Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، علیرضا رستمی مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان با بیان اینکه تامین بخش عمده‌ای از نهاده‌های اصلی خوراک دام و طیور شامل کنجاله سویا، ذرت و جو از محل واردات با ارز رسمی ۴۲۰۰ تومانی، تنظیم بازار و تعادل در بازار نهاده‌های خوراک دام و طیور در دستور کار قرار دارد؛ افزود: بر این اساس افزایش قیمت محصولات دام و طیور عمدتا ناشی از عملکرد مؤلفه‌های بازار (عرضه و تقاضا) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستمی با اشاره به اینکه قیمت سبوس گندم به عنوان یکی از نهاده‌های فرعی در بهای تمام شده شیر و گوشت قرمز تاثیر چندانی ندارد گفت:مقرر شد تا سبوس گندم به ازای هرکیلوگرم ۱۰.۰۰ تومان به دامداران واگذار شود.

بیشتر بخوانید: آمادگی دامداران برای عرضه مستقیم گوشت قرمز/ علت افزایش قیمت گوشت با وجود رشد تولید چیست؟

وی تصریح کرد:بر اساس اطلاعات این سازمان و با توجه به پشت سر گذاشتن ایام مناسبتی مانند عید قربان و ایام عزاداری محرم و به دلیل افزایش نسبی تولید، قیمت دام زنده به ویژه دام زنده سنگین در بازار نزولی شده است و متناسب با آن قیمت گوشت قرمز نیز روند نزولی دارد.

مدیر کل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان با بیان این مطلب که با توجه به افزایش تقاضا در نیمه دوم سال از یک سو و افزایش تقاضای شیرخام برای تولید محصولاتی همچون شیرخشک و ... با ماندگاری بالا، قیمت شیرخام در بازار افزایشی شده است افزود: این موضوع ارتباطی با هزینه‌های تولید ندارد.

انتهای پیام/

افزایش تقاضا  دلیل گرانی شیرخام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا

در این نوبت ۵۰ دستگاه کامیون فورس ۶ تن شامل ۳۰ دستگاه فورس خوابدار و ۲۰ دستگاه بدون کابین خواب تاریخ ۱۸ اردیبهشت در بورس کالا عرضه شد که میزان تقاضا از عرضه پیشی گرفت.

 بر اساس اطلاعاتی که سازمان بورس منتشر کرده نسبت تقاضا به عرضه فورس 6 تن کابین خوابدار 223 درصد و فورس بدون خواب 120 درصد بوده است.

به زعم کارشناسان شبکه گسترده نمایندگی‌های بهمن دیزل، کیفیت بالای ساخت و رقابتی بودن قیمت پایه نسبت به محصولات مشابه خرید از محصول را پر جاذبه کرده است.

دیگر خبرها

  • صف خرید فورس ۶ تن در بورس کالا
  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • عرضه خودرو جدید KMC EJ7 در سامانه یکپارچه + قیمت و مشخصات
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • بارندگی قیمت محصولات جالیزی در مشهد را افزایش داد
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • قیمت روز محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟