Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود که در جلسه علنی شورای شهر تهران ایراد کرد، با اشاره به سقوط جرثقیل در اتوبان بسیج که منجر به کشته شدن دو نفر شد، گفت: من هفته پیش یک نطقی در مورد ایمنی در فضا‌های شهری ارائه کردم، اما دوباره به خاطر نبود ایمنی حادثه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ۷۵۶ تاور در تهران وجود دارد که ۵۶۰ مورد فعال و ۱۹۶ مورد غیر فعال هستند، گفت: اغلب تاور‌ها در مناطق ۱، ۲، ۳ و ۵ هستند.

وی خاطر نشان کرد: موضوع دیگر مربوط به جرثقیل‌ها است که سازندگان ساختمان‌ها وظیفه دارند طبق قانون اطراف ساختمان را محصور کنند تا حادثه‌ای رخ ندهد.

در این هنگام محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران از صدراعظم نوری درخواست کرد که تذکر خود را هرچه سریع‌تر تمام کند که این موضوع با اعتراض نوری مواجه شد و هاشمی در پاسخ به او گفت: طبق قانون تنها ۳ نفر در هر جلسه مجاز به ارائه تذکر هستند، اما من بعد از ۳ نفر به شما اجازه داده‌ام.

در این هنگام که صدراعظم نوری از سخنرانی هاشمی آشفته شده بود، گفت: من تذکر آیین‌نامه‌ای دارم و باید اجازه دهید که همین الان آن را اعلام کنم.

بیشتر بخوانید: وجود ۱۵ تا ۲۰ هزار پرونده حقوقی در شهرداری تهران

در ادامه هاشمی با ارائه تذکر آیین‌نامه‌ای نوری موافقت کرد و نوری هم موضوع نطق بیش از دستور اعضا را پیش کشید و گفت: شما باید عدالت را در صحن رعایت کنید، بار‌ها در داخل شورا شاهد بودیم که بیش از ۱۰ دقیقه نطق کرده‌اند و شما مانع نشده‌اید.

هاشمی رفسنجانی هم در پاسخ به نوری گفت: مدت زمان تذکر و نطق متفاوت است، چرا که تذکر ۳ دقیقه فرصت دارد و نطق ۱۰ دقیقه فرصت دارد و هرگاه که نطق عضوی بیشتر از ۱۰ دقیقه شده باشد، من به وی تذکر داده‌ام.

صدراعظم نوری که با سخنان هاشمی رفسنجانی کنار نیامده بود به سخنان خود ادامه داد و با صدای بلند گفت: باید اجازه دهید من حرفم را بزنم، زیرا من حق دارم که به هیئت رئیسه تذکر دهم.

اما هاشمی رفسنجانی که علاقه‌مند بود صدراعظم نوری بیش از این به سخنان خود ادامه ندهد، گفت: شما در حال حاضر عصبانی هستید و من فکر می‌کنم اگر به سخنان خود ادامه ندهید، بهتر باشد.

در این میان صدراعظم نوری هم به سرعت به میان سخنان هاشمی آمد و گفت: من از شیوه خود شما استفاده می‌کنم تا کلامم اثربخش باشد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه خطاب به صدراعظم نوری اظهار کرد: بسیار خوب حالا که اصرار دارید بفرمایید.

به محض اینکه صدراعظم نوری با شور و هیجان شروع به ادامه سخنان خود کرد، هاشمی رفسنجانی با لحنی مزاح آمیز به حجت نظری گفت: آقای نظری گوش دهید، برای شما صحبت می‌کنند که در این هنگام خنده حضار صحن شورا را فرا گرفت و صدراعظم نوری هم از این اتفاق رنجیده خاطر شد و با صدای بلند فریاد زد که آقای هاشمی این کار شما توهین به ما است و در نهایت از ادامه سخنان خود خودداری کرد.

انتهای پیام/

ماجرای تکه پراکنی هاشمی رفسنجانی به صدراعظم نوری در صحن شورای شهر تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار شهری شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود محمدی بعدازظهر سه شنبه در تذکر پیش از دستور یکصد و شصت و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج در خصوص رعایت مفاد قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و حفاظت و صیانت از شأن و کیان شورا تذکر داد و گفت: بر اساس اختیارات قانونی در جایگاه رئیس شورا و به نمایندگی از اعضا به شهردار کرج تذکر می‌دهم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج خطاب به شهردار کرج خاطرنشان کرد: شما به عنوان شهردار منتخب همین شورا، گاهاً خود را ملزم به رعایت مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان شهری نمی‌دانید و چندین مرتبه نیز در مصاحبه‌ها و اقدامات، خارج از ضوابط و قوانین جاری وعده داده یا عمل کرده‌اید.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرج و تعیین اولویت‌ها و پروژه‌های عمرانی شهر افزود: مصوباتی در جهت افزایش سطح خدمات رسانی در کلانشهر کرج تصویب شده که بسیاری از آنها روی زمین مانده است که البته هر یک به قدر کفایت زمان و انرژی می‌طلبد تا به نتیجه برسد لذا نباید فرصت سوزی شود.

محمدی با تاکید بر اینکه شهردار کرج انرژی خود را صرف اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر کند، بیان کرد: امیدواریم در ادامه مدیریت شهردار کلانشهر کرج شاهد رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باشیم.

کد خبر 6086893

دیگر خبرها

  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از حجت الاسلام رئیسی
  • (ویدئو) تجمع هواداران فلسطین هنگام استقبال صدراعظم آلمان از ریشی سوناک
  • جامعه روحانیت مبارز سال ۸۴ به خاطر حجاب از هاشمی رفسنجانی حمایت نکرد!
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها دهن کجی به اصول معماری است
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • دهن‌کجی به اصول معماری از سوی بانک‌های تجارت و ملت
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها