Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:38:00 GMT

۲ هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه اراک شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۴۹۸۳۹

۲ هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه اراک شدند

به گزارش ایرنا، دکتر« محمد سلیمان‌نژاد » روز شنبه در آیین جشن دانشجویان ورودی جدید دانشگاه اراک افزود: یک‌هزار و ۳۰۰ نفر از این دانشجویان در دوره کارشناسی، ۶۵۰ نفر در گرایش‌های مختلف دوره کارشناسی ارشد و ۶۰ نفر به دوره دکترای تخصصی در دانشگاه اراک وارد گردونه علمآموزی این دانشگاه شدند.

وی ادامه داد: شمار دانشجویان ورودی جدید دانشگاه اراک در سال تحصیلی جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۲۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک یادآور شد: هفت هزار دانشجو  در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه اراک به تحصیل اشتغال دارند.

سلیمان‌نژاد گفت: ۳۰۰ نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا، یک‌هزار و ۷۵۰ نفر کارشناسی ارشد و بقیه در رشته‌های مختلف کارشناسی تحصیل می‌کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک افزود: این دانشجویان در ۱۸ رشته دکترا، ۴۳ رشته کارشناسی و ۸۶ رشته گرایشی در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

وی بیان کرد: مراحل افزوده شدن سه رشته جدید  جامعه شناسی، حسابداری و علوم سیاسی در مقطع کارشناسی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه اراک در دست انجام است و جذب هیات علمی برای این رشته ها صورت گرفته و پس از کسب مجوز از دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دایر می‌شوند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اراک خاطرنشان کرد: ایجاد پنج میان رشته در مقطع کارشناسی ارشد نیز در راستای افزایش ارایه خدمات آموزشی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دستور کار این دانشگاه است.

سلیمان‌نژاد یادآور شد: دانشگاه اراک در چندسال اخیر توانسته در آزمون کارشناسی ارشد یکی از گرایش‌های مهندسی مکانیک و زبان انگلیسی رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص دهد.

رئیس دانشگاه اراک نیز در این آیین گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب با وجود توطئه دشمنان اسلام و قرآن توانسته در بسیاری از علوم از جمله هسته ای، نانو و داروسازی در زمره کشورهای مطرح دنیا قرار بگیرد.

«سعید حمیدی» افزود: دانشگاه اراک در راستای تربیت دانشجویان از ظرفیت های مناسبی در حوزه نیروی انسانی آموزشی، اساتید برجسته و امکانات برخوردار است.

معاون دانشجویی دانشگاه اراک نیز در این آیین گفت: حضور ۹۵ درصد از دانشجویان ورودی جدید و افرادی که در ابتدای نوبت استفاده از خوابگاه هستند مهرماه سال آینده از خوابگاه‌های ملکی این دانشگاه بهره‌مند شوند.

«علیرضا بهرامی» افزود: تغذیه دانشجویان دانشگاه اراک از کیفیت مناسبی برخوردار است و این مرکز آموزش عالی در حوزه تغذیه دانشجویی در زمره پنج دانشگاه برتر کشور قرار دارد.

هفت هزار دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در ۱۴۷ رشته در دانشگاه اراک به تحصیل اشتغال دارند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک فرهنگی دانشجو دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۹۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشجویان ایرانی امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۴ در حمایت از مردم فلسطین و دانشجویان آمریکایی در سراسر کشور در دانشگاه هایشان دست به تجمع خواهند زد.

درهمین راستا، معاونت آموزشی وزارت علوم در بخشنامه ای به تمامی دانشگاه ها اعلام کرد امروز یکشنبه کلاس های درسی دانشگاه ها جهت برگزاری تجمع برای حمایت از اساتید و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی از ساعت ۱۲ الی ۱۴ تعطیل شوند.

متن بخشنامه قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم به دانشگاه ها به شرح زیر است:

همان‌گونه که استحضار دارید دانشگاهیان در سراسر دنیا به‌ویژه کشورهای آمریکایی و غربی براساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر جنبش‌های بشردوستانه را رقم زدند و موج مستحکم و استوار در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداختند در همین راستا با توجه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در نظر گرفته شده در دانشگاه‌ها، معاونت آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن محکوم کردن فجایع رژیم خبیث اسرائیل و در حمایت از مردم بی‌دفاع غزه روز یکشنبه نه اردیبهشت هزار و چهارصد و سه را از ساعت دوازده الی چهارده کلیه کلاس‌ها را تعطیل اعلام می‌نماید تا به‌همین مناسبت دانشگاهیان عزیز کشورمان با پرو با برپایی تجمعات گسترده پس‌از اقامه نماز در مساجد و میدان‌های اصلی دانشگاه‌ها حمایت خود را از استادان و دانشجویان معتاد به به جنایات رژیم کودک کش اسرائیل اعلام دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • اطلاعیه جدید سازمان سنجش درباره آزمون مقطع دکتری ۱۴۰۳
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • اجتماع دانشگاهیان دانشگاه یزد در حمایت از خیزش دانشجویان جهان
  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها