Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ایرنا، علی اعطا در روز یکشنبه در یکصد و شصت و نهمین جلسه شورا در تذکر پیش از دستور اظهار داشت: تبصره ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها دایر کردن دفاتر مهندسی به وسیله مالک را استفاده تجاری به شمار نیاورده است.
وی گفت: در ردیف ۲۷ جدول شماره ۱۱ ضوابط و مقررات طرح تفصیلی یکپارچه تهران مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران هم از دفاتر مهندسی و مهندسین مشاور به عنوان فعالیت‌های مجاز به استقرار در مرکز محله به عنوان خدمات پشتیبان سکونت نام برده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعطا گفت: سال ۹۲ معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران طی ابلاغیه‌ای بلامانع بودن استقرار دفاتر مهندسی و مهندسین مشاور را به استناد تبصره ذیل بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به مناطق ۲۲گانه شهراری تهران اعلام کرده است.
عضو شورای تهران گفت: با این وجود به دلیل موانعی که مناطق برای ادامه فعالیت دفاتر مهندسی به وجود آورده بودند آذر ماه سال گذشته جلسه‌ای را با حضور نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری، مدیرکل وقت تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه، مدیرکل وقت امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰، مدیر کل وقت حقوقی شهرداری تهران و نمایندگانی از جامعه مهندسان مشاور برگزار کردیم.
وی تاکید کرد: در این جلسه نمایندگان شهرداری به صراحت بر مجاز بودن فعالیت این دفاتر در ساختمان‌های مسکونی اذعان داشتند و طی بخشنامه‌ای از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران بلامانع بودن فعالیت دفاتر مهندسی در ساختمان‌های مسکونی به شهرداران مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد.
عضو کمیسیون معماری و شهرسازی عنوان کرد: در حوزه شهرسازی و معماری مناطق کماکان در خصوص ادامه فعالیت مهندسین مشاور در ساختمان‌های مسکونی، مانع‌تراشی و پرونده‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال می‌شود.
اعطا افزود: در برخی از کمیسیون‌ها برغم نص صریح قانون و مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری رای به تعطیلی این دفاتر داده شده و وقتی با اعتراض مهندسین مشاور، پرونده‌ها به دیوان عدالت اداری ارجاع می‌شود نمایندگان حقوقی شهرداری بدون توجه به ضوابط طرح تفصیلی و بخشنامه‌های شهرسازی و معماری از رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تعطیلی دفاتر مهندسین مشاور دفاع کردند.
وی افزود:  انتظار می‌رود بر فعالیت معاونان شهرسازی و معماری مناطق و اجرای دقیق بخشنامه‌های حوزه شهرسازی در مناطق نظارت جدی‌تری انجام شود و این موضوع در دستور کار اداره کل حقوقی شهرداری نیز قرار گیرد تا این رویه غیرقانونی ادامه پیدا نکند.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران تهران علي اعطا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌ها با میانگین ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته بود.

براساس این گزارش، میانگین شاخص کیفیت هوا از ۱۰۱-۱۵۰، ناسالم برای گروه حساس است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز.

فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ برای مثال دویدن.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • کلنگ بی‌قرار شهرداری؛ بیخ گوش سنگلج
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • برگزاری هفتمین اجلاس شورا‌ها و شهرداری‌های مراکز استان‌ها در بوشهر