Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@20:04:19 GMT

امید محله سیروس نا امید شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۵۹۸۷۱

امید محله سیروس نا امید شد

منوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران به خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:متأسفانه با وجود گذشت زمان زیادی از انعقاد تفاهمنامه استقرار معماران، هنرمندان و مجموعه‌داران در بافت قدیمی محله سیروس تهران با حضور عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و نماینده چندین انجمن فرهنگی، هنری، معماری و انجمن مجموعه‌داران ایران، اگرچه هزینه‌ای صرف کار‌های کارشناسی احیای محله سیروس تهران شده اما با تغییر مدیریت جدید شرکت بازآفرینی وزارت راه و شهرسازی مسئله کاملا متوقف شد به گونه‌ای که تصور می‌شود مدیران قبلی و جدید این شرکت با ۲ نگرش متفاوت آمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران قبلی این شرکت درصدد حل مشکلات بافت تاریخی محله سیروس بودند و مدیران جدید با نگرشی دیگر زحمات سازمان های مردم نهاد انجمن‌های معماری، هنرمندان و مجموعه‌داران را نادیده گرفتند.

گفتنی است تفاهمنامه استقرار معماران، هنرمندان و مجموعه‌داران در بافت قدیمی محله سیروس تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ امضا شد. بنا بر آنچه در این تفاهمنامه ذکر شد قرار بود شرایطی فراهم شود تا معمارانی که ایده‌های خوبی در ساخت و ساز از نظر زیبایی دارند، هنرمندانی که باعث تحول در بافت فرسوده می‌شوند و مجموعه‌داران که به عنوان حافظان میراث فرهنگی و هنری کشور می‌توانند نمایشگاه و گالری ایجاد کنند - در بخش‌هایی از بافت قدیمی شهر تهران که غیر قابل استفاده هستند- مستقر شوند و این مکان را احیا کنند.

براساس مفاد استقرار معماران، هنرمندان و مجموعه‌داران در بافت قدیمی محله سیروس تهران قرار بود وزارت راه و شهرسازی با ایجاد شرایط مناسب، افراد را ترغیب کند تا با سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی محله سیروس و طرح و اجرای ایده‌های جدید، محلی امن و زیبا برای جذب توریست ایجاد کنند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی مناطق گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۵۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان

 رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری چابهار گفت: سهمیه سوخت کامیون‌ها براساس پایش و عملکرد و تناژ آنها در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

رئیسی با اشاره به کاهش سهمیه به صورت ماهیانه، افزود: اگر کامیونی عملکرد پایینی داشته باشند سوخت کمتری دریافت خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان
  • قیمت خانه در جنت آباد تهران امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ / «دروازه ری» در انتظار لباس نو