Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اعلام آغاز طرح آموزش های شهروندی ویژه دانش آموزان اظهار داشت: بیش از 6 هزار دانش‌آموز سمنانی از ابتدای مهر ماه سال جاری تا پایان سال تحصیلی ، آموزش های شهروندی را فرا می گیرند.

عباس بابایی به برگزاری اردوی مهیج و خلاقانه برای دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز طبق هماهنگی صورت گرفته با مدارس برای دانش آموزان یک اردوی علمی، آموزشی و تفریحی یک روزه برگزار می شود

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه کلاس های شهروندی سه شنبه نهم مهر ماه با حضور 50 دانش آموز از مدرسه دخترانه ولی عصر آغاز شد، گفت: در تلاش هستیم در این دوره‌ها با استفاده از ظرفیت مربیان با تجربه گامی اساسی در ارائه این حوزه از آموزش‌های شهروندی برداریم‌. بابایی گفت: طرح آموزش های شهروندی شامل موضوعاتی در خصوص سبک زندگی، مهارت‌های اجتماعی، فرهنگ آپارتمان ‌نشینی ،رعایت حقوق همسایه، مدیریت پسماند و فرهنگ ترافیک می باشد که دانش آموزان با حضور در مرکز آموزش های شهروندی توسط مربیان مجرب به صورت عملی آموزش های مختلف را فرا می گیرند .

وی آموزشهای شهروندی را مولفه بسیار مهم در گذار از شرایط شهر نشینی به فرهنگ شهروندی دانست و گفت: آموزش شهروندی در واقع ارائه اطلاعات و آگاهی در مورد مسایل عمومی جامعه می باشد؛ که فرد را برای کسب فرهنگ شهروندی جامعه محل زندگی خود در ابعاد" محلی- ملی و جهانی" آماده می کند. بابایی آموزش های مستمر در حوزه شهروندی را به خصوص برای کودکان و نوجوانان عامل بسیار مهمی در ارتقاء سبک شهر نشینی و دستیابی به فرهنگ شهروندی دانست.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان اظهار کرد: آموزش های شهروندی بستری مناسب برای ارتقاء مشارکت شهروندان در اداره امور شهر و توسعه شهری می باشد . سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با اشاره به تاثیر این آموزش ها در ارتقای فرهنگ شهروندی بیان کرد: آموزش رفتار مطلوب شهروندی باید از سنین پایین شروع شود و دانش آموزان تاثیر پذیرترین افراد جامعه به شمار می آیند و ظرفیت خوبی برای فراگیری این موضوعات و اجرای آن در جامعه دارند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در فرهنگسرای امید خانواده سمنان در حال اجرا است، تصریح کرد: مرکز آموزش شهروندی در فرهنگسرای امید خانواده مستقر بوده و روزانه پنجاه دانش‌آموز در دوره‌های آموزش شهروندی حضور می یابند. شایان ذکر است: در سال تحصیلی 1397-1398 بیش از 6 هزار دانش آموز آموزش های شهروندی را از مرکز آموزش شهروندی فرا گرفته اند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترافیک حقوق دانش آموز دانش آموزان شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۶۰۰ دانش آموز بوشهری قوانین عبور و مرور را فرا گرفتند
  • ۸۰ دانش‌آموز در آزمون فریلنسری قبول شده‌اند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۹۵ هزار نفر از دانش‌آموزان کرمانشاهی سفیر سلامت هستند
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند