Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:03:36 GMT

مردم تونس فردا پای صندوق‌های رای می‌روند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۵۶۴۴

مردم تونس فردا پای صندوق‌های رای می‌روند

مردم تونس برای فرستادن نمایندگان خود به مجلس قانونگذاری این کشور فردا به پای صندوق های رای می‌‌روند. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴ بین الملل آفریقا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، از سال 2011 که انقلاب مردم تونس به پیروزی رسید این دومین انتخابات مجلس قانونگذاری در این کشور است که فردا در تونس برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تونسی های مقیم سایر کشورهای جهان دیروز به سفارتخانه و کنسولگری های تونس مراجعه کردند و رای خود را در صندوق ها ریختند.

مردم تونس یکشنبه 6 اکتبر ( 14 مهرماه ) پای صندوق های رای می روند تا طی 3 روز نمایندگان خود را به مجلس قانونگذاری این کشور بفرستند.

در این انتخابات 7 میلیون 65 هزار و 307 تونسی واجد شرایط رای دادن هستند که از  1500 فهرست انتخاباتی، نمایندگان  خود را از میان افراد مستقل، نامزدهای احزاب و ائتلاف های سیاسی برای نشستن بر روی 217 کرسی مجلس قانونگذاری انتخاب خواهند کرد.

تونس وارد سکوت انتخاباتی شد/ احتمال مصاحبه تلویزیونی القروی از داخل زندان

به نوشته روزنامه تونسی الصباح نیوز، درهای 13 هزار 800 مرکز رای گیری فردا صبح به روی مردم باز می شود و نتایج اولیه انتخابات مجلس قانونگذاری پنجشنبه هفته جاری و نتایج قطعی آن یکشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد.

تبلیغات انتخابات مجلس قانونگذاری تونس 14 سپتامبر ( 23 شهریور ) ماه شروع شد و به مدت 21 روز ادامه یافت. بر اساس قانون انتخابات تونس هرگونه تبلیغات انتخاباتی شنبه ( امروز)  در این کشور ممنوع است .

انتهای پیام/

R7969/P/S8,88/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تونِس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تون س تون س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۵۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود

سلیمی دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها در نظر گرفته، استفاده کنند.

سلیمی اظهار کرد: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که از سوی صدا و سیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس از فردا در کرمانشاه
  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • مناظره های انتخاباتی مجلس در مازندران از فردا پخش می شود
  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟