Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ« رحیم اسفندیاری »، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان که سال های سال در حفظ و حراست از کشور عزیزمان با دل و جان خدمت کرده و می توان گفت که عمرش را در مسیر خدمت به مردم و وطن گذاشته، می گوید: عشق به مردم و وطن، تنها اولویت کاریش است.

خبرگزاری شبستان-هرمزگان: « صدیقه دشتی »؛ برایش میز و صندلی معنایی ندارد همیشه با لبخند و روحیه گشاده سر کار حاضر می شود و به جای امر و نهی و دستور دادن، در کنارنیروهای یگان در تمامی ماموریت ها، خودش نیز همراه است و کارهایی که وظیفه‌اش نیست اما او با عشق انجام می‌دهد، دلسوزی و مهربانی و پای کاربودنش همکارانش را شیفته خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هفته ناجا نمی شود از نیروی انتظامی حرف زد و یادی از فرمانده های یگان حفاظت نکرد، کسانی که آسیب‌آفرین‌ترین شغل‌ها را دارند اما کمتر دیده می‌شوند.

 

به مناسبت هفته ناجا، فرصت را مغتنم شمردم تا پای صحبت های سرهنگ اسفندیاری فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی هرمزگان بنشینم.


شبستان: چند سال است در لباس سبز رنگ نیروی انتظامی مشغول خدمت  هستید؟


سرهنگ رحیم اسفندیاری: پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه افسری همکاری با نیروی انتظامی را آغاز کردم و  25 سال تجربه در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان، فارس و هرمزگان خدمت کرده ام.

 

شبستان: چه چیزی باعث شد که پا به محیط پر مخاطره نیروی انتظامی و به ویژه یگان حفاظت بگذارید؟


نیروی انتظامی حافظ جان و مال مردم و تامین امنیت است عشق به مردم و خدمت همیشه سرلوحه همه کارهای من بوده است، پس از خدمت در پاسگاهای انتطامی شهرهای مختلف و مبارزه با متخلفان، عشق به طبیعت، سبب شد که مسولیت یگان حفاظت را برعهده بگیرم زیرا طبیعت بزرگترین سرمایه ملی است نباید بگذاریم از طبیعت سواستفاده شود.


شبستان: از سختی های کار یگان حفاظت بگویید؟


یکی از مهمترین کارهای یگان حفاظت جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی است با توجه به اهمیت منابع طبیعی در حفاظت از آب و خاك، این بخش با كمبود بودجه و نیروی انسانی روبه روست، امری كه فشار بر پیكره حفاظتی منابع طبیعی را مضاعف كرده است. 


شبستان: مردم با یگان حفاظت منابع طبیعی همکاری می کنند؟

راه اندازی سامانه تلفنی 1504 سبب شده جوامع محلی همکاری زیادی با یگان داشته باشند زیرا مردم در زمینه امنیت و تخریب و تصرفات مردم حرف اول را می زنند. خیلی از دهیاری ها و شوراها نیز شماره من را دارند و همیشه در هر ساعتی که نیاز به گزارش دادن باشد پاسخگوی آنها هستم.


شبستان: از زمان حضور در یگان حفاظت چه موفقیت هایی داشته اید؟


از زمان حضورم در این مجموعه تعاملات خوبی با نیروی انتظامی و پاسگاهای مرزی و ایستگاهای ایست و بازرسی در شهرستان ها داشته ایم و فرمانده پاسگاه ها در شهرستان ها با فرمانده یگان ها ارتباط نزدیک تری داشته اند و دیدگاهشان نسبت به منابع طبیعی تغییر کرده و با حساسیت خاصی نسبت به حفظ عرصه های ملی تلاش کرده اند و از لحاظ ماموریت در شهریور ماه جز رتبه های برتر کشوری بودیم.


در شهریور ماه 23ماموریت شبانه روزی اکیپ های  گشت و مراقبت داشته ایم و در کارگاهای آموزشی هم یگان حضور داشته است و تلاش می شود در کلاس های اموزشی ضابطین اطفا حریق فعال شوند.

 

شبستان: در حال حاضر چه میزان کمبود در تجهیزات و نیروی انسانی دارید؟

 

با كمبود نيروي انساني و پايين ترين دستمزدها در اين بخش مواجه هستيم. نیروی های یگان حفاظت اکثرا نیروهای شرکتی و یا سرباز هستند و از نظر تجهیزات خودرویی و موتوری نیز کمبود داریم و امیدواریم امسال چارت سازمانی یگان حفاظت تعیین شود تا هم وضعیت نیروها مشخص شود و هم بودجه جداگانه ای برای این یگان حفاظت طراحی شود.

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین مسجد اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی روزنامه سپاه پاسداران کانون های مساجد اصفهان هفته نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۷۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل