Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره آخرین وضعیت بوستان جنگلی چیتگر در جمع خبرنگاران، با تأکید بر این نکته که کمیسیون سلامت و محیط زیست به صورت مستمر بازدید‌های میدانی از بوستان‌ها و فضای سبز دارد، گفت: مأموریت ویژه‌ای بر عهده کمیسیون محیط زیست برای نظارت از فضا‌های سبز پایتخت قرار دارد و در بررسی و بازدید‌ها از فضای سبز پایتخت، بوستان جنگلی چیتگر مورد بازدید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر این نکته که خشک شدن بوستان چیتگر مورد توجه قرار گرفت، گفت: باتوجه به خشک شدن بخشی از درختان بوستان چیتگر، جلسه‌ای با حضور شهردار منطقه ۲۲ برگزار شد و در آن جلسه اقدام‌هایی که مدیریت شهری برای جلوگیری از گسترش خشک شدن بوستان چیتگر انجام شده بود، مطرح شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تأکید بر این نکته که بوستان جنگلی چیتگر ۸۰۰ هکتار است، گفت: این بوستان در دهه ۴۰ احداث شد و در غرب تهران با عنوان ریه پایتخت در منطقه غرب پایتخت شناخته شد.

صدراعظم نوری افزود: بوستان چیتگر از چندین دهه مشکلاتی را داشت که این مشکلات در نهایت منجر شد که ۹۰ هکتار از بوستان چیتگر دچار آسیب شود.

او ادامه داد: تغییرات اقلیمی و گرمای هوا در کنار دیگر موضوعات مانند بیماری از دیگر عواملی بود که تا به امروز موجب شد بخشی از درختان بوستان چیتگر دچار آسیب شوند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به جلسه‌های برگزار شده، گفت: در مسیر احیای بوستان چیتگر جلسه‌هایی برگزار شد که در این جلسات اقدام‌های خوبی انجام شد تا بوستان چیتگر احیا شود.

صدراعظم نوری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان که آیا ساخت و ساز‌های گسترده در منطقه ۲۲ موجب خشک شدن قسمتی از درختان بوستان چیتگر شده است یا خیر، گفت: بوستان چیتگر محلی نیست که مورد تصرف شخص و یا نهادی قرار بگیرد و تبدیل به مجتمع مسکونی و یا تجاری شود.

او با اشاره به توده‌گذاری محدود، گفت: ممکن است توده‌گذاری محدود صورت گرفته شده باشد و برای فضای تفریحی در بوستان چیتگر فضایی ساخته شود که این موضوع جدا از ساخت و ساز گسترده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تأکید کرد: بوستان چیتگر ۸۰۰ هکتار فضا دارد که حتما در این فضا مکان‌هایی وجود دارد که در این مکان‌ها ساخت و ساز صورت گرفته باشد.

صدراعظم نوری با تأکید بر بحران آب در کشور، گفت: بحث تأمین آب در کشور موضوعی جدی است و باید تلاش کنیم آبی که به دست می‌آوریم در مصارف مناسب و شکل‌های متناسب با اقلیم مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم عوامل موثر در آلودگی هوا و محیط‌زیست این استان را تشریح گرد. - اخبار استانها -

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،در رابطه با عوامل مؤثر در آلودگی زمین، هوا و محیط‌زیست در استان، اظهار داشت: قم، یکی از کلان شهرهاست و در کلان شهرها علاوه بر بحث مدیریت شهری و اجتماعی، فعالیت‌های شهری که خود منشأ تولید برخی آلودگی هاست، قرار دارد و این استان به لحاظ طبیعی با بحث ریزگردها و گرد و غبار ناشی از کانون‌های فرسایش یافته اطراف شهر و آلودگی‌های ناشی از سوخت‌های فسیلی، خودروها، کارخانه‌ها، فاضلاب و نابسامانی در حوزه مدیریت پسماند مواجه است.

وی افزود: با توجه به موقعیت اقلیمی و اکولوژی قم، که منطقه ای خشک و بیابانی است میانگین بارش سالانه در استان بسیار کم بوده و جزو استان‌های کم برخوردار در این زمینه است و با توجه به موقعیت مکانی و عبور و مرور انواع خودروها و صنایع هیتوکربنی که آلودگی‌های خاصی دارد و همچنین تولید فولاد و سرب و روی و غیره زمینه ساز و مستعد آلودگی‌های زیست‌محیطی و هوا است که به شکل‌های مختلف در تابستان و زمستان شاهد آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: در استان، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی همچون؛ منطقه حفاظت شده پلنگ درّه که بیش از 30 هزار هکتار است، با پوشش جانوری و گیاهی مناسب و حدود 5 تالاب که در فهرست تالاب‌های ملی کشور است، داریم.

بازگیر عنوان‌ کرد: بخشی از منطقه حفاظت شده کویری، با بیش از 80 هزار هکتار دارای پتانسیل‌های خوب در این استان است؛ پتانسیل‌هایی چون، گنبد نمکی که می‌تواند به یکی از میراث‌های طبیعی_تاریخی استان تبدیل شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها (+ عکس) / دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران
  • ادامه ساخت و ساز شهرداری زاکانی در پارک‌ها؛ دیوار کشی در بخش‌هایی از این بوستان قدیمی تهران/ عکس
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب و تجزیه می‌کند
  • ساخت پلاستیک زنده‌ای که خود را تخریب می‌کند
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند