Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آذربایجان غربی از نظر تنوع مواد معدنی رتبه برتر کشور را داراست افزود: متاسفانه با مشکل خام فروشی مواد معدنی مواجه هستیم که در راستای جلوگیری از این موضوع احداث واحدهای سنگ بری در سطح استان در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا تاکنون پنج واحد سنگ بری سر معدن با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی و زمینه ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر ایجاد شده است افزود: همچنین دو واحد بزرگ فرآوری مواد معدنی طلا و سیلیس با سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی در شهرستان خوی راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۶۷ معدن دارای پروانه بهره برداری در استان با ایجاد اشتغال برای بیش از ۵ هزار نفر فعال هستند عنوان کرد: تفاهم نامه احداث واحد کنسانتره سنگ آهن و واحد فرآوری خاک نسوز در جنوب استان با شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به امضا رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: مواد اولیه واحد فرآوری کنسانتره سنگ آهن از پنج معدن آهن موجود در استان تامین خواهد شد که با ایجاد این واحد فرآوری زمینه اشتغال مستقیم در منطقه فراهم می شود و ارزش افزوده مواد معدنی برای منطقه خواهد بود.

بابایی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون  بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معادن استان صورت گرفته است افزود: هم اکنون ۴۷۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج ۱۶ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ تن و ذخیره قطعی یک میلیون و ۱۴۳ میلیون تن در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اکتشافات معدنی ۳۴ فقره پروانه اکتشاف صادر و ۱۳ معدن اکتشافی نیز به مرحله دریافت گواهی کشف رسیده است گفت: در حال حاضر ۲۱۱ محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که در حال اجرای مراحل اکتشافی را طی می کنند و ۲۶ محدوده معدنی نیز موفق به دریافت گواهی کشف شداند که در شرف بهره برداری قرار دارند.

کد خبر 4738188

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی علی بابایی معادن اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری هفته دفاع مقدس شیراز مرز مهران خطبه های نماز جمعه ایلام آتش نشانی شهرکرد استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اشاره به برنامه های هفته بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی یکهزار و 606 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

سرهنگ نجمی  افزود: در سال گذشته توزیع ۵۵۱ مورد جهیزیه نو عروس، توزیع ۵٠ هزار بسته معیشتی، توزیع ۶۴۰ بسته لوازم التحریر، مرمت و احداث ۲۱ باب مدرسه و مسجد انجام شد.

وی اظهارکرد: اجرای آسفالت ۲۲٠ کیلومتر بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه، افتتاح ۱۵ باب مسکن مددجویی، افتتاح ۱۵ پروژه آبرسانی، عمرانی و دیوارکشی منازل مناطق محروم بخشی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در استان در سال گذشته بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، همچنین از اعزام شش هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به نقاط مختلف محروم استان در مناسبتهای مختلف خبر داد و گفت: در این مدت گروههای پزشکی و  ۳۲ گروه جهادی دامپزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

وی، با بیان اینکه ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است، افزود: در این مدت ۷۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و پنج طرح ورزشی افتتاح و همچنین ۶۵ واحد مسکن روستایی محرومین مرمت شدند.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: افتتاح ۱۵ کیلومتر راه روستایی بین مزارع در شهرستانهای ارومیه و شوط و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، توزیع ۲۳ هزار مترمربع ایزوگام رایگان بین خانوارهای مناطق محروم، اجرای پروژه لوله کشی و آبرسانی در ۶۰۰ روستا با اعتبار یکهزار میلیارد تومان نیز از اقدامات در دست پیگیری بسیج سازندگی سپاه شهدای استان است.

 

 

دیگر خبرها

  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس در سمنان ایجاد می‌شود
  • ۲۱۳ نیروگاه خورشیدی در روستاهای سمنان افتتاح می‌شود
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • معادن؛ ثروتی نهفته در خاک/ بی بهره چون کهگیلویه و بویراحمد
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • اکتشاف ۴ ماده معدنی ارزشمند در خوسف
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد