Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-02@11:38:15 GMT

خداحافظی با زخم پای دیابتی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۶۲۱۷

خداحافظی با زخم پای دیابتی

 حس اندام‌ها در بیماران مبتلا به دیابت دچار اختلال می‌شود و به همین علت، بیماران دیابتی در برابر زخم‌های احتمالی پا آسیب‌پذیر هستند. درمان چنین زخم بسیار دشوار است و ممکن است این زخم‌ها منجر به قطع عضو بیمار شوند؛ اما کفی هوشمند جدید مانع شکل‌گیری زخم در پای بیماران دیابتی می‌شود.
این کفی‌های هوشمند که درون کفش‌های عادی قرار می‌گیرند، به شبکه‌ای از حسگر‌های گرافینی مجهز هستند که امکان اندازه‌گیری تغییرات فشار و دمای پوست را در نقاط مختلف کف پا فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در صورتی که اطلاعات به دست آمده از حسگر‌ها نشان‌دهنده متورم شدن پا باشند، این کفی هوشمند با استفاده از فناوری بلوتوث هشداری را برای یک برنامه نصب شده روی گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌کند تا از شکل‌گیری زخم در کف پای خود مطلع شود. این برنامه موبایل، مناسب‌ترین اقدامات را برای جلوگیری از ایجاد زخم به کاربر توصیه می‌کند و قادر است سایر افراد، از جمله پزشکان و اعضای خانواده کاربر را از وضعیت وی مطلع کند.
توان موردنیاز این کفی‌های هوشمند با استفاده از باتری‌های غیرقابل شارژ تامین می‌شود. به گفته محققان، عمر این باتری‌ها به چهار ماه می‌رسد و پس از آن باید جایگزین شوند.
قرار است این فناوری جدید توسط شرکت Bonbouton که به منظور تجاری‌سازی آن تشکیل شده است، به بازار عرضه شود.



منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زخم پای دیابتی درمان زخم پای دیابتی کفی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۶۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند

اعتماد نوشت: اینستاگرام از همان آغاز راه‌اندازی‌اش در سال ۲۰۱۰ برای همه مردم در هرجای جهان شبکه اجتماعی جذابی بود، اما جذابیت ویژه‌اش را در ایران مدیون یک چیز بود: فیس‌بوک که یکی از بزرگ‌ترین فضا‌های اجتماع مجازی ایرانیان بود، فیلتر بود و مسدودنبودن اینستاگرام خیلی زود کاربران ایرانی را از فیس‌بوک بیرون کشید.

البته اینستاگرام هم سال‌ها بعد فیلتر شد، اما وقتی که دیگر قاعده بازی عوض شده بود. اینستاگرام آنقدر در زیست روزمره مردم ایران جا گرفته بود که با فیلترشدنش هم کسی جایی نرفت؛ ماندند و پس گرفتند.

گزارش‌های غیررسمی می‌گویند بیش از ۴۰ میلیون ایرانی کاربر اینستاگرام هستند و این شبکه، پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.

یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر