Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دو انتخاب پیش‌روی زائران است. اولین گزینه استفاده از سیم‌کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم‌کارت عراقی است. در هر دو حال توصیه می‌کنیم از بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده کنید تا هزینه‌هایتان کمتر شود. در این گزارش مزایا و معایب هر دو سیم‌کارت را برایتان تشریح می‌کنیم تا راحت‌تر تصمیم بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیم کارت عراقی

سیم‌کارت‌های عراقی تاریخ مصرف محدود دارند و پس از اولین تماس، ۱۵ روز فعالند و بعد از آن می‌سوزند. البته می‌توانید با ارائه پاسپورت، سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی‌تر دریافت کنید. اما قیمت سیم‌کارت در عراق چقدر است؟

ابتدا باید بگوییم که بهتر است هرچه زودتر نسبت به خرید سیم‌کارت عراقی اقدام کنید چون ممکن است به دلیل ازدحام، هرجایی نتوانید آن را تهیه کنید. اما درباره هزینه‌ها باید گفت مثلا برای اپراتور آسیاسل، مبلغ سیم کارت ۱۰ هزار تومان است که سه هزار تومان آن مربوطه شارژ اولیه است. با این سه هزار تومان می‌توانید حدود سه دقیقه با ایران صحبت کنید.

البته حتی خود وزیر ارتباطات هم توصیه کرده که زائران از سیم کارت عراقی استفاده کنند چون به گفته او، هزینه رومینگ بالاست. البته با توجه به نرم‌افزارهای بسیاری که برای برقراری تماس صوتی و تصویری وجود دارد، برخی از مسافران به دنبال کسب اطلاع از وضعیت اینترنت هستند.

آنطور که جهرمی پیش از این گفته بود، «شرکت‌های عراقی برای برخی موکب‌های بزرگ در مسیر راه که اطلاع رسانی می‌شود اینترنت رایگان در نظر گرفته‌اند.» وزیر ارتباطات البته وعده اینترنت رایگان در نزدیک مرز را هم داده است. سه سیم‌کارت زین، کورک‌تلکام و آسیاسل برای زائران قابل استفاده است.

سیم کارت ایرانی

اما اگر با همه این اوصاف قصد استفاده از سیم کارت ایرانی را دارید، هم باید مراقب هزینه‌های مکالمه باشید و هم به فکر هزینه رومینگ. بسیاری توصیه می‌کنند در ایام اربعین از سیم‌کارت ایرانی استفاده نکنیم. دلیلش را هم اختلال رومینگ به دلیل حجم بالای مکالمات در این زمان می‌دانند.

اپراتور اول در سایت خود برخی تعرفه‌های مکالمه را منتشر کرده است. تعرفه مکالمه با ایران طبق سرویس رومینگ، حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تومان و مکالمه دریافتی ۳ هزار تومان است. بسیاری از اپراتورهای داخلی بسته‌های ویژه‌ای را برای اینترنت رومینگ در نظر گرفته‌اند. ابتدا باید چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به عنوان ودیعه رومینگ بپردازید. بعد از آن امکان برقراری ارتباط با تعرفه‌های مخصوص رومینگ را دارید.

نوع ارتباط

تعرفه رومینگ

 (همراه اول)

تعرفه رومینگ

(ایرانسل)

مکالمه با ایران       

۴.۵۰۰

۳.۸۰۰

مکالمه دریافتی

۳.۰۰۰

۳.۸۰۰

مکالمه داخلی

۲.۵۰۰ ۳.۸۰۰

ارسال پیام کوتاه

۱.۵۰۰ ۱.۵۰۰

یک مگابایت GPRS رومینگ

۲.۳۰۰

۱.۵۰۰

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیم کارت زائران اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود

مجید نامجو روز چهارشنبه در دیدار با استاندار کرمانشاه در استانداری از وی خواست تا زمین هزار و ۱۷۵ متری کشتارگاه در مرز خسروی را برای ارائه خدمات بهتر در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

وی افزود: سال گذشته حدود ۲ هزار کامیون از مرز خسروی عبور کرد که برای تسریع در روند ترخیص این کامیون ها نیاز است استانداری زمین دیگری را در اختیار ستاد عتبات عالیات قرار دهد.

نامجو تاکید کرد: مرز خسروی می تواند مرکز ثقل انتقال زائران اربعین در کشور باشد و به مرز اول کشور تبدیل شود و باید خودمان را برای انتقال یک و نیم میلیون زائر از این مرز آماده کنیم.

وی همچنین از استاندار کرمانشاه خواست تا سند ساختمان ستاد عتبات واقع در محله نوبهار این شهر را به ستاد واگذار کند.

در این جلسه علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه نیز گفت: متاسفانه در اربعین سال گذشته نتوانستیم روی بسیاری از موکب هایی که در مرز خسروی مستقر شده بودند حساب باز کنیم.

وی افزود: ما برای اسکان و تردد زوار مشکل داشتیم و مواکب مردمی که باید از بار مشکلات بر می داشتند چالش ایجاد کرده بودند و هیچ موکبی خدمات نمی داد و فقط می توانستیم به زوار آب بدهیم.

شعبانی تصریح کرد: نیاز است برای موکب ها طراحی جدیدی داشته باشیم تا موکب ضعیف نداشته باشیم برای همین بهتر از به جای ۱۰۰ موکب ضعیف ۱۰ موکب قوی ایجاد شود.

وی در خصوص زمین کشتارگاه در مرز خسروی نیز گفت: این زمین محدود است و قابل توسعه نیست و آنقدر کوچک است که نمی توان به عنوان قرارگاه و اسکان از آن استفاده کرد در حالی که بهتر است ستاد عتبات عالیات طرحی را اجرا کند که قابلیت توسعه در آینده داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • بازسازی چهره زن عراقی از ۷۵۰۰۰ سال پیش / عکس
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • مشارکت دانشجویان عراقی در جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین