Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس جمشیدی در نشست خبری امروز درباره برقراری پروازهای اربعین اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های وسیعی در این باره انجام شده و امسال دو مسیر جدید ایلام- نجف و کرمانشاه – نجف در ایام عتبات اضافه شده است.

وی ادامه داد: عمده پروازهای ایران ایر حدود 90 درصد در مسیرهای تهران- نجف- تهران است و بیشترین تمرکز را در این مسیر داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بازرگانی و عملیات شعب ایران ایر با بیان اینکه پروازهای اربعین از تاریخ 12 مهر ماه آغاز شده و تا 2 آبان ماه ادامه دارد، گفت: در این دوره 274 لگ پروازی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در مسیر تهران- نجف- تهران 148 لگ پروازی یعنی 74 پرواز رفت و برگشت خواهیم داشت، ادامه داد: میزان ظرفیت پیش‌بینی شده در این مسیر 68 هزار و 280 صندلی است.

جمشیدی ادامه داد: در مسیر جدید ایلام- نجف- ایلام هم 32 پرواز رفت و برگشت خواهیم داشت که در این مسیر هم 1930 صندلی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در مسیر کرمانشاه- نجف – کرمانشاه هم 47 پرواز رفت و برگشت در این مسیر برقرار می‌شود که تعداد صندلی‌های موجود برای این مسیر 5640 صندلی خواهد بود.

جمشیدی درباره قیمت پروازهای اربعین گفت: به جز مشهد، قیمت بلیت پروازهای اربعین از تمام شهرها 2 میلیون و 200 هزار تومان است اما قیمت بلیت ایلام برای رفت و برگشت یک میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

معاون بازرگانی ایران ایر با بیان اینکه امکان خرید بلیت‌های گروهی در سایت اینترنتی ایران ایر وجود ندارد، گفت: می‌توان بلیت‌های اربعین را از سایت اینترنتی ایران ایر خریداری کرد اما امکان خرید بلیت‌های گروهی نیست. البته این بلیت‌ها در دفاتر فروش هما هم به فروش می‌رسد که علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های گروهی را از دفاتر خریداری کنند.

جمشیدی با بیان اینکه هیچ مشکلی با فرودگاه نجف نداریم، گفت: بدهی ایران ایر به این فرودگاه پرداخت شده و اگر مشکلی وجود داشت اجازه پرواز داده نمی‌شد. در حال حاضر هیچ مشکلی وجود ندارد و پروازها انجام می‌شوند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه در صورت بسته شدن فرودگاه نجف چه تمهیداتی را پیش‌بینی کرده‌اید تا موجب سرگردانی مسافران نشود، گفت: هر زمانی که اجازه پرواز داده شود پروازها را انجام می‌دهیم و اگر هم به دلایل مختلف اجازه پرواز صادر نشود به مسافران اعلام و از آنها عذرخواهی خواهیم کرد اما معتقدم امام حسین (ع) خودش برای برقراری این پروازها کمک می‌کند و پروازهای عتبات برکت شرکت ایران ایر هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امام حسین ایران معاون ایلام نجف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟

به گزارش تابناک به نقل از عصر ایران، خانم معصومه حائری یزدی همسر آیت‌الله سید مصطفی خمینی و دختر آیت‌الله شیخ مرتضی حایری یزدی صبح روز ششم اردیبهشت ۱۴۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.

وی مادر سید حسین و مریم خمینی بود. حجت‌الاسلام سید حسین خمینی از اوایل دهه ۶۰ عملا از عرصه های رسمی و رسانه‌ای کنار است و خواهر او (نوه امام خمینی) هم در خارج از کشور زندگی می‌کند و به طبابت و کارهای علمی اشتغال دارد و خانواده برای دفن مادر منتظر بازگشت اوست. (دو فرزند دیگر در کودکی درگذشته بودند).

 
 

از نکات شگفت‌آور زندگی خانم حایری این که به رغم آن که عروس ارشد امام خمینی و منتسب به یک خاندان بزرگ و مشهور روحانی دیگر هم بود زندگی بسیار عادی و گاه توام با سختی و رنج داشته است.

او شیفته سید مصطفی خمینی بود و خاطرات هجران او را با اشک بیان می‌کرد و همچون اعضای خانواده امام که آقا مصطفی را «داداش» خطاب می‌کردند او هم عادت کرده بود همسرش را این گونه خطاب و حتی بعد از فقدان چنین یاد کند.

با این که عروس ارشد امام اهل مصاحبه با رسانه‌ها نبود اما برای اولین بار اول آبان ۱۴۰۰ و به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد درگذشت مشکوک سید مصطفی خمینی گفت‌وگویی با او منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت خصوصا جاهایی که حکایت از نگاه امروزین آقا مصطفی خمینی داشت و تصویر متفاوتی از فرزند فقید امام ترسیم می‌کرد.

درباره فرزندان چنین گفته بود: «خدا چهار فرزند به من داد که دو تا از آن‌ها از دنیا رفتند و الان تنها حسین و مریم برای من باقی مانده‌اند. هر دو دختر بودند و یکی در ایران و یکی در نجف از دنیا رفت. اولی چند روز بعد از به دنیا آمدن از دنیا رفت و علتش هم این که اوضاع ما در آن ایام به خاطر مسائل انقلاب خیلی ناجور و نامناسب و دگرگون بود و در همان ایامی که تازه این دختر به دنیا آمده بود، نیروهای دولتی وارد منزل ما ‌شدند و هول و هراس ایجاد ‌کردند و حال خود من خیلی بد و خراب بود و شاید این بچه بر اثر همان مسائل مُرد و از دنیا رفت.

دومی هم بلافاصله بعد از تولد و بر اثر یک بیماری کشنده از دست رفت؛ البته برخی به من می‌گفتند که این فرزندم، پسر بوده ...»

دیگر خبرها

  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • ماموستا ملااحمد فخری منشأ خدمات بسیاری برای دین بود