Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نیکبخت مدیرکل امور آزمایشگاه‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر نزدیک به صد سال قدمت و سابقه در آموزش عالی کشور دارد و هم‌اکنون دارای ۳۰۰ آزمایشگاه در سه شاخه آموزشی - پژوهشی و آزمایشگاه‌های خدماتی پژوهشی دسته‌بندی است.

او ادامه داد: ما تا به الان یک شبکه آزمایشگاهی داریم و هدف ما در این شبکه آزمایشگاهی این است که با استفاده بهینه از تجهیزات و منابع دانشگاه بتوانیم خدمات پیشرفته آزمایشگاهی را در اختیار کاربران از جمله اساتید، دانشجویان و صنعتیان بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیکبخت افزود: یکی از برنامه‌های آتی دانشگاه امیرکبیر در زمینه‌ آزمایشگاه‌ها طرحی در قالب راه‌اندازی یک مجتمع خدماتی - فناوری است که برای این طرح، آماده‌سازی‌های لازم انجام شده است و در حال اخذ مصوبات آن هستیم.

مدیرکل امور آزمایشگاه‌ها با بیان اینکه تمام کار‌های فناورانه را در قالب شبکه آزمایشگاهی انجام می‌دهیم گفت: هدف آتی این است که بتوانیم یک مجتمع در قالب یک فضای فیزیکی مجزا داشته باشیم تا علاوه بر اینکه کار‌ها باسهولت بیشتر و کیفیت بالاتری انجام شود بلکه بتوانیم زنجیره تولید ثروت از علم را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: حضور دانشجویان عالی رتبه در مراکز صنعتی کشور

نیکبخت افزود: در طراحی این مجتمع، مراکز پژوهشی نوآوری و توسعه فناوری و البته آزمایشگاه‌های تخصصی وجود دارد که یکی از موضوعات مهم در امر تولید ثروت است.

انتهای پیام /

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مهشید سلیمانی گفت: برای ارتقا سلامت روان آحاد جامعه و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی، خدمات روانشناختی تخصصی و مشاوره‌ای در زمینه‌های فردی، خانواده، زوج، تحصیلی و شغلی در قالب ۶۴ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی، سلامت روان و تیم‌های محب به مراجعه کنندگان ارائه می‌شود.
وی افزود: این خدمات در سه شکل حضوری، تلفنی و مجازی و در دو قالب دولتی و غیر دولتی ارائه می‌شود.
مراکز مشاوره حضوری دولتی در مرکز استان و مراکز مشاوره حضوری غیردولتی در دو سطح مراکز مشاوره عمومی و تخصصی فعالیت می‌کنند.
سلیمانی گفت: خط صدای مشاور ۱۴۸۰ پاسخگوی ۱۵ هزار تماس گیرنده بوده که همه تماس‌های مردمی با این شماره، محرمانه و امن است و افراد می‌توانند مشکلات و مواردی که مطرح کردن آنها به صورت حضوری دشوار است را به صورت تلفنی با مشاوران در میان بگذارند.
وی افزود: در قالب اجرای طرح غربالگری اضطراب دو هزار و ۳۷۲ کودک غربال شدند که ۵۳۴ کودک مشکوک به اضطراب شناخته و برای گذراندن مراحل مشاوره و درمان به متخصص ارجاع شدند.
سامانه صدای مشاور بهزیستی (خط تلفنی ۱۴۸۰) برای مشاوره غیرحضوری و تلفنی همه روزه از ساعت هشت صبح تا ۱۰ شب به صورت رایگان مشاوره کاملاً ًتخصصی ارائه می‌کند.

دیگر خبرها

  • نحوه نظارت بر صحت نتایج آزمایش‌ها در آزمایشگاه‌های پزشکی
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید