Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@02:28:36 GMT

حمله جدید کلانتری به خودکفایی در محصولات غذایی

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۱۴۵۵

حمله جدید کلانتری به خودکفایی در محصولات غذایی

رئیس سازمان محیط زیست گفت:‌ اگر علم و دانش کاری را نداریم نباید کشور را از واردات آن محروم کنیم.

به گزارش مشرق، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست کشور در مراسم روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه اگر علم و دانش در حوزه دام را نداریم نباید کشور را از واردات گاوهای پربازده محروم کنیم، گفت: برای توسعه کشور نیاز به علم و دانش و تحقیقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صحبت‌های این مسئول در باره واردات در حالی مطرح می‌شود که کلانتری پیش از این حتی در مورد گندم نیز اعتقاد به واردات داشت. با این توجیه که آب کشور به اندازه کم است که باید محصولات کشاورزی بسیار محدود و کم تولید کنیم.

بیشتر بخوانید: چرا محیط زیست، هنوز سند تعهدات توافق پاریس را ارائه نکرده است؟ فروش محیط‌زیست متری 1200 تومان!

وی خطاب به رئیس سازمان دامپزشکی کشور که در این جلسه مطرح کرد در گام دوم انقلاب خودکفایی را در همه محصولات مرتبط با دام اعلام خواهیم کرد، گفت:‌ شما با چه استدلالی این حرف را می‌زنید در حالی که کشور دچار کمبود آب است و تولید این محصولات  نیاز به آب دارد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد:‌ برای افزایش تولید نیاز به تحقیقات دامپزشکی در کشور است و باید به طور گسترده انجام شود.

کلانتری همچنین به افزایش توان علمی اشاره کرد و گفت: در گذشته هم نبود توان علمی کافی مشکلات زیادی در محیط زیست ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه تا پایان قرن دمای کره زمین 3 تا 4 درجه افزایش می‌یابد و اثرات تغییر اقلیم در ایران گسترده‌تر از متوسط جهانی خواهد شد، گفت: باید در این زمینه اقدامات صورت گیرد و تحقیقات انجام شود که کشور در آینده کمتر دچار آسیب شود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور  گفت:‌اکثر مرجان‌های خلیج فارس از بین رفته‌اند و 80 درصد آنها به رنگ سفید در آمده‌اند که باید برای آنها راهکاری پیدا کرد.

مراسم روز دامپزشکی امروز با حضور مقامات و مسئولان در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد. در این مراسم از برترین های دامپزشکی کشور هم تقدیر و  قدردانی شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو تحولات عراق تحولات یمن سازمان محیط زیست عیسی کلانتری دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود گفت:نیروهای یگان حفاظت محیط زیست دورود در سطح حوزه استحفاظی این شهرستان در رودخانه تیره و مار وره ،سه گروه از صیادان غیر مجاز ماهی دستگیر کردند.
کوروش لشنی افزود:از این متخلفان زیست محیطی بیش از ٣٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و متخلفان برای مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دورود از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه تخلفات زیست محیطی را با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • سازمان محیط زیست عزم خود را برای تحقق شعار سال جزم کرده است
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • محمود احمدی نژاد دوباره عازم خارج از کشور شد | علت چیست؟ +تصاویر
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان