Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا، امروز (شنبه) به ترکیه هشدار داد که در فعالیت حفاری در دریای مدیترانه مشارکت نکند و این موضوع را "غیر قانونی و غیر قابل پذیرش" خواند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا، طی اظهارات امروزش در یونان گفت: "ما به طور واضح گفته‌ایم که انجام عملیات در آب‌های بین‌المللی تابع یک سری قوانین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به ترکیه گفته‌ایم که حفاری غیر قانونی، غیر قابل پذیرش است و ما به رویه دیپلماتیک خود ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم فعالیت‌ها به صورت قانونی انجام می‌گیرند".

پس از آنکه ترکیه به منطقه‌ای که مجوز فعالیت در آن توسط قبرس به شرکت‌های ایتالیایی و فرانسوی اعطا شده بود، یک کشتی حفاری ارسال کرد، تنش‌ها میان قبرس و ترکیه شدیدتر شد.

کریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان، اوایل امروز از آمریکا خواست تا تنش‌ها در شرق مدیترانه‌ را با نفوذ خود بخواباند؛ ترکیه و قبرس، در این منطقه بر سر حقوق خود در آب‌های ساحلی مناقشه دارند.

میتسوتاکیس، خطاب به پامپئو گفت: "آمریکا، منافعی خاص در منطقه مدیترانه شرقی دارد. قبرس، تنها خواستار اجرای قوانین بین‌الملل است".

از سوی دیگر، آنکارا می‌گوید برخی از نواحی مورد اکتشاف قبرس، مناطقی است که قبرس ترک نشین، در آن منافع مشترک با قبرس یونانی نشین دارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پمپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ، وزیر کشور ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با گروهک تروریستی داعش بازداشت کردند.

«علی یرلی‌کایا» وزیر کشور ترکیه در این خصوص اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور ۴۱ نفر را به اتهام ارتباط با این گروهک تروریستی بازداشت کردند.

وزیر کشور ترکیه در ایکس خبر داد که این بازداشت‌ ها طی عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در ۱۲ استان این کشور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید
  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • قرارداد میلیاردی اتحادیه اروپا با لبنان برای مهار مهاجران
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • ریچموند به هایوارد پیوست/ تشدید دایره تحریم اسرائیل در آمریکا
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد