Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به نقل از تبیان، کودک در سن ۲ سالگی هر روز با کلمات تازه‌ای آشنا شده و به مرور مهارت‌های گفتاری را کسب می‌کند. او با زبانی ساده سخن می‌گوید و عبارت‌های تک‌کلمه‌ای فراوانی به زبان می‌آورد.


فرزند شما تا ۲ سالگی باید بتواند منظور خود را بیان کند و از پاسخی که به شما می‌دهد، متوجه شوید که دستورات ساده شما را فهمیده و واکنش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این سن پدر و مادر باید دایره لغات او را افزایش دهند. البته نباید کلاس گفتار درمانی و لغت‌آموزی برای او بگذارید بلکه بصورت غیرمستقیم به او آموزش دهید.

قصه گویی
برای حل مشکل گفتاری کودک، راهکار‌های ساده‌ای وجود دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

شنونده باشید
وقتی او صحبت کرده و حرف می‌زند نباید حرف او را قطع کنید بلکه فرصت دهید آنچه را می‌خواهد بگوید در ذهن خود آماده کند و تمرکز کافی را بدست آورد.
اگر شخص کم حوصله‌ای هستید، باید این حالت را تغییر دهید. زیرا کودک نمی‌تواند به سرعت صحبت کند و عجله شما کودک را مضطرب کرده و او را دچار گیجی می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات گفتاری کودکان به خصوص در سن ۲ سالگی، اضطراب و استرس درونی اوست. مخصوصا زمانی که کلمه‌ای را اشتباه گفته یا حرفی زده که زشت بوده؛ در این هنگام با تمسخر یا عصبانیت اطرافیان روبرو شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده

بجای فریاد، قصه بگویید
درباره کار‌های روزمره و بازی‌هایی که فرزندتان انجام می‌دهد «قصه» بگویید. سعی کنید هنگام قصه‌گویی با استفاده از کلمات گوناگون فضای واقعی برای کودک ترسیم کنید و آداب صحبت کردن را در قالب دیالوگ‌های قصه، به کودک آموزش دهید.
همچنین برای مثال، زمانی که چیزی را به شما نشان می‌دهد و می‌گوید این «پیشی» است؛ شما در پاسخ از جملات بلند استفاده کنید: «بله عزیزم، این یک گربه کوچولو و بامزه و ناز است که داره دنبال مادرش می‌گرده، تو مادرش را ندیدی؟» به این نحو سعی کنید که گفتگو را با او ادامه دهید.

کتاب خواندن برای کودک

سعی کنید برای کودک کتاب داستان‌های مصور تهیه کنید و با هم کتاب بخوانید. می‌توانید گاهی متن کتاب را با لحن زیبا برای او بخوانید و گاهی نیز درمورد تصاویر صحبت کنید و از او بخواهید آنچه را می‌بیند برای شما توضیح دهد. بدین شکل دایره لغات کودک افزایش یافته و درک متفاوتی نسبت به پیرامون خود بدست می‌آورد.

جادوی نوازش
یکی از اصلی‌ترین دلایل مشکلات گفتاری کودکان به خصوص در سن ۲ سالگی، اضطراب و استرس درونی اوست. مخصوصا زمانی که کلمه‌ای را اشتباه گفته یا حرفی زده که زشت بوده؛ در این هنگام با تمسخر یا عصبانیت اطرافیان روبرو شده و اعتماد به نفس خود را از دست داده.
در آغوش گرفتن و بوسیدن فرزند دلبندتان می‌تواند استرس او را کاهش داده و اعتماد به نفس او افزایش یابد؛ لذا هنگامی که کلمه را اشتباه گفت، سعی کنید با محبت و خوش‌رویی شیوه درست بیان آن را با کودک تمرین کنید.

طب سنتی چه می‌گوید؟
در طب سنتی برای مصرف هر ماده‌ی غذایی به مزاج فرد دقت کنید و قبل از مصرف هر ماده‌ی غذایی خاصی، باید با یک متخصص طب سنتی مشورت نمایید تا برایتان مشکلی ایجاد نشود و این ماده غذایی با مزاج کودک‌تان سازگار باشد.
از جمله خوراکی‌هایی که در طب سنتی، برای فصاحت کلام و سرعت تکلم کودکان مفید است «تخم بلدرچین و اردک» بوده که برای مصرف این مواد خوراکی نکات و دستورالعمل‌هایی را باید رعایت کرد. (از تاییدیه بهداشتی محصولات مطمئن شوید)

تخم بلدرچین

برای کودکانی که دیر زبان باز می‌کنند و یا نمی‌توانند به درستی صحبت کنند تخم بلدرچین را ۱۵ روز در ماه و به صورت یک روز در میان آب پز کنید و زرده عسلی آن را با مقداری عسل مخلوط و به فرزندتان بدهید.
مصرف تخم اردک نیز برای افزایش سرعت تکلم بچه‌ها کمک کننده است، زرده عسلی تخم اردک را با روغن زیتون مخلوط کنید یا در روغن زیتون زرده آن را کمی تفت دهید و با عسل ترکیب کنید و سپس ۱۰-۱۵ روز در ماه روزی یک زرده را به کودکی که خوب حرف نمی‌زند، بدهید، اما باید مصرف این تخم را پس از یکی دو ماه، قطع و سپس دوباره همین کار را تکرار کنید.



منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب سنتی کودکان خانواده تخم بلدرچین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی، بهترین راهکار تعادل رساندن منابع و مصارف علاوه بر طرح احیا و تعادل‌بخشی را کنترل اضافه برداشت‌های بی‌رویه‌ای که از طریق چاه‌های پروانه‌دار انجام می‌شود، دانست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، کرامت‌الله کریمی مزیدی در نشست شورای انسجام‌بخشی صنعت آب و برق در راستای پیشرفت اجرایی شدن شیوه‌نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی در شیراز با اشاره به وضعیت منابع آب استان گفت: تا امروز، میزان 247 میلی‌متر میانگین بارش ایستگاه‌های منتخب استان در سال آبی جاری است و کاهش حدود 17درصدی، نسبت به میانگین بلند مدت بارش استان داریم.

عضو هیئت مدیره و معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای فارس بهترین راهکار تعادل رساندن منابع و مصارف علاوه بر طرح احیا و تعادل‌بخشی را کنترل اضافه برداشت‌های بی‌رویه‌ای که از طریق چاه‌های پروانه‌دار انجام می‌شود، دانست و افزود: حجم زیاد کسری مخزن فارس از طریق برداشت‌های غیر مجاز از چاه‌های پروانه‌دار مدیریت می‌خواهد.

وی با بیان اینکه عزم جدی به منظور مدیریت برداشت از چاه‌های کشاورزی وجود دارد، ادامه داد: شیوه‌نامه مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی با امضای مقام عالی وزارت نیرو در اردیبهشت‌ماه 1402 به کلیه شرکت‌های آب منطقه‌ای، شرکت‌های برق منطقه‌ای، شرکت‌های توزیع برق استانی و شرکت توانیر ابلاغ و موظف به اجرای شیوه‌نامه موصوف شدند. 

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای فارس با تصریح اینکه چنانچه چاه‌ها مجهز به کنتور باشند، حجم آب از آن طریق محاسبه خواهد شد، گفت: در صورت نداشتن کنتور، حجم برداشت آب بر اساس میزان انرژی مصرفی اندازه‌گیری می‌شود.

کریمی مزیدی با بیان اینکه بر این اساس مشترکان به سه قسمت تقسیم می‌شوند، گفت: نخست مشترکینی هستند که مصرف انرژی چاه آنها در محدوده سهمیه انرژی مجاز ماهانه یا حداکثر تا 3.1 برابر بیش از آن است، از نظر مصرف انرژی به عنوان مشترک با مصرف مجاز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دوم مشترکانی هستند که مصرف انرژی ماهانه آنها از 3.1 تا 7.1 برابر بیش از سهمیه انرژی مجاز ماهانه است، از نظر مصرف انرژی به عنوان مشترک پرمصرف محسوب می‌شوند و سوم مشترکانی هستند که مصرف انرژی ماهانه آنها بیش از 7.1 برابر بیش از سهمیه انرژی مجاز ماهانه است، از نظر مصرف انرژی به عنوان مشترک بد مصرف محسوب می‌شوند.

کریمی مزیدی در پایان گفت: نحوه برخورد با مشترکین هر 3 گروه پس از ارسال پیامک و توجیه مشترک و نیز مراجعه گروه‌های گشت و بازرسی به محل چاه و بازدید میدانی مبنی بر مشخص شدن نحوه مصرف انرژی است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • کنترل چاه‌های کشاورزی بهترین راهکار تعادل در مصرف آب
  • نسخه درمانی بوعلی سینا برای درمان گرفتگی رگ های قلب + فیلم
  • شیر نخوردن نوزاد؛ بررسی 0 تا  100 دلایل + راهکار
  • درمان زخم پیش رونده سالک در یک کودک ۲ ساله در اصفهان
  • درمان کم کاری و پرکاری تیروئید با طب سنتی (فیلم)
  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن