Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محققان استرالیایی موفق به کشف فسیل تازه‌ای از یک خزنده پرنده ماقبل تاریخ به نام پتروسور شده اند که به بال انگشتی یا سوسمار بال‌دار مشهور است، این خزنده پرنده بین ۲۲۰ تا ۶۵.۵ میلیون سال قبل بر روی کره زمین زندگی می‌کرد و دارای ۲ بال با استخوان‌های سبک و ماهیچه‌هایی قوی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پتروسور موجودی گوشتخوار بوده که از حشرات، ماهی ها، حیوانات کوچک، نرم‌تنان و سخت‌پوستان تغذیه می‌کرده است. نخستین فسیل این جانور در سال ۱۷۸۴ توسط زیست شناسی ایتالیایی به نام کوسیمو کولینی کشف شد. اما فسیل تازه در منطقه وینتون در غرب کوئینزلند شناسایی شده است.

طول بال فسیل جدید در حدود چهار متر بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد این فسیل حدود ۹۶ میلیون سال قبل زندگی می‌کرده است، با توجه به توخالی و سبک بودن بسیاری از استخوان‌های این موجود ماقبل تاریخ و ضخامت اندک این استخوان‌ها فسیل‌های چندانی از حیوان مذکور بر جای نمانده است. تا به حال برخی فسیل‌های این حیوان خاص در چین و برزیل هم شناسایی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی کشف فسیل فسیل دایناسور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برای حفظ و تقویت سلامت خود تا ۳۰ سالگی و بعد از آن، این دو عادت ناسالم را ترک کنید:

۱) دریافت ناکافی ویتامین D و کلسیم

مصرف ناکافی کلسیم و ویتامین D می‌تواند تراکم استخوان را کاهش و خطر پوکی استخوان و شکستگی را افزایش دهد. به همین دلیل، مصرف غذا‌های غنی از کلسیم (مانند محصولات لبنی و سبزیجات) و هم‌چنین دریافت نور کافی خورشید یا مصرف مکمل‌های ویتامین D بسیار مهم است. استخوان‌ها در دهه چهارم زندگی (۳۰ سالگی) به مرور تراکم خود را از دست می‌دهند. برای کند کردن این فرآیند و حفظ استحکام استخوان‌ها می‌بایست از مواد مغذی، مانند کلسیم و ویتامین D، استفاده کنید که سلامت استخوان را تقویت می‌کنند.

۲) مصرف بیش از حد قند و شکر

مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی بالا در ۳۰ سالگی باعث می‌شود که سطح قند خون شما دائماً افزایش یابد؛ که همین مسئله می‌تواند با ذخیره چربی اضافی همراه باشد. در مقابل، مصرف کربوهیدرات‌هایی با شاخص گلیسمی پایین و هم‌چنین انتخاب کربوهیدرات‌هایی که حاوی نوع خاصی از پری‌بیوتیک، به نام نشاسته مقاوم، هستند، می‌تواند به تنظیم بهتر سطح قند خون کمک کرده و سلول‌ها را وادار کند تا به انسولین واکنش بیشتری نشان دهند. همه این‌ها در کنار هم، حتی با افزایش سن، می‌توانند علاوه بر حفظ سلامت بدن، از اثرات متابولیکی منفی جلوگیری کنند.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین ردپای دایناسور شکاری در تاریخ
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • رونمایی از پرواز رسمی تاکسی پرنده در اسلواکی + فیلم
  • بهترین ساعت برای مصرف ویتامین D صبح است یا شب؟
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • موزه فسیل مراغه گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • موزه فسیل مراغه‌، گنجینه‌ای از مهره داران ارزشمند
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه