Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه انگلیسی رویترز جمعه مدعی شده یک گروه هکری که گمان می‌رود با دولت ایران مرتبط باشند تلاش کرده‌اند به ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا نفوذ کنند.

ساعاتی قبل‌تر، شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای مدعی شده بود گروهی از هکرهای مرتبط با ایران تلاش کرده‌اند به ایمیل‌های ستاد انتخاباتی «یکی از نامزدهای انتخابات آمریکا» دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایکروسافت گزارش داده بود شاهد وقوع «فعالیت‌های قابل‌توجه سایبری» از طرف گروهی از هکرها بوده است. این شرکت گفت معتقد است «مبدأ این فعالیت‌ها در ایران است و به دولت این کشور مرتبط است.»

خبرگزاری رویترز به نقل از «تیم مورتاگ»، مدیر بخش ارتباطات ستاد انتخابات ترامپ نوشته است: «ما هیچ شواهدی مبنی بر حمله به زیرساخت‌های ستاد انتخاباتی خودمان نداریم.»

شرکت مایکروسافت در بیانیه خود مدعی شد عملیات‌های رصد تهدیدها از سوی این شرکت نشان داده گروه فوق‌الذکر به ۲۴۱ حساب ایمیل مرتبط با مقام‌های فعلی و سابق آمریکا، روزنامه‌نگاران، ایرانی‌های سرشناس خارج از ایران و ستاد انتخاباتی یکی از نامزدها حمله کرده است.

مایکروسافت در ادامه ادعای خود گفت که حمله به ستاد انتخاباتی نامزد مورد نظر موفقیت‌آمیز نبود، اما هکرها توانستند به چهار حساب مرتبط با این ستاد یا مقام‌های فعلی و سابق آمریکا دسترسی پیدا کنند.

«تام برت»، از مقام‌های مایکروسافت در مطلبی ادعا کرد این گروه هکری -که او به آن نام «فسفر» می‌دهد- برای طراحی حملات فیشینگ علیه افراد هدف اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از آنها کرد.

برت نوشته است: «با آنکه حملاتی که امروز از آنها پرده‌برداری می‌کنیم به لحاظ فنی پیشرفته نبودند در آنها تلاش شده بود از حجم قابل‌توجهی اطلاعات شخصی استفاده شود تا هم حساب‌های کاربری متعلق به اهداف مدنظر شناسایی شوند و هم در مواردی معدود، تلاش برای حمله به آنها صورت گیرد.»

وی در ادامه ادعا کرده است: «این تلاش‌ها نشان می‌دهند گروه فسفر بسیار با انگیزه است و تمایل دارد زمان و منابع قابل توجهی را برای انجام تحقیقات و سایر روش‌های جمع‌اوری اطلاعات گردآوری کند.»

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: فرارو

کلیدواژه: هکرهای ایرانی کمپین انتخاباتی ترامپ هک ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۷۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده است.

به گزارش تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده، اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲ درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین‌های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

دیگر خبرها

  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • آمریکا و اسرائیل دو روی یک سکه
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • آمریکا هزینه سنگینی برای بی حیایی دختران ایرانی در نظر گرفته است
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند+ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه «سیانس پو» پاریس را مسدود کردند
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند