Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی یوسفی، در ششمین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات درباره ریفربیش، اظهار کرد: ریفربیش به معنای بازگرداندن دستگاه ‌های پزشکی استفاده شده به سطحی ایمنی و ثمربخش از طریق تعمیر، به روز رسانی و جایگزینی قطعات مستعمل با قطعات جدید است.

وی با بیان اینکه ریفربیش موجب استفاده بهینه از تجهیزات پزشکی در سراسرکشور می‌شود، افزود: این امر در کاهش هزینه‌های اقتصادی نیز بسیار موثر بوده  همچنین  صنعت بازچرخانی یا ریفربیش تجهیزات پزشکی در کشورهای پیشرفته نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی خاطرنشان کرد: بنابر تخمین اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد این تجهیزات به ارزش تقریبی ۳۶ هزار تا ۴۸ هزار میلیارد ریال به دلایل مختلف از رده مصرف خارج شده و در انبارهای دانشگاه‌ها و مراکز درمانی به صورت بلا استفاده انباشته شده است.

رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران ادامه داد: در صورت صرفه‌جویی ارزی ناشی از راه اندازی صنعت بازچرخانی و ورود نیمی از ۳۶ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی بلا استفاده به چرخه ریفربیش با توجه به خرید و فروش و پرداخت هزینه تعمیر دستگاه‌ها می‌توان به صرفه جویی ۴۲۸ میلیون دلاری در هزینه‌های نظام سلامت دست یافت.

وی  با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های ریفربیش نیازمند اگاهی‌های عمومی، سیاست‌گذاری و مدیریت کلان است، گفت: از جمله چالش‌های پیش روی استفاده از دستگاه‌های ریفربیش حصول اطمینان از حفظ کیفیت دستگاه‌ها و بازسازی و باز ارسالی مناسب توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین قطعات مورد نیاز جهت انجام فرآیند ریفربیش است.

یوسفی عنوان کرد: از جمله مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های ریفربیش صرفه جویی در بودجه عمومی نظام سلامت، استفاده بهینه از قطعات سالم موجود در دستگاه‌های بلا استفاده در شرایط تحریم، فعال‌سازی و شکوفایی توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه دهنده خدمات و کاهش وابستگی علمی و فنی است.

کد خبر 4737431 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی یوسفی تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت اربعین 98 سالمندی دانش آموزان دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی آزمایشگاه پاتولوژی بیماری های قلبی و عروقی بیمارستان جامعه پزشکی بیماری های کودکان سازمان بیمه سلامت سازمان نظام پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و پنجمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و دولتی مرتبط با صنعت تجهیزات پزشکی کشور به ریاست رئیس پارک فناوری پردیس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امین‌رضا خالقیان دبیر نمایشگاه با برشمردن اقدامات انجام شده تاکنون، در خصوص فعالیت کمیته‌های رویدادهای جانبی نمایشگاه توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه نمایندگان تشکل‌های حوزه وزارت بهداشت، وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، صندوق نوآوری و شکوفایی روند اقدامات انجام شده را تشریح نمودند.

نمایندگان بخش خصوصی حوزه تجهیزات پزشکی ضمن بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود برای برگزاری پرثمر و حضور حداکثری اعضای تشکل‌های خود در این نمایشگاه، خواستار حمایت‌های ویژه توسط نهادهای مرتبط در این نمایشگاه شدند.

در ادامه این جلسه مقرر شد، نمایندگان وزارت بهداشت، وزارت صمت و همچنین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ایام ۴ روزه نمایشگاه با هدف پاسخگویی و رفع موانع مخاطبان حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی اقدام به راه اندازی میز خدمت نموده و راهنمایی‌های لازم در خصوص قانون جهش تولید را به عمل آورند.

از دیگر مصوبات این نشست، برگزاری رویدادهای داخلی و بین‌المللی در حاشیه نمایشگاه با حمایت‌های معاونت علمی و سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی بود. همچنین مقرر شد صندوق نوآوری و شکوفایی میزان و نحوه حمایت مالی از حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه را اعلام نماید.

در ادامه مصوبات مقرر شد نماینده شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی تهران نسبت به پیگیری ارائه تخفیفات ویژه در اجاره بهای زمین این دوره از نمایشگاه، اقدام لازم را به عمل آورد.

در پایان مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه، گفت: قطعاً با حمایت تمامی ذی نفعان حوزه سلامت، برگزاری این دوره از نمایشگاه هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی ارتقا قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

بیست و پنجمین نمایشگاه ایران هلث، ۲۹ اردیبهشت تا یک خرداد ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088604 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک