Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارسینه، در حالی که شمار تلفات اعتراضات پنج روز اخیر در عراق به حدود ۱۰۰ کشته رسیده است، نماینده سازمان ملل متحد خواستار پایان یافتن درگیری‌های خونین در عراق شده است. در همین حال، چند خمپاره شامگاه شنبه به شهرک صدر در بغداد اصابت کرده که گفته می‌شود تعدادی کشته و زخمی برجای گذاشت.

همچنین گفته می‌شود مردان مسلح نقابدار به دفتر شبکه العربیه، متعلق به عربستان سعودی، شبکه دجله عراق و «ان ار تی» در بغداد حمله کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آسوشیتدپرس، حمید مجید، خبرنگار العربیه، گفته است مردان مسلح با ورود به ساختمان این شبکه برخی از کارکنان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و وسایل موجود را شکستند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید، با گسترش تظاهرات در شهر‌های مختلف عراق، مقام‌های دولت این کشور در خصوص نحوه برخورد با این اعتراضات دچار اختلاف نظر هستند.شامگاه شنبه اعتراضات در شرق بغداد ادامه داشته و نیرو‌های امنیتی با تیراندازی و گاز اشک آور کوشیدند تا تظاهرکنندگان را متفرق کنند.

جنین هنیس پلاسچارت، مقام ارشد سازمان ملل متحد در عراق، گفته است، پنج روزه گزارش کشته و زخمی شدن منتشر می‌شود، این خشونت‌ها می‌بایست متوقف شود.

خبرگزاری رویترز می گوید که تک تیراندازان پلیس در نواحی شرقی بغداد به معترضان شلیک کردند. این در حالیست که نیروهای امنیتی می‌گویند که افراد مسلح ناشناس از میان جمعیت به پلیس شلیک می کنند.حضور نیروهای امنیتی و نظامی در خیابان‌های بغداد بسیار سنگین گزارش شده است. صدها مامور تلاش کردند که معترضان را از میدان های مرکز پایتخت دور نگه دارند.

رویترز گزارش می دهد که در شهر ناصریه، واقع در جنوب عراق، پلیس به طرف معترضان گلوله های جنگی شلیک کرده است. حداقل ۱۸ نفر در ظرف چند روز گذشته در ناصریه کشته شده اند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان ملل اعتراضات عراق بغداد عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۸۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمان الصادقون تاکید کرد که سخنان «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد به مثابه مداخله آشکار این کشور در امور داخلی عراق است.

وی افزود: باید فوراً یک موضع گیری ملی یکپارچه علیه سفیر آمریکا و اخراج وی از عراق اتخاذ شود.

الصالحی تصریح کرد: رومانسکی به شدت شأن عراق، ملت و دولت این کشور را پایین آورده است. ما نسبت به پیامدهای تحرکات سفیر آمریکا بر حاکمیت عراق هشدار می دهیم.

«عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی نیز روز گذشته تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

پیشتر نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق به ویژه تصویب قانون مبارزه با فحشاء دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

کد خبر 6094024

دیگر خبرها

  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • ابراز نگرانی گزارشگر سازمان ملل از تعلیق دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • اعتراضات گسترده در تفلیس/ گرجستان به سمت بحران پیش می‌رود؟