Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:16:30 GMT

هزینه ۴۴۰ میلیون تومانی دولت برای ایجاد ۱ شغل

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۷۳۲۶

هزینه ۴۴۰ میلیون تومانی دولت برای ایجاد ۱ شغل

دولت در سه ماهه اول سال جاری برای ایجاد یک شغل بیش از ۴۴۰ میلیون تومان هزینه پیش بینی کرده است.

به گزارش مشرق، مطابق آمارها در سه ماهه اول سال ۹۸ حدود ۵۹۵۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی اشتغال ۱۳۸۸۲۲ نفر در کل کشور از سوی وزارت صمت صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۶.۶ درصدی در تعداد و ۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ درصدی در پیش بینی اشتغال را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید:

«شورای عالی اشتغال» هم بیکار شد اشتغالزایی در یک اتاق ۱۲ متری با ۵ میلیون تومان بیکاری با «پول‌پاشی» مهار نشد نسبت بیکاران باسواد به بی‎سواد ۳ به ۱ شد

توسعه سرمایه گذاری در بخش تولید، صنعت و معدن کشور می تواند منجر به ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی گردد. بنابراین آگاهی از تعداد مجوزها و پروانه های بهره برداری صادر شده که به ترتیب نشان دهنده پیش بینی ظرفیت تولید و ظرفیت تولید ایجاد شده برای یک یا گروهی از محصولات می باشد، می تواند به رشد سرمایه گذاری صنعتی و افزایش توان رقابت پذیری صنعت ملی کمک نماید.

در سه ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۵۹۵۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه ۶۱۳۷۳۵.۱ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۱۳۸۸۲۲ نفر در کل کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش ۲۶.۶ درصدی در تعداد،۲.۰ درصدث در پیش بینی سرمایه گذاری و ۲۸.۷ درصدی در پیش بینی اشتغال را نشان می دهد. 

بر این اساس برای ایجاد هر یک شغل بیش از ۴۴۰ میلیون تومان هزینه پیش بینی شده است.

همچنین در سه ماهه اول سال ۹۸، استان های سمنان، یزد و خراسان رضوی به ترتیب به ۵۸۶.۶۵۷ و ۴۶۶ فقره بیشترین تعداد جواز صادره را به خود اختصاص داده اند.

قابل ذکر است که استان سمنان با ۱۷۶۰۲ اشتغال پیش بینی شده (سهم ۱۲.۷ درصد از کل کشور) بالاترین اشتغال پیش بینی شده را به خود اختصاص داده است.

 در سه ماهه اول سال ۹۸، تعداد ۱۳۱۰ فقره پروانه بهره برداری با پیش بینی سرمایه گذای به میزان ۹۲۱۷۱.۳ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۲۱۹۸۲ نفر در کل کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۵.۳ درصدی در تعداد و کاهش ۴ درصدی در پیش بینی اشتغال و ۶۴.۸ درصدی در پیش بینی سرمایه گذاری را نشان می دهد.

همچنین در سه ماهه اول سال ۹۸، بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان های کشور مربوط به استان های اصفهان با ۱۲۷فقره و آذربایجان شرقی با ۱۲۶ فقره و کمترین تعداد با ۶فقره مربوط به استان خراسان جنوبی بوده است. بالاترین اشتغال ایجاد شده مربوط به مناطق آزاد و استان آذربایجان شرقی به ترتیب ۲۷۲۵ و ۲۱۵۵ نفر می باشد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز اخبار خودرو تحولات عراق تحولات یمن اشتغال دولت بیکاری وزارت صمت اشتغالزایی نرخ بی کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مورد دلایل تبدیل ۱۵۴ قرارداد به ۱۴ قرارداد اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شهرداری تهران، موضوع رفت و روب و نظافت شهر است. چندین سال و در ادوار مختلف بر روی این موضوع و نحوه پاکسازی و نظافت شهر فکر و کار شده و همچنین قوانین و قرارداد‌هایی منعقد و یا اصلاح شده است. 

وی افزود: در نیمه‌دوم دهه هشتاد، قرارداد‌ها به صورت تجمیعی بسته شد. ۱۸۰ قرارداد به ۵ قرارداد تبدیل و شهر به ۵ پهنه تقسیم و به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شد. علت این موضوع مکانیزه کردن رفت و روب شهر توسط پیمانکاران بود. این طرح همچنین در نیمه اول دهه نود هم ادامه داشت که وضعیت رفت و روب خوبی را در آن مقطع شاهد بودیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نیمه دوم دهه نود تعداد قرارداد‌ها به بیش از ۱۵۰ قرارداد افزایش یافت، ادامه داد: این امر موجب تکثر و در واقع تضعیف پیمانکاران شد و در نتیجه شاهد آغاز روند کاهش کیفیت نظافت و رفت و روب شهر بودیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه امروز یک تجربه خوبی را از گذشته کسب کردیم و با یک نگاه بلند ۱۵۴ قرارداد را به ۱۴ قرارداد تبدیل کردیم، تصریح کرد: پیمانکارانی که توانایی فنی، مدیریت و مالی بهتری داشتند با شرکت در مناقصه کار را آغاز کردند. زمان اجرای قرارداد‌ها از یک سال به سه سال افزایش یافت و شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شد تا پیمانکاران با توجیه اقتصادی پای کار نظافت شهر بیایند و در این حوزه با نگاهی ۳ ساله سرمایه‌گذاری کنند. 

محمدی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۳ ماهه‌ای که قرارداد‌های جدید به پیمانکاران ابلاغ شده است، در حوزه تنظیف و نگهداشت شهر بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سازمان مدیریت پسماند سرمایه‌گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • جذب ۴۰ میلیارد تومانی تسهیلات بانکی دانشجویی در مازندران
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان