Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی؛ زهرا صدراعظم نوری در تذکر پیش از دستور با اشاره به حادثه سقوط تاورکرین و فوت ٢تن ار شهروندان تهرانی گفت:استفاده غیر اصولی از جرثقیل ها اعم از جرثقیلهای متحرک و جرثقیلهای برجی (تاورکرینها)(تجهیزات کارگاهی مورد نیاز برای کار در ارتفاع نظیر بالابرهای کارگری، داربست ها و ..) در محیط شهری یکی از مسایلی است که متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل نبود رویه واحد، کارآمد و مهمتر از آن عدم به روز رسانی اطلاعات با توجه به استاندارد های معتبر ملی و جهانی و ضوابط ایمنی کار، بروز حوادثی را در پی داشته که منجر به خسارات مالی و جانی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: متاسفانه ساعت 12:19 شهر روز شنبه در محدوده شهرداری منطقه 14 حادثه واژگونی یک دستگاه جرثقیل سنگین(160 تنی) متعلق به بخش خصوصی در پیادهرو و خیابان اطراف شهربازی پارک بسیح واقع در انتهای بزرگراه شهید محلاتی منجر به فوت دو تن از عابران پیاده بر اثر برخورد مستقیم و مصدومیت چهار تن دیگر را نیز به دنبال داشت.

نوری با بیان اینکه در حادثه موردنظر متاسفانه با وجود استقرار جرثقیل در محیط عمومی شهری، شاهد نقص در فرآیند کنترل و بازرسی برای نصب جرثقیل بودیم،اضافه کرد:  از جمله این موارد عدم بازدید از محل استقرار جرثقیل و  عدم رعایت تمهیدات ایمنی مانند مسدود و یا محصور نمودن محل و عدم نصب علایم هشدار دهنده در محیط معابر و فضاهای عمومی (علیرغم تصریح موضوع در مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان) بود.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران اضافه کرد: اینجانب ضمن تسلیت به بازماندگان این حادثه  به عنوان نماینده شهروندان محترم شهر تهران تقاضای:

1ـ نظارت دقیق و مستمر شهرداری در فضاهای عمومی و پروژه های ساختمانی همچنین

2ـ تسریع در فرایند اجباری شدن استانداردهای تشویقی جرثقیلهای متحرک و برجی

3ـ لزوم ممنوعیت فعالیت دستگاههای فرسوده و جلوگیری از ورود جرثقیلهای غیراستاندارد در مبادی ورودی کشور با وضع الزامات، مقررات و استاندارد لازمالاجرا از طریق پیگیری مراجع ذیصلاحی مانند سازمان استاندارد کشور را می‌نمایم.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهر تهران ایمنی کار جرثقیل فضای عمومی زهرا صدراعظم نوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما: دکتر  شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.
وی پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • آتش‌سوزی بزرگ در کارخانه مبل شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • استاندارد پرورش حلزون هنوز تدوین نشده
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا