Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ناحیه صنعتی روستایی کیف و کفش تبریز با اشاره به بازدید معاون روستایی رئیس جمهور از ناحیه صنعتی کیف و کفش تبریز گفت: قرار است تا پایان مهر ماه در راستای پیشرفت ناحیه صنعتی، حدود 60 میلیارد وام از سوی دولت به بخش صنعت کیف و کفش تبریز پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، محمد حسین باقری در نشست خبری با تاکید بر حمایت از صنعت کیف و کفش تبریز، گفت: صنعت کیف و کفش مدت‌هاست که در تبریز وجود داشته و یک برند جهانی محسوب می‌شود و شهروندان تبریزی بسیاری در این صنعت مشغول به فعالیت هستند که باید برای زنده نگه داشتن این صنعت اقدامات موثری از سوی تمام مسئولان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات موثر مسئولین استانی در زمینه ناحیه صنعتی کیف و کفش تبریز، اظهار کرد: با تلاش‌های مسئولان وقت، ناحیه صنعتی پیشرفت بالایی را در طول یک سال گذشته داشته و بیشتر زیرساخت‌های این ناحیه شامل سیم کشی، لوله گذاری آب و برگشت از فاضلاب، لوله کشی گاز و برق موقت کامل شده و از این لحاظ کمبودی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که ناحیه صنعتی کیف و کفش تبریز نسبت به نواحی صنعتی دیگر متفاوت است، گفت: حدود 165 واحد تولیدی در فاز اول این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید و در برنامه‌های آتی نیز قرار است تا 1000 واحد کارگاه کوچک در اختیار صنف دست دوزان کیف و کفش قرار داده شود تا شاهد پیشرفت در این صنف ضعیف باشیم.

باقری در خصوص این ناحیه صنعتی افزود: مجتمع ورزشی تفریحی و غذاخوری‌هایی برای شهروندان در این ناحیه ساخته خواهد شد که یک مکان مناسب برای صنعت گردشگری نیز محسوب می‌شود؛ همچنین هتل و نمایشگاهی نیز در این ناحیه احداث خواهد شد.

وی افزود: یک بازار برای فروش مواد اولیه واحدهای تولیدی مستقر در ناحیه صنعتی برپا خواهد شد تا واحدهای تولیدی به راحتی مواد اولیه موردنیاز خود را از این مکان تهیه کنند؛ هم‌چنین صنایع دستی و سوغاتی تمام استان های کشور نیز در این بازار به فروش می‌رسد تا گردشگران خارجی بتوانند با فرهنگ ایرانی آشنا شوند.

وی با اشاره به مشکلات ساخت و ساز ساختمان‌های اصناف کیف و کفش، اظهار کرد: قرار است تا به طور نقدی و اقساطی این واحدهای صنعتی را در اختیار اصناف قرار داده و با یک تیم قوی طراحی این ساختوسازها را انجام دهیم، حتی از سایر شهرها نیز پیشنهاداتی برای مشارکت در ساخت ناحیه صنعتی و طراحی آن در سایر شهرها دریافت کرده‌ایم.

باقری با اشاره به ترافیک بالای ماشین‌های حامل مواد اولیه واحدهای تولیدی در سطح شهر، گفت: با وجود ناحیه صنعتی، دیگر این پراکندگی واحدها و ترافیک در سطح شهر وجود نخواهد داشت.

در ادامه رئیس انجمن کیف و کفش تبریز با اشاره به تاسیس 11 ساله انجمن کیف و کفش تبریز، بیان کرد: یکی از اهداف انجمن، احداث یک ناحیه صنعتی در راستای افزایش اشتغال و ساماندهی صنف کیف و کفش بوده است، پراکندگی بسیاری در یبن تولیدکنندگان این صنف وجود دارد که باعث دسترسی اندک کارخانه‌ها به تکنولوژی می‎‌شود اما با احداث ناحیه صنعتی بالای 200 نفر از اصناف در یک مکان جمع می‌شوند تا در خواست ‌ها و سفارشات بزرگ مشتریان را انجام دهند.

حسن یوسف زاده افزود: یک نمایشگاه دائمی کفش در این ناحیه احداث خواهد شد که باعث همبستگی صنف کیف و کفش شده و به رونق تولید نیز کمک می‌کند.

وی با بیان این‌که حدود 30 درصد مواد اولیه واحدهای صنعتی در همین ناحیه صنعتی تولید خواهد شد، اظهار کرد: یک مرکز طراحی و توسعه کفش تبریز نیز در این ناحیه صنعتی احداث شده و باعث کنترل و ارتقا کیفیت و استاندارد مواد اولیه و حتی خود کفش می‌شود که این مرکز، بزرگترین امتیاز این ناحیه صنعتی است .

در ادامه بازرس و مدیر حقوقی ناحیه صنعتی روستایی کیف و کفش تبریز در خصوص ناحیه صنعتی، متذکر شد: فاز اول این ناحیه مساحتی حدود 35 هکتار را دربر می‌گیرد و طرح توسعه آتی نیز در دست اجرا است، این مساحت از ناحیه صنعتی به 172 قطعه صنعتی تقسیم بندی شده که از این تعداد 158 قطعه در مرحله واگذاری و فروش قرار دارد که 144 قطعه از آن نیز تاکنون به فروش رسیده است.

اصغر طهماسب با اشاره به تکمیل 80 درصدی زیر ساخت‌های ناحیه، افزود : شبکه گاز رسانی به طور کامل تکمیل شده و برق 16 مگاواتی در مرحله کابل گذاری از حوزه برق بستان آباد است، لوله کشی آب قابل شرب نیز انجام گرفته به طوری‌که منبع آن یک چاه نیمه عمیق واقع در خود ناحیه صنعتی است و نیازی به تصفیه ندارد، لوله کشی فاضلاب و آب برگشتی از تصفیه خانه نیز جهت استفاده در فضاهای سبز، تکمیل شده است، جدول کشی معابر اصلی این ناحیه صنعتی تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی با تاکید بر روند سریع پیشرفت در طول یک سال گذشته، گفت: تمام حقوق و مزایای ناحیه صنعتی روستایی کیف و کفش تبریز متعلق به بخش خصوصی بوده و تا عید به مرحله کامل بهره برداری خواهد رسید و این ناحیه صنعتی از سرمایه گذاری با کشورهای خارجی با روی باز استقبال کرده و آماده‌ی تأمین تمام پتانسیل‌های این سرمایه گذاری است.

گفتنی است ناحیه صنعتی روستایی کیف و کفش تبریز در نزدیکی روستای قیزیل جه میدان واقع شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو در حالی امروز آغاز به کار کرد که صنعتگران و تولیدکنندگان قمی در خوشه و بخش های صنعتی کفش ماشینی، سنگ‌های تزیینی، محصولات کشاورزی، فرش دستبافت و محصولات بهداشتی و آرایشی ظرفیت های صنعتی، معدنی، تولیدی و کشاورزی قم را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو امروز برای ششمین دوره گشایش یافت. این نمایشگاه تا دوازدهم اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ در در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست.

دیگر خبرها

  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • کشف حدود 25 کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل