Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@14:53:04 GMT

تاکستان نیازمند صنایع فرآوری در حوزه کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۱۹۷۷

تاکستان نیازمند صنایع فرآوری در حوزه کشاورزی است

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در نشست شورای اداری این شهر که با حضور حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: تاکستان ۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت دارد و برای بهره وری بیشتر از محصولات تولیدی، به صنایع فرآوری و تبدیلی جدید نیاز دارد.
بهمن طاهرخانی افزود: تاکستان در تولید کشمش جایگاه بالایی در کشور دارد اما به دلیل فقدان صنایع فرآوری، امکان برندسازی محصولات و ارزآوری از آنها وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دولت باید برای تکمیل طرح‌های عمرانی به شهرداری‌ها کمک کند، اظهار داشت: از مضایق و تنگناهای مالی دولت اطلاع داریم، اما شایسته شهر تاکستان نیست که از نظر طرح‌های عمرانی مهجور بماند.
طاهرخانی همچنین گفت: با مقایسه شهر ابهر در استان زنجان با شهر تاکستان می‌توان فهمید که ظرفیت‌های هر ۲ شهر یکسان است اما ابهر، وضعیت توسعه یافتگی بهتری نسبت به تاکستان دارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به شهر تاکستان ظلم شده است، افزود: هم اکنون جاده خرمدشت به ضیاء آباد از راه‌های پرحادثه و خطرناک بوده و تصادفات بسیاری در آن به وقوع می‌پیوندد که باید با توجه و رسیدگی بیشتر مسئولان برای حل مشکلات آن اقدام شود.
معاون رییس‌جمهوری امروز به منظور افتتاح یک واحد صنعتی، حضور در شورای اداری شهرستان تاکستان، افتتاح جاده اک به اسفرورین، بازدید از مجتمع گلخانه نودهک و طرح سد نهب به شهرستان تاکستان سفر کرده است.
شهر تاکستان در ۴۰ کیلومتری مرکز استان قزوین قرار دارد.
۹۹۲۵*۶۱۰۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاکستان جلسه شورای اداری صنعت کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۱۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، یوسف مغروری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی با گرامی‌داشت روز شوراها اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۹۴ میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۳ نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی عنوان کرد: تحقق بخش قابل توجهی از بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ در گرو اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان همچنین از محل اوراق مشارکت، جلب و جذب سرمایه گذاران، اختصاص اعتبارات دولتی همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد خاطرنشان کرد: تحقق اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان که به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان است به همراهی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط به ویژه اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان بستگی دارد.

وی افزود: با این وجود، متاسفانه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط و اداراه‌کل اقتصاد و دارایی در استان، تسویه این مطالبات را جدی نمی‌گیرند.

در عین حال، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد بیان کرد: برای ارتقای شاخص‌های عمران شهری در شهر بجنورد از جمله در زمینه انجام آسفالت معابر و بهسازی آسفالت معابر این شهر به تامین ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا شهر بجنورد به میانگین شاخص‌های توسعه عمران شهری کشور نزدیک شود.

وی در خاتمه به اختصاص ۸.۸ هکتار زمین در منطقه گلستان شهر بجنورد از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری بجنورد در راستای ارائه خدمات شهری توسط شهرداری بجنورد به این منطقه مسکونی از مسکن مهر مرکز استان نیز اشاره کرد.

مغروری گلایه کرد: متاسفانه زمین اختصاص یافته دارای معارض است.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228974 برچسب‌ها بجنورد سازه های عمرانی بودجه

دیگر خبرها

  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • همراه با اخبار ورزشی دهم اردیبهشت استان قزوین
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • زیمبابوه به صنعت کشاورزی و دارویی ایران نیازمند است