Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغری از کشف بیش از ۴۰۰ میلون ریال کالای قاچاق در مرکز استان توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان «علی اصغر اصغری» گفت: در پی گزارشات واصله تعدادی از شهروندان گرامی به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن وتجارت استان گلستان مبنی بر وجود انبار نگهداری کالای قاچاق در حاشیه شهرستان گرگان، بازرسی از این واحد در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: پس از دریافت این گزارشات گشت مشترکی با حضور بازرسان این سازمان و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی استان با هدف نظارت و پایش انبارها و مراکز نگهداری کالا در مرکز استان برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این بازرسی ها مقادیر قابل توجهی کالای قاچاق از انواع کالاهای آرایشی و بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی، لوازم التحریر، محصولات دخانی و... (از قبیل آدامسهای خارجی و وارداتی، اسپریهای خوشبو کننده، انواع تنباکو، مدادهای خارجی و...) به ارزش 400 میلیون ریال از انبار مورد نظر کشف و ضبط شد.

 

وی افزود: کالاهای مکشوفه عمدتاً وارداتی بوده که فاکتور معتبری نیز برای خرید آنها از سوی صاحبان کالا ارائه نشده، همچنین این اقلام بدلیل عدم رعایت استاندارهای بهداشتی و مشخص نبودن منشاً و ماهیت اصلی کالا و عدم داشتن برچسب سلامت و اصالت کالا بر اساس قانون ( موضوع شناسه و رهگیری کالا ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) قاچاق محسوب و عرضه آن در بازارهای داخلی غیر مجاز و تخلف است.

 

اصغری اضافه کرد: در میان این اقلام تعدادی کالای تولید داخل نیز به چشم می خورد که بدلیل عدم رعایت ضوابط اختصاصی کالاهای بهداشتی مشمول موضوع کالای قاچاق قرار گرفته و توسط بازرسان این سازمان ضبط شده است.

 

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان اظهارداشت: بازرسان این سازمان با بررسی دقیق ارزش کالاهای مکشوفه تا این لحظه پرونده تخلف قاچاق کالاهای مورد استفاده را به ارزش 132 میلیارد ریال تشکیل و به منظور سیر مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

 

وی همچنین با توجه به حساسیت شرایط کنونی کشور و به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان بر اهمیت رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی تاًکید کرد و هرگونه عدم اجرای تعهدات و رفتار مغایر با قوانین را تخلف دانست.

 

اصغری گفت: تمامی کالاهای مکشوفه پس از جمع آوری از سطح مراکز عرضه و سیر مراحل قانونی به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان تحویل شد.

 

وی با اشاره به حضور احتمالی برخی دلالان و سودجویان در سطح بازار از تمامی شهروندان گرامی خواست تا ضمن دقت در هنگام خرید محصولات مورد نیاز با مشاهده هر گونه تخلف احتمالی در این خصوص، مورد را سریعا از طریق سامانه 124 به بازرسان این سازمان  اطلاع دهند تا در کمترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد موکب اربعین هفته نیروی انتظامی زائران اربعین حسینی اصفهان سپاه پاسداران کالای قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۸۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، رئیس هیات بازرسی و انتخابات گلستان در جلسه هیات بازرسان انتخابات در گنبدکاووس گفت: به ازای هر شش شعبه اخذ رای یک بازرس تعیین شده است.

هانی محمدی افزود: مردم می‌توانند موارد تخلفات انتخاباتی را به سامانه پیامکی به شماره ۳٠٠٠۷۵۱۱۱ ارسال کنند.

وی تاکید کرد؛ بر مبنای ماده ۷۳ انتخابات، عملکرد کارکنان دستگاه‌های اجرایی در ساعات اداری و غیر اداری در دستور کار بازرسان است.

محمدی افزود: بر اساس ماده ۸۲ قانون انتخابات در صورت بروز تخلف، موارد به دادسرا، شورای نگهبان و تخلفات اداری معرفی می‌شود.

هادی احمدی دبیر ستاد انتخابات گلستان نیز گفت: سلامت انتخابات وظیفه ذاتی و بنیادی هیات‌های اجرایی است و نقش بازرسان حساس و سرنوشت ساز است.

در ادامه جلسه هم چنین مهدی دهرویه فرماندار ویژه گنبدکاووس تخریب نامزد‌ها در زمان انتخابات را مصداق بی دینی و بداخلاقی دانست و گفت: بازرسان با قبول مسئولیت، دین به گردن دارند و در صورت بروز هرگونه شائبه جانبداری با جدیت و قانونی برخورد می‌کنیم.

در گلستان از ۶ حوزه انتخابیه، تکلیف پنج حوزه در دور اول مشخص شد و انتخابات در حوزه گنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند و به دلیل نرسیدن آرایشان به حد نصاب باید یک بار دیگر برای ورود به مجلس رقابت کنند.

انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس همزمان با سراسر کشور ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم در گنبدکاووس
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • نظارت ۴۰ نفر بر روند برگزاری انتخابات مرحله دوم؛ گنبدکاووس
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم