Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین تکلیف پروژه‌های پیر حوزه صنعت آب و برق در استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از گذشت سال‌ها شد. ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، عدل هاشمی‌پور امشب در نشست شورای صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: پروژه آبرسانی به بیش از 5 هزار هکتار از اراضی دهدشت غربی بعد از گذشت نزدیک به 10 سال هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم سال‌ها منتظر بهره برداری از این پروژه مانده‌اند، عنوان کرد: ضروری است یک خط لوله از این پروژه را به دشت سوق و چنگلوا برسانند تا مردم بیش از این منتظر نمانند.

انتقاد وزیر نیرو از مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد؛ مشکلات مردم را بگوییدوزیر نیرو در گچساران: 227 پروژه بزرگ آب، برق و فاضلاب در کشور به بهره‌برداری می‌رسدوزیر نیرو از 4 طرح بزرگ آبی کهگیلویه و بویراحمد بازدید کرد + تصاویر

هاشمی‌پور همچنین خواستار تسریع در روند اجرایی آبرسانی به لیکک و روستاهای مسیر شد و افزود: هم اکنون این پروژه با قدرت در حال انجام بوده ولی تکمیل و بهره برداری از آن در کمترین زمان ممکن نیازمند تلاش و پیگیری بیشتر است.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سد آبریز امید را در مردم زنده‌تر کرده است، خاطرنشان کرد: ما در بین النهرین قرار داریم به گونه‌ای که دهدشت و چرام بین دو رودخانه خیرآباد و مارون قرار دارند ولی زمین‌های آنان تشنه هستند.

هاشمی‌پور با اشاره به احداث نیروگاه 75 مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت، بیان کرد: ایستگاه برق برای چاروسا و دیشموک نیاز داریم که امیدواریم در این زمینه مسئولان و متولیان امر چاره اندیشی کنند.

انتهای پیام/ش

R41452/P/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت عصر امروز یکشنبه در بازدید از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا خرم‌آباد با اشاره به اینکه رویکرد مدیریتی صحیح مهم‌ترین نکته درباره موفقیت این مجموعه است، اظهار داشت: این مدل سرمایه‌گذاری جزو مزیت‌های مهم و اساسی کشت و صنعت فجر صفا است که نتیجه آن افزایش اشتغال، امنیت غذایی، افزایش روحیه و تغییر سبک زندگی را به دنبال دارد.

وی انجام کارهای پژوهشی و تولید محصولات کاملاً ایرانی را از دیگر مزیت‌های این مجموعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و حتی نژاد دامی که وارد شده، تغییریافته و ایرانی شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم‌آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت‌های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می‌کنند، افزود: این مجموعه می‌تواند در سطح ملی و بین‌المللی پذیرای مهمانان مختلف باشد نیز باشد.

شفقت با اشاره به اینکه شهرک صنعتی این مجموعه به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد بر ایجاد زنجیره ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم‌آباد تأکید کرد و افزود: باتوجه‌به سطح اراضی این مجموعه، اگر گیاهان دارویی در این مجموعه کشت و عصاره‌گیری شود مردم نیز می‌توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی می‌تواند بیشتر نیز باشد.

وی ادامه داد: این قابلیت در شهرهای دیگر لرستان نیز وجود دارد تا جایی که بیش از ۵۰ تا ۷۰ نقطه دیگر استان هم این امکان وجود دارد.

استاندار لرستان، تأکید کرد: جهاد کشاورزی باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری این چنینی را شناسایی کند و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

شفقت بازدید دانشجویان و دانش‌آموزان از مجتمع کشت و صنعت فجر صفا را اقدام مثبتی در راستای اشاعه فرهنگ «ما می‌توانیم» دانست و افزود: این اقدام می‌تواند حتی برای سرمایه‌گذاران دیگر الگوی مثبتی باشد و این مدل مدیریتی تسری پیدا کند.

کد خبر 6091372

دیگر خبرها

  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد