Web Analytics Made Easy - Statcounter

دریافت نقطه نظرات مردم در خصوص اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری، هم در سطح شهر و هم در سطح ملی حائز اهمیت است، برگزاری ایده کاپ و کسب نظرات شهروندان می‌تواند به شهر اصفهان در دستیابی به جایگاه واقعی خود در حوزه گردشگری کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سال گذشته ایده کاپ شهر دانش آموز حول سه محور ایده پردازی و در سه مقطع تحصیلی برگزار و به ۱۱۰ نفر از دانش آموزان که به سوال شهردار پاسخ  دادند جوایزی اهدا شد، شهردار اصفهان امسال نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی و به صدا در آمدن زنگ بازگشایی مدرسه و دانشگاه، سوالاتی را برای دانشجویان و دانش آموزان مطرح کرد که مربوط به "طرح اصفهان ۲۰۲۰ و گردشگری" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش آموزان و دانشجویان در مقاطع مختلف می‌توانند با ارائه ایده‌های خود در این رویداد و ثبت این ایده‌ها و طرح‌ها، شهرداری اصفهان و مدیریت شهری را در برگزاری هرچه بهتر "طرح اصفهان ۲۰۲۰" یاری کنند، شهرداری باید طبق مصوبه شواری اسلامی شهر برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری شهر اصفهان در سال ۲۰۲۰ میلادی را انجام دهد و دانشجویان و دانش آموزان می‌توانند با ارائه ایده‌ها و طرح‌های خود در اجرای هرچه بهتر این طرح مشارکت کنند.

برای اطلاع از جرئیات ایده کاپ امسال با "علیرضا رفیعی" رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان گفت و گویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

موضوع ایده کاپ امسال چیست؟

طرح ایده کاپ از سال گذشته آغاز شد و تاکنون شش رویداد ایده کاپ برگزار شده است، موضوع رویدادهای ایده کاپ موضوعات مختلفی اعم از درآمد، رسانه، دختران خلاق، زیباسازی نوروزی و شهر پویا و نوجوان خلاق بوده است؛ همزمان با بازگشایی مدارس از سال گذشته شهردار اصفهان با طرح سوالی از دانش‌آموزان و دانشجویان، قصد داشته است تا ایده‌های خود را در اختیار مدیریت شهر بگذارند امسال به ابتکار اداره خلاقیت ایده کاپ با سوال شهردار در زنگ بازگشایی مدارس همزمان و تبدیل به ایده کاپ هفتم شد و موضوع آن "طرح اصفهان ۲۰۲۰ و گردشگری" است.

سوالات ایده کاپ هفتم حول چه محورهایی است؟

اولین سوال در خصوص طرح‌ها و ایده‌های جدید دانش آموزان و دانشجویان برای ایجاد جاذبه‌های نوین گردشگری، دومین سوال درباره نظر دانش‌آموزان و دانشجویان در خصوص رویدادهای ملی و بین المللی برای گردشگری در شهر و سومین سوال ایده‌ها و طرح‌های دانش آموزان و دانشجویان در خصوص جاذبه‌های نوین شهری و چهارمین سوال نیز در خصوص رفع مشکلات گردشگری در شهر اصفهان است که البته محور سوال چهارم عمومی است و سه محور اول تخصصی است.

تاریخ برگزاری ایده کاپ و نحوه دریافت طرح‌ها و ایده‌ها به چه صورت است؟

تاریخ آغاز این طرح اول مهرماه بوده، زمان برگزاری نهایی این رویداد برای دانش آموزان ۱۸ آبان و برای دانشجویان اواخر آذر ماه است. این ایده کاپ در دو بخش هم برای دانش آموزان و معلمان و هم برای دانشجویان و دانش آموختگان برگزار می‌شود.

به نفرات اول تا سوم مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم جوایز نقدی همراه با تندیس اصفهان ۲۰۲۰ و لوح تقدیر اهدا می‌شود، به کسانی نیز که به مرحله دوم مسابقات ایده کاپ راه پیدا می‌کنند جوایز نقدی تقدیم می‌شود؛ در مجموع در مقطع آموزش و پرورش و دانش آموزی به ۲۲۰ ایده و در بین دانشجویان به ۱۲۰ طرح و ایده برتر جایزه تعلق می‌گیرد.

نحوه پردازش ایده‌ها و طرح‌های ارائه شده چگونه است؟

داوطلبان یک ماه و نیم فرصت ایده‌های خود را در سایت event box به ثبت برسانند تا داوری مرحله اول انجام ‌شود پس از داوری مرحله نخست در هریک از مقاطع تحصیلی ۵۵ نفر به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند، در مجموع ۲۲۰ نفر از بین دانش آموزان و ۱۲۰ نفر از بین دانشجویان به مرحله دوم می‌روند. 

سپس دوره آموزش بوم کسب و کار، شیوه‌های پردازش ایده و کسب طرح، تفاوت‌های ایده‌ها و طرح‌ها و آموزش‌هایی در راستای بهتر کردن ایده‌ها و طرح‌ها به آنان ارائه می‌شود، سپس مهلتی یک ماهه داده می‌شود تا طرح‌های خود را بازبینی، اصلاح یا با سایر طرح‎ها ترکیب کنند و  ظرف مدت یک هفته آن را به ثبت برسانند.

در مرحله دوم داوری از هریک از مقاطع تحصیلی و از بین معلمان، طرح هفت نفر برای مرحله نهایی ایده کاپ انتخاب و به نفرات اول تا سوم جوایزی اهدا می‌شود، تمامی ایده‌هایی که به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند به دبیرخانه پروژه اصفهان ۲۰۲۰ برای عملیاتی شدن ارائه می‌شود.

این ایده کاپ با چه هدفی برگزار می‌شود؟

اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان درگاهی برای جلب ایده‌های نوآورانه شهروندان شهر در خصوص مدیریت شهری است و طبیعتا مخاطبان این درگاه تمامی شهروندان هستند، برای ورود ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه ابزارهای متفاوتی وجود دارد و یکی از این ابزارها برگزاری ایده کاپ است در حقیقت ایده کاپ مسابقه‌ای برای رقابت بین ایده‌پردازان است تا بهترین طرح‌های خود را در خصوص مدیریت شهری ارائه دهند.

بهبود بخشیدن نقطه نظر مردم در خصوص اصفهان به عنوان یک مقصد گردشگری، هم در سطح شهر و هم در سطح ملی حائز اهمیت است و با برگزاری این ایده کاپ به دنبال این هستیم که مردم ایران، اصفهان را به عنوان یک مقصد جدی گردشگری بهتر شناخته و اصفهان را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.

کد خبر 391899

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرداری اصفهان شهر کلانشهر شهروند دانشجويان دانش آموزان زنگ بازگشایی مدارس دانشگاه معلمان اصفهان ۲۰۲۰ گردشگری ایده کاپ خلاقیت خلاقيت و نواوري شهر اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دانش‌آموزان متاهل طبق آیین‌نامه اجرایی مدارس و تایید مدیر مدرسه با رعایت شئونات می‌توانند در مدارس عادی تحصیل کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با  خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه تلاشمان این است هیچ دانش‌آموز روستایی از تحصیل باز نماند، اظهار کرد: در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اتفاقات خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به شناسایی ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان زنجان، ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش آموزان مشکلات جدی ذهنی یا جسمی دارند و بعضا آموزش‌پذیر نیستند.
 
قاسمی با اشاره به اینکه این ۷۹۰ نفر در حوزه ورود به ابتدایی هستند و چون آمار را به طور کلی حساب می‌کنند،۳۰ نفر از این تعداد فوت شدند، اضافه کرد: علاوه بر این، تعدادی از دانش‌آموزان هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو افراد بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی با اشاره به فعالیت ۹ مدرسه تک دانش‌آموزی، بیان کرد: از این تعداد ذکر شده خانواده (حدود ۵۵ دانش آموز) نیز به علت جثه کوچک فرزندشان اجازه ورود آن‌ها به پایه ابتدایی را ندادند.  

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در حوزه متوسطه عمده دلیل ترک تحصیل ازدواج، ورود به حوزه اشتغال و عدم رضایت برخی والدین برای ادامه تحصیل فرزندانشان است، بیان کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

قاسمی با اشاره به اهمیت حق تحصیل برای افراد، خاطر نشان کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.
 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزیدگان رویداد دانشجویی و دانش‌آموزی «گیم‌تایم» معرفی شدند
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • معرفی تیم‌های برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان‌های دخترانه گلستان
  • معرفی تیمهای برتر اولین استارت آپ دانش آموزی هنرستان های دخترانه گلستان