Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@13:51:55 GMT

مأموریت ویژه رئیسی به قوه قضائیه برای صیانت از تولید

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۴۶۸۱

مأموریت ویژه رئیسی به قوه قضائیه برای صیانت از تولید

به گزارش خبرنگار مهر، حکمتعلی مظفری معاون قوه قضائیه امروز یکشنبه ۱۴ مهر ۹۸ در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت، از تشکیل شوراهای حل اختلاف تخصصی در حوزه های صنعتی، معدنی و تجاری خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های نظام جمهوری اسلامی ایران در این برهه از زمان، توجه ویژه و حمایت قاطع قوه قضائیه از تولید و اشتغال در کشور است که بر این اساس، بخش های مختلف قوه قضائیه نیز در تعامل با سایر قوا این موضوع را پیگیری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس بخش های مختلف قوه قضائیه مکلف شده اند زمینه اشتغال و تولید در داخل کشور را فراهم کنند و تا هر میزان که می توانند از وابستگی کشور به خارج جلوگیری نمایند.

وی تصریح کرد: در این راستا قوه قضائیه خود را مستثنی نمی داند و با تمام توان و بر اساس تدابیر رئیس قوه، در حوزه دفاع از تولید و اشتغال وارد خواهد شد.

مظفری گفت: وجود شعب ویژه و تخصصی شوراهای حل اختلاف در مجموعه واحدهای صنعتی و معدنی کشور یکی از ضروریات به شمار می رود که بخشی از اختلافات درون واحدهای تولیدی را با مجموعه های دولتی حل و فصل نماید.

معاون قوه قضائیه خاطرنشان کرد: بخشی از اختلافات به ارتباطات واحدهای تولیدی با مجموعه های بیرونی برمی گردد که می تواند به خاطر وجود تشریفات قانونی رسیدگی به آنها به تعویق افتد که بر این اساس در مجموعه های تخصصی و کارشناسی و در تعامل میان تولیدکنندگان با قوه قضائیه تلاش خواهد شد تا در فضایی آرام و به دور از مسائل روانی مشکلات حل و فصل شود.

وی تشکیل شوراهای حل اختلاف ویژه واحدهای تولیدی را گام موثری از سوی قوه قضائیه در راستای صیانت از تولید دانست.

کد خبر 4738608 محبوبه فکوری

منبع: مهر

کلیدواژه: قوه قضائیه رئيسي شوراهای حل اختلاف اربعین 98 قیمت دلار بانک مرکزی ایران قیمت نفت بازار سهام وزارت جهاد کشاورزی وزارت صنعت معدن و تجارت بورس قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی دلار اربعین حسینی تولید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی پیش از ظهر سه شنبه در نشست ستاد تسهیل استان مرکزی اظهار کرد: واحدهای تولیدی باید بر اساس مسؤولیت اجتماعی خود، در حوزه محیط زیست و به‌ویژه در حوزه آب، تعامل و هم افزایی لازم را در خصوص بازچرخانی پساب داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست با تأکید بر لزوم توجه به محیط زیست در توسعه صنعتی، گفت: چنانچه به دنبال توسعه پایدار هستیم باید ابتدا به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

علی آبادی شهر اراک را یکی از شهرهای استراتژیک کشور عنوان کرد و افزود: مردم اراک در دوران دفاع مقدس هم ثابت کردند پشتیبان کشور هستند از این رو تمام ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به کار گرفته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه رفع مشکل آلودگی هوای شهر اراک نیازمند مساعدت صنایع است، گفت: برای شهر اراک باید ۲ اقدام بزرگ، نخست تلاش برای از بین بردن منابع آلودگی و سپس عدم توسعه صنایع آلاینده با محوریت واحدهای تولیدی مدنظر ویژه قرار گیرد.

بررسی طرح‌های توسعه برخی واحدهای صنعتی، تأمین مواد اولیه، مسائل گمرکی، محیط زیست و منابع طبیعی، ضمانت‌های بانکی، امهال تسهیلات و بحث سرمایه در گردش بخشی از موضوعات مطرح شده در این نشست بود که وزیر صمت دستوراتی در جهت رفع موانع و حل مشکلات این واحدها و پیگیری موضوعات در ستاد ملی صادر کرد.

کد خبر 6099011

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است