Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ چه بدانیم و چه ندانیم و چه حواسمان باشد چه حواسمان نباشد از ابتدای این سفر از در خانه که بیرون می آییم میهمان خاص الخاص صدیقه ی طاهره سلام الله علیها هستیم.

همانجور که در حدیث شریف کساء فرمود: هم فاطمة و ابوها و بعلها و بنوها...این سفر هم زیارت همسر ، فلذة الکبد و احفاد زهرای مرضیه سلام الله علیها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که خودش را میهمان مادر یازده امام میداند صبر و تحمل و نگاه و حوائج و خواسته هایش با دیگران تفاوت میکند.

-در این سفر که حقیقت آن حرکتی از لایه های برون هر انسانی به لایه های درونی اش خواهد بود به کم راضی نباشیم،مواظب باشیم سفر اربعین برایمان تبدیل به یک گشت و گذار مذهبی و انس هر ساله با مأنوسات ذهنی نگردد.

ما امیدواریم اما معلوم نیست که این سفره با این وسعت همیشگی باشد،اهل حقیقت باید ابن الوقت باشد و این سفر را فقط و فقط دستمایه ی رشد معنوی قرار دهد.به تعبیر بزرگ مردی زیارت که مشرف میشوید نیتتان فقط زیارت زیارت و زیارت باشد و هر خاطری جز آن و لو جزئی رزق شما را در بهره وری سلوکی و معنوی دچار  خدشه خواهد کرد.

-محتاجانه به درگاه فاطمه ی زهرا سلام الله علیها وارد شویم که او باب حیدر کرار امیرالمومنین علی علیه السلام است.باز شدن درهای کربلا نسبتی عجیب با تلاش بر سوختن باطنی در ذکر کوچه های مدینه در مقابل مولی الموحدین و همنوایی برای مظلومیت  ایشان دارد.کسی برای غصه ی قلب امیرالمومنین در پشت درب نیم سوخته هنوز اقامه ی عزایی ننموده است  که قلب ایشان را  خنک گرداند و وسعتی مثل روضه بر اباعبدالله برای فاطمه اش در سپهر تاریخ خودنمایی کند.

نجف شهر اختناق خونین و گلوگیر کشته شدن حیدر کرار در غم صدیقه طاهره سلام الله علیهاست فلذا رزق گشایش در کربلا را از این زاویه در نجف جستجو کنیم که گنج هایی از معرفت در آن نهفته است.

اگر امیرالمومنین کسی را بپسندد او را راهی کربلا و تجهیز شدن به دست اباعبدالله الحسین علیه السلام برای طی مقامات ولایت خواهد نمود و در انتظار بازگشت او خواهد ماند تا ببیند چه لیاقتی از خود در مقابل سیدالشهداء نشان داده است و در بازگشت به نجف قدر سیر او و حرکتش را تعیین خواهد نمود.

-از شهیده ی مدینه بخواهیم که واسطه ی ما در درگاه امیرالمومنین بشود تا شاکله ی ما را از عادت به خوب شدن و سقوط کردن و باز خوب شدن و سقوط سخت تر کردن و غرقه شدن در گرداب یأس ها نجات دهد و ساختار ما را ملازم و مودب و امیدوار به درگاه ولایت مبدل نماید که اگر ما حالی که در این سفر می یابیم را حفظ نماییم وارد در دایره مشاهدات و عجایب خواهیم شد،مگر چیزی که سالارشهیدان عنایت می کند چیز کمی است؟

خیلی از ما نمیدانیم تا بحال عنایاتی که اهل بیت به ما نموده اند بعضا بیش از عنایتی بوده است که به رسول ترک ها و فضیل عیاض ها و شاهرخ ها و حتی همت ها و حججی ها بوده است.اما ما نتوانستیم آن را نگه داریم و باز ،هم آغوشی با درکات جهنم را بر این مقامات ترجیح داده ایم.

شهدا به شهادت نرسیده اند الا به دوام مراقبت از حضور در محضر مقام ولایت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اهل بیت پیاده روی رشد کربلا گرداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۰۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس

ایسنا/مازندران رئیس شورای شهر چالوس با اشاره به توجه مدیریت شهری به توسعه همه جانبه بخصوص توسعه زیرساختی در شهر، گفت: کارهای زیرساختی، مدیریت قوی و اتاق فکر قوی دغدغه اصلی مدیریت شهری چالوس است.

آرش رضوی امروز، ۸ اردیبهشت در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های کوتاه، میان و بلندمدت مدیریت  شهری در جهت توسعه در چالوس اظهار کرد: اولویت با اقدامات زیرساختی است و در کنار آن کارهای واکسی از جمله مبلمان شهری، رنگ‌آمیزی و جمع آوری زباله و سایر اقدامات انجام می‌شود.

وی تلاش در جهت کاهش بار ترافیکی معضل همیشگی چالوس را از مهم‌ترین اقدامات برشمرد و گفت: محدودیت کوه، جنگل و دریا موجب شده است چالوس یک شهر خطی باشد.

رضوی با بیان اینکه این شهر تنها شهری است که تمامی فضای ساحلی شهری آن باز است، تصریح کرد: برای رفاه شهروندان از رودخانه چالوس تا سردابرود مسیر پیاده رو و دوچرخه رو احداث خواهد شد و تا پایان امسال از پل آب‌نما به رادیو دریا متصل و مسیر ۱۷ شهریور به رادیو دریا کوتاه خواهد شد.

رئیس شورای شهر چالوس، روشنایی معابر و بلوارهای سطح شهر و پیاده روها را از دیگر اقدامات مهم برشمرد و گفت: در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد صرف خرید  روشنایی و حدود ۲۰ میلیارد برای نصب آن شد که در حال انجام است.

رضوی  پیاده رو سازی و مکانیزه کانال را از دیگر اقدامات دانست و یادآور شد: در رادیو دریا ۳۷ کیلومتر کانال کشی برای پیاده روسازی انجام شد.

وی با اشاره به آسفالت معابر چالوس به حجم اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در راستای عدالت محوری انجام شد، بیان کرد: امسال بوستان‌ها و پارک‌ها درعلویکلا، دارمیشکلا، شمال آباد، اشکاردشت و آبرنگ به‌زودی تجهیز و بهسازی می‌شود.

رئیس شورای شهر چالوس به تملک ۳۶ هزار متر برای ساختمان جدید شهرداری با همکاری سپاه خبر داد و یادآور شد: حیاط و فضای ساختمان جدید شهرداری باید به عنوان بوستان مرکزی شهر تبدیل شود و همه مردم از آن استفاده کنند.

رضوی خاطرنشان کرد: کشتارگاه سنتی چالوس از دغدغه‌های مردم و بویژه منطقه عسل‌سر و فرج آباد است که با احداث کشتارگاه صنعتی جدید در فضای جدید در مرزن آباد این معضل بزرگ برطرف خواهد شد و مدیریت شهری در نظر دارد بخشی از فضای کشتارگاه را در زمینه بوستان و فضای بازی و بخشی هم به مزار یوسف رضا اختصاص دهد.

وی از دیگر خدمات مدیریت شهری در چالوس را حل معضل زباله دانست و گفت: با پیگیری مدیریت شهری محل دفع زباله در نواب تعطیل و با کمک فرماندار به زباله سوز نوشهر انتقال یافت.

رئیس شورای شهر چالوس از تصویب بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شورا خبر داد و افزود: از این میزان بودجه ۲۷۰ میلیارد تومان بودجه جاری و مابقی برای کارهای عمرانی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست هم افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد
  • نشست هم‌افزایی مسئولان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد