Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدی شنبه در جمع استادان و دانشجویان این دانشگاه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید افزود: توسعه جامعه قبل از توجه به منابع مالی و فناوری، درگرو سرمایه‌های انسانی، فرهنگی، اجتماعی و محصول انسان‌های امیدوار، فرهیخته، توانمند و مسئولیت‌پذیر است که بخش اصلی و قابل توجه این سرمایه‌ها را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دانشگاه یکی از مهم‌ترین نهادهای تولید معرفت است که با حساسیت نسبت به مسائل علمی، سیاسی، مدنی و اخلاقی می‌تواند سهم موثری در توصیف و تبیین آنها داشته باشد.
رئیس مرکز علمی کاربردی شهید رستمی شیراز تصریح کرد: هر کشوری که بخواهد وارد مدار توسعه شود بی‌شک باید این حرکت را از دانشگاه‌های خود آغاز کند و دانشجویان به عنوان موتور توسعه در صف نخست این حرکت قرار دارند.
محمدی، با اشاره به نقش استادان دانشگاه در رشد و پویایی دانشجویان افزود: استادان دانشگاه باید در کنار مباحث تخصصی علمی، موضوعات تربیتی و فرهنگی را نیز به دانشجویان تعلیم دهند تا دانشجو به رشد و پویایی لازم برسد.
وی اظهار داشت: اساس و بنیاد توسعه یافتگی بر تولید دانش و پژوهش استوار است و لازم است پژوهش و فناوری به منظور رسیدن جامعه به رفاه و استقلال واقعی در اولویت قرار گیرد.

مرکز علمی کاربردی شهید رستمی نزاجا در سال ۱۳۹۳ با هدف فعالیت در زمینه  آموزش، پژوهش، تولید و ترویج علم و تربیت نیروی انسانی کارآمد و فراهم کردن شرایط مناسب جهت یادگیری، تربیت جسمی و روحی کارکنان، فرزندان و خانواده‌های کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح مستقر در استان فارس و سایر سازمان‌ها و ارگان‌ ها تاسیس و هم اینک مشغول فعالیت است.
فعالیت این مرکز در مهرماه سال ۹۳ با ۲ رشته تحصیلی کاردانی شبکه‌های کامپیوتر و کاردانی مکانیک خودرو با ۶۰ نفر دانشجو آغاز شد و هم‌اینک در پنج رشته در مقطع کاردانی و پنج رشته در مقطع کارشناسی ۳۰۰ دانشجو را جذب کرده است و تاکنون ۲۰۰ دانشجو نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.
از جمله ماموریت‌های این دانشگاه می‌توان به ارتقای سطح علمی کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح در رسته‌های مختلف و خانواده آنها و همچنین کارکنان سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها بنا به تقاضای آن مجموعه، گسترش فرهنگ پژوهش و تصمیم‌گیری بر مبنای آن، نوآوری و کارایی در اجرای تحقیقات آموزش عالی و ارتقای مهارت‌های شغلی و انگیزه کارکنان اشاره کرد.
مرکز علمی کاربردی شهید رستمی نزاجا هم اینک در مقطع کاردانی در رشته‌های مکانیک خودرو، شبکه های کامپیوتر، حسابداری، تربیت بدنی (مربیگری پایه آمادگی جسمانی) و مدیریت (امور اداری – امور دفتری) و در مقطع کارشناسی در رشته‌های مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی حرفه‌ای تربیت بدنی و کارشناسی حرفه‌ای مدیریت سرمایه انسانی دانشجو می‌پذیرد.
۶۱۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تحصیلی جدید دانشجو شیراز دانشگاه ها دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۴۸۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند

به گزارش قدس خراسان، حسین امامی اظهار کرد: طرح‌های آبرسانی خراسان رضوی ویژه محرومیت زدایی در قالب جهاد آبرسانی به ۱۲۱ روستا از دی ماه ۱۴۰۰ با اعتبار پنج هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال و جمعیت ۱۰۶ هزار و ۴۵۰ نفر با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اضافه کرد: هم اینک این طرح‌ها از پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصدی برخوردار است و تاکنون ۴۳ روستا از آب پایدار برخوردار شده‌اند.

وی گفت: اجرای خط انتقال به طول ۲۶۶ کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول ۱۸۱ کیلومتر، احداث مخازن به حجم ۱۰ هزار و ۳۶۰ متر مکعب و حفر ۳۱ حلقه چاه ماشینی و دستی از اقدامات انجام شده است.

به گفته امامی، راه اندازی سه هزار و ۴۱۴ فقره انشعابات خانگی، احداث حوضچه‌های خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع به تعداد ۴۸۵ باب، ۱۷ مورد حصارکشی و ایجاد ۱۴ باب اتاقک پمپاژ و کلرزنی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این زمینه است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: امیدواریم روستاهای استان خراسان رضوی با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام رفع تنش، از وضعیت پایدار آبی در سال جدید برخوردار شوند.

وی بیان کرد: برای تأمین پایدار آب شرب در سال جاری نیز پروژه‌هایی نظیر حفر، تجهیز، جابجایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ با پیشرفت فیزیکی ۳۰ تا ۶۵ درصد در دست اجرا است.

امامی افزود: برای تکمیل این طرح‌ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • دانشگاه آزاد خمینی‌شهر سهم بسزایی در تربیت روانشناس دارد
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • اعلام آمادگی دانشگاه مطرح ایرانی برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان اخراجی آمریکا
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • افتتاح مرکز آموزش وتوسعه ی فناوری های دانشگاه آزاد اسلامی سنندج
  • افزایش رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد شهرکرد
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • کارگروه آمایش و مدیریت طرح تحول آموزش عالی استان برگزار شد