Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:23:07 GMT

حمایت روسیه از کوبا در برابر فشارهای آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۱۶۰۵

حمایت روسیه از کوبا در برابر فشارهای آمریکا

 تارنمای شبکه راشاتودی روز جمعه نوشت ، دیمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه درحالی برای اولین بار طی 11 سال اخیر از روز پنجشنبه سفرش را به کوبا آغاز کرده است، که این کشور امریکای لاتین چندین دهه با شدیدترین فشارها از سوی آمریکا و هم پیمانانش روبرو بوده و مقامات دولتی هاوانا بارها تاکید کرده اند که تحریم های واشنگتن مانع اصلی توسعه  و رنج زیادی را برای مردم کوبا ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست وزیر روسیه در کوبا ضمن انتقاد شدید از سیاست های آمریکا علیه هاوانا عنوان کرد: تجربه کوبا در مقاومت  برابر محاصره 60 ساله آمریکا علیه هاوانا نشان می دهد این سیاست کاخ سفید شکست خواهد خورد.

سفر نخست وزیر روسیه به کوبا در حالی انجام شده است که مسکو همکاری های نزدیکی با کوبا در بخش انرژی داشته است. مقامات دو کشور اخیرا نقشه راهی را تنظیم کرده اند که براساس آن شرکت های روسی در برنامه توسعه بخش انرژی کوبا مشارکت خواهند داشت.

روسیه همچنین اعلام کرده است در صورتی که دولت هاوانا به دنبال ساخت نیروگاههای انرژی هسته ای باشد، مسکو آماده کمک به کوبا در توسعه بخش انرژی هسته ای است.

آمریکا در حالی شدیدترین فشارهای اقتصادی را علیه کشورهای چپ گرای آمریکای لاتین اعمال کرده که این کشورها با تدابیر موثری و همکاری با کشورهایی همچون روسیه و چین توانسته اند در برابر تحریم های واشنگتن مقاومت کنند. تحریم های آمریکا و هم پیمانانش مشکلات جدی در روند اقتصاد کشورهای آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا و کوبا ایجاد کرده و شرایط زندگی برای مردم عادی این دو کشور را بسیار سخت کرده است.

روسیه و چین بارها ضمن انتقاد از سیاست های آمریکا علیه کشورهای آمریکای لاتین همواره بر لزوم حمایت خود از ونزوئلا و کوبا در حوزه های مختلف تاکید کرده اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه کوبا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم

مدیرعامل توانیر با اشاره به ساعت فعالیت استخراج‌کنندگان مجاز رمزارز در ایام گرم سال، از جریمه ۱۰۰ برابری فعالان غیر مجاز این بخش در تابستان پیش رو خبر داد.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مصطفی رجبی مشهدی» مدیرعامل توانیر در حاشیه آیین رونمایی از کمپین انرژی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون برنامه این شرکت برای مصرف برق ماینر‌های رمز ارز در فصل گرم سال گفت:برای کسانی که به صورت مجاز فعالیت استخراج رمز ارز را دنبال می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنیم که از ساعت دو بامداد تا ۹ صبح که ساعت بار حداقل است، بتوانند فعالیت خود را داشته باشند. اما برای کسانی که در واقع به صورت غیر مجاز از شبکه برق استفاده می‌کنند، جرایم سنگینی پیش‌بینی شده است.


مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: اگر ماینر‌هایی کشف شود، ضبط شده و تقدیم مقامات قضائی کشور می‌شود. بر اساس قوانین جدید، این ماینر‌ها امحا خواهند شد و جرایم سنگین بیش از ۱۰۰ برابر قیمت انرژی برای متخلفان پیش‌بینی شده است.


وی با تاکید بر این نکته که استفاده غیر مجاز از ماینر روند برق‌رسانی به مشترکان را مختل خواهد کرد، افزود: از همین جا از هموطنان می‌خواهم از طریق سامانه برق من، ماینر‌های غیر مجاز را گزارش دهند.


مشروح گفته‌های رجبی مشهدی را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: ماینر غیر مجاز ، رمز ارز ، توانیر ، صنعت برق ، مصرف برق ، رجبی مشهدی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9s

دیگر خبرها

  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند