Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیار داهیم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه نیوکاسل از بیماری‌های بسیار مسری است که تقریبا همه گونه‌های پرندگان را در سنین مختلف مبتلا می ‌کند افزود: این طرح بر اساس برنامه های دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای طیور سازمان دامپزشکی کشور، همگام با سایر استانها، در جمعیت طیور بومی در  این استان اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه طیور بومی و روستایی یکی از مخازن مهم ویروس نیوکاسل هستند افزود: این طرح با اولویت روستاهای  مناطق پر خطر از نظر بروز بیماری و روستاهای اطراف واحد های صنعتی در ۸۰ درصد از واحد های روستای کل استان اجرا می شود.

داهیم با اشاره به بزرگداشت روز دامپزشکی گفت: به مناسبت ۱۴ مهر روز ملی دامپزشکی و هفته دامپزشکی در مناطق روستایی و عشایری آذربایجان غربی، مراکز بهداشتی درمانی دامپزشکی، در زمینه واکسیناسیون، معاینه و ویزیت دامها به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند.

واردات دام زنده از مرز بازرگان سه برابر می شود

وی ادامه داد: ارائه آموزش های بهداشتی و توضیحات کارشناسی به دامداران جهت تشدید اقدامات کنترلی و پیشگیری از بیماریهای دامی برای روستاییان توسط کارشناسان دامپزشکی از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان در هفته دامپزشکی است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در خصوص اقدامات این اداره کل در نیمه نخست سال اعنوان کرد: واردات دام زنده به کشور از طریق مرز بازرگان یکی از اقدامات چشمگیر استان طی سالجاری بود که تاکنون ۱۰۰ هزار راس دام زنده و ۵۰ هزار تن گوشت قرمز از طریق این مرز ترانزیت شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه ترانزیت دام زنده از طریق مرز بازرگان تا پایان سالجاری سه برابر می شود افزود: در صورت  اختصاص محلی برای قرنطینه و استقرار دام‌های وارداتی به منطقه، زیرساخت فراهم است و بخش خصوصی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در این بخش سود بالایی داشته باشد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه علاوه بر کشور قطر، کویت و عمان هم خواهان ترانزیت دام از طریق کشورمان هستند، بیان کرد: فعالان بخش خصوصی و شرکت‌های ترخیص‌کننده نیز می‌توانند بیشترین استفاده را از فرصت به وجودآمده داشته باشند.

انجام ۱۴ هزار آزمایش تشخیص بیماری های خام دامی در آذربایجان غربی

وی با اشاره به قرار گرفتن آزمایشگاه ممتاز منطقه ای شمالغرب کشور در ارومیه گفت: طی نیمه نخست امسال ۱۴هزار و ۲۱۷ مورد آزمایش تشخیص بیماریها و کنترل کیفی فرآورده های خام دامی درمرکز تشخیص دامپزشکی استان انجام شده است.

داهم از تست بیش از هشت هزار دام سنگین با هدف تشخیص بیماری سل گاوی در استان طی سالجاری خبر داد و اضافه کرد: به منظور پیشگیری و کاهش خسارات و ضایعات دامی ناشی از ابتلا به این بیماری از ابتدای سالجای تا کنون تعداد هشت هزار و ۷۰۲ راس دام  سنگین را  جهت تشخیص سل گاوی مورد تست قرار داده است.

وی صدور بیش از ۲۰ هزار فقره گواهی الکترونیکی حمل توسط دامپزشکی آذربایجان غربی، صدور ۳۳۶ فقره گواهی حمل ترانزیت  به مقاصد کشورهای دیگر، ۳۱۲ فقره گواهی حمل بهداشتی برای صادرات محصولات خام دامی و دام زنده به خارج از کشور  و تعداد ۱۹ هزارو۴۰۴  فقره مجوز بهداشتی حمل در داخل کشور را ازدیگر اقدامات دامپزشکی استان طی سالجاری عنوان کرد.

کد خبر 4737997

منبع: مهر

کلیدواژه: دامپزشکی آذربایجان غربی نیوکاسل اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گردشگری گرگان هفته دفاع مقدس شیراز مرز مهران خطبه های نماز جمعه ایلام آتش نشانی شهرکرد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۸۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد

فرشته صادقی‌نسب مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: سطح مبارزه با علف‌های‌هرزغلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری‌های‌غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن‌غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

وی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد، افزود: عملیات سم‌پاشی بر علیه آفت سن‌پوره شروع نشده که در اسرع وقت اطلاع‌رسانی می‌شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

صادقی‌نسب بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم‌پاشی قرار گرفتند در شهرستان‌های بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب برای ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماری‌های برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع‌رسانی لازم را درخصوص سم‌پاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهادکشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان غربی علیه بیماری زنگ زرد غلات سم پاشی شد
  • کوهپیمایی کارکنان سپاه شهدای آذربایجان غربی
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک