Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به حجم بالای انجام خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای در این مرکز، از زحمات پرسنل این مرکز تقدیر کرد و گفت: تمام مراجعین به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، با میل و رغبت و بدون هیچ گونه اجباری به این مرکز مراجعه و تحت مشاوره و آزمایش قرار گرفته‌اند و تمامی خدمات این مرکز با حفظ اسرار مراجعین و در کمال احترام و حفظ شان و منزلت افراد ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه همیشه حق با مردم است گفت: باید با در نظر گرفتن شرایط و دغدغه‌های بیماران و اطرافیان آن‌ها وظیفه اطلاع رسانی، آموزش، تشخیص و درمان را به خوبی انجام دهیم و با آگاهی بخشی از هرگونه سوء استفاده معاندین جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با ابلاغ پیام تقدیر و تشکر دکتر نمکی وزیر بهداشت از همکاران دانشگاه علوم پزشکی بابت اقدام دقیق و به موقع برای شناسایی مبتلایان و شروع روند درمان بیماران، خاطر نشان کرد: همکاران ما در خط مقدم بوده و همواره مورد حمایت مجموعه وزارت بهداشت هستند.

رییسی با اشاره به برخی ناآرامی‌ها در منطقه در روز‌های اخیر بویژه در روز شنبه اظهار داشت: اعتراضات اجتماعی و این ناآرامی‌ها ارتباطی با موضوع نداشته و خود اهالی روستا این روز‌ها با میل و رغبت شخصی در حال مراجعه به مساجد و پایگاه‌ها برای انجام تست و آزمایشات تشخیصی هستند.

تمام اقدامات تشخیصی برای شناسایی مبتلایان به اچ‌ای وی در چهارمحال و بختیاری مطابق با پروتکل و استاندارد است.

وی خاطرنشان کرد: تیم‌های تخصصی و فوق تخصصی در سراسر این استان مطابق با پروتکل و استاندارد‌ها اقدام کرده و هیچ گونه انحرافی از پروتکل وجود نداشته است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که مانند سایر نقاط کشور و بر اساس پروتکل وزارت برای شناسایی مبتلایان به اچ‌ای وی اقدام و روستای چنار محمودی از توابع شهرستان لردگان از جمله روستا‌هایی است که در سال گذشته نیز مواردی از بیماری در آن کشف و در ابتدای سال جاری نیز مبتلایانی شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفتند.

رییسی ادامه داد: پیگیری‌ها در عین رعایت محرمانگی اطلاعات انجام شد و ضمن ارائه آموزش‌ها و اطلاع رسانی، خدمات تشخیصی و مشاوره‌ای به متقاضیان ارائه شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم حفظ حرمت و کرامت اهالی پاک و متدین روستای چنار محمودی اظهار داشت: افرادی با شایعه پراکنی، به مردم این منطقه بی حرمتی می‌کنند و وزارت بهداشت وظیفه خود می‌داند تمام اقدامات درمانی را در کمال احترام و راز داری به بیماران ارائه کند و در راستای ارائه خدمات حوزه سلامت، هیچ گونه تفاوتی به لحاظ شخصیتی و شان بیماران با سایر افراد وجود ندارد و ارائه خدمت عادلانه و شایسته را حق تمامی مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبوی در ارتباط با تامین دارو و ارائه خدمان تشخیصی و مشاوره‌ای در سطح کشور وجود ندارد، افزود: با تمام توان در خدمت همه مردم هستیم و تنها تعداد معدودی از تست‌های ویروس HIV در این منطقه همانند سایر نقاط کشور و استان، مثبت بوده است.

بنابر اعلام وبدا، رئیسی با تاکید بر ضرورت حفظ آرامش و محرمانگی و رازداری در خصوص این بیماری خاطر نشان کرد: مسائل حوزه سلامت نباید به مسائل امنیتی تبدیل شود.

اقدامات جاهلانه و منحرفانه از سوی دشمنان هدایت می‌شود و ارتباطی با اهالی روستا ندارد و اهالی محترم چنار محمودی در حال حاضر پیگیر مسائل تشخیصی و درمانی هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزرات بهداشت ایدز لردگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در سی‌وششمین گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های سراسر کشور که در دانشگاه زاهدان برگزار شد، از سوی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «مرکز مشاوره برتر کشوری در سال ۱۴۰۲» انتخاب شد و با اعطای لوح تقدیر و تندیس، دکتر زهره عزیزی رئیس مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران از سوی  هاشم داداش‌پور معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد تقدیر قرار گرفت.

تعداد جلسات برگزار شده توسط روانشناسان، مشاورین و مددکاران و خدمات واحد نوروتراپی دانشگاه‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری، خدمات و حمایت‌های مددکاری اجتماعی، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، آموزش و ارائه خدمات بهداشت روان (نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها و وبینار‌های آموزشی مختص دانشجویان، کارکنان، اساتید و خانواده دانشگاهیان، توانمندسازی جامعه دانشگاهی، انتشارات و تولید محتوا، میزان خدمات روانشناختی شامل طرح‌های حمایتی و مناسبتی برای دانشجویان دانشگاه، سطح پوشش دانشجویان جدیدالورود در طرح کارنامه سلامت روان، تعداد اعضا و میزان فعالیت همیاران سلامت روان، مداخله در بحران‌های روانشناختی و تعداد جلسات تشکیل شده در این خصوص، میزان فضای فیزیکی و نرخ رشد فضای مستقل و برگزاری سمپوزیوم‌های ملی و بین‌المللی، از معیار‌های ارزیابی عملکرد سالانه مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌هاست.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران «برتر کشوری» شد
  • ارائه خدمات مشاوره و مددکاری رایگان به رانندگان تاکسی و خانواده هایشان
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز