هستند که اختصاصا، خودشان تمایل دارند هزینه‌های امنیتشان را با افزایش‌دادنش بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه «یکی از ابتکارات شرکت‌های حفاظتی و مراقبتی، استفاده از تکنولوژی است»، خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی، بهره‌گیری از ظرفیتی است که در حوزه امنیت وجود دارد.

وی ادامه داد: در طرح ثمین‌، یکی از شرکت‌های حفاظتی مراقبتی استان خراسان رضوی مبتکرانه طرحی را انجام داد که این طرح مورد تایید مسئولان امر در استان و کشور قرار گرفت و به‌عنوان یک نوآوری در این حوزه بسیار خوب عمل کرده‌است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر نمی‌کنید این طرح نگهبان هوشمند به شکل‌گیری یک نگاه کالایی به امنیت منجر شود، توضیح داد:این اتفاق در راستای ارتقاء امنیت است. بحث کالایی‌شدن، بخش بسیارجزئی را شامل می‌شود. در مشهد خیلی از ظرفیت‌ها وجود دارد که می‌توانند مردم از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند و با مشارکت و هماهنگی ما را کمک کنند.

تقوی اظهار کرد: مشارکت همگانی در امنیت، یک بخش از تولید امنیت است. افراد مختلف یا مجموعه‌هایی هستند که از این ظرفیت استفاده می‌کنند. اینکه همه‌جا را بتوانیم با پلیس پوشش دهیم، شاید برایمان مقدور نباشد.

وی ادامه داد: بخش‌هایی که اختصاصاً تمایلی به حضور و پوشش گسترده یا بیشتر از وضعیت موجود دارند را در خدمتشان هستیم تا از طریق این شرکت‌ها پوشش بیشتری را برایشان بدهیم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه «مکان‌هایی که از این ظرفیت، استفاده کرده‌اند موفق بوده‌اند»، اظهار کرد: این تکنولوژی به موقع به کمک نگهبان‌هایی که گماشته شده‌اند، آمده و ما از این ظرفیت استفاده کرده‌ایم و امیدواریم در توسعه این موضوع در کشف جرائم و مراقبت از اماکن در حفاظت مؤثر باشد و توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت