Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت صنعت طی ماه‌های اخیر نسبت به برگزاری دو میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو اقدام کرده و طبق اعلام مسئولان این وزارتخانه برگزاری این میز‌های تخصصی باعث داخلی سازی ۱۲ قطعه خودرو‌های پرتیراژ شده است. به گفته کارشناسان، داخلی سازی قطعات نقش موثری در کاهش قیمت تمام شده خودرو‌ها دارد و به همین دلیل کاهش قیمت خودرو در پی داخلی سازی این ۱۲ قطعه خودرو یکی از مطالبات مردم و مشتریان بازار خودرو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی صادقی نیارکی در پاسخ به این سؤال که برگزاری میز‌های تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو و امضای تفاهم‌نامه‌های داخلی‌سازی قطعات، چه آثار ملموسی برای مردم دارد و آیا باعث کاهش قیمت خودرو می‌شود؟ اظهار داشت: نتیجه این اتفاقات، افزایش اشتغال برای مردم است علاوه بر این، کاهش وابستگی به واردات و افزایش عمق ساخت داخل نیز ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی داخلی‌سازی افزایش یابد شاهد کاهش ارزبری خودرو خواهیم بود و در نتیجه هزینه‌ای برای خرید دانش فنی پرداخت نخواهد شد. این مسأله باعث پایین آمدن قیمت خودرو خواهد شد.

صادقی نیارکی در پاسخ به این سؤال که طبق اعلام وزارت صنعت امسال تعدادی از قطعات خودرو‌های پرتیراژ داخلی‌سازی می‌شوند، آیا این موضوع باعث کاهش قیمت خودرو طی سال جاری خواهد شد؟ گفت: مهمترین اتفاقی که می‌افتد این است که تأمین قطعات به صورت حداکثری صورت خواهد گرفت و افزایش تیراژ تولید نیز محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها تا ۶ ماهه اول سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند، در پاسخ به این سؤال که چه زمانی کاهش قیمت‌ها اتفاق می‌افتد؟ اظهار داشت: مؤلفه‌های مختلفی در قیمت خودرو نقش دارند که یکی از آن‌ها داخلی‌سازی قطعات است. در عین حال، آنچه به ما کمک می‌کند افزایش تیراژ تولید خودرو است که باعث کاهش هزینه‌های تولید می‌شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت ادامه داد: در حال حاضر نیز شاهد افزایش تیراژ تولید خودروسازان نسبت به ۶ ماهه دوم سال گذشته هستیم، ولی بحث‌های مختلفی در قیمت‌ها نقش دارد که نقدینگی و تأمین قطعات از مهمترین عوامل است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت خودرو قطعات خودرو بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت

قیمت نفت در پی افزایش امید به آتش‌بس در جنگ غزه، برای سومین روز کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بحبوحه افزایش امیدها به توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش ذخیره‌سازی‌ها و تولید نفت خام در ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده نفت جهان، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئیه امروز ساعت ۴ و ۵۶ به وقت گرینویچ با ۷۰ سنت یا ۰.۸درصد افت به ۸۵ دلار و ۶۳ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹درصد افت، ۸۱ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه معامله شد.

پس از تلاش دوباره مصر برای احیای مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی، که انتظار می‌رود توافق برای آتش‌بس بین دو طرف به سرانجام برسد، قیمت‌های جهانی نفت خام با کاهش روبه‌رو شد.

تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد امروز طی یادداشتی گفتند: احتمال توافق آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، نگرانی‌ها از تشدید درگیری‌ها و هرگونه اختلال احتمالی در عرضه را کاهش داده است.

در همین حال، فشار بر قیمت‌ها سبب افزایش ذخیره‌سازی‌های نفت خام ایالات‌متحده و افزایش عرضه آن شد.

اداره اطلاعات انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد تولید نفت آمریکا از روزی ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه در ژانویه به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در ماه فوریه رسید که بیشترین افزایش ماهانه آن طی سه سال گذشته است.

به‌گفته تحلیلگران ای‌ان‌زد، علائم تداوم تورم همچنین نگرانی‌ها را درباره تقاضا برای نفت خام افزایش داد و این در حالی است که در آستانه فصل افزایش سفرها با خودروهای شخصی در ایالات‌متحده، که سبب افزایش شدید تقاضای بنزین می‌شود، این نگرانی‌ها اوج خواهد گرفت.

تازه‌ترین نظرسنجی رویترز در روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) نشان داد تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه آوریل با ۱۰۰ هزار بشکه افت به ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز رسید.

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • اعلام قیمت ارزان ترین خودروی برقی/ کاکایی: قرار بود از مونتاژکاریها کم شود/ خودروی برقی، مصرف سوخت کشور را بالا می برد / چرا درباره مافیا آدرس غلط می دهند/ رشد داخلی سازی ارزش افزوده ایجاد می کند
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی در کارخانه و بازار آزاد(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+جدول
  • قیمت نفت برای سومین روز کاهش یافت
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • صعود قیمت خودورهای داخلی و خارجی در بازار؛ این خودروی داخلی رکورد رشد قیمت را زد | جدول قیمت ها
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • سود مشارکت خودروسازان و دانش‌بنیان‌ها در تولید قطعات خودرویی