Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که نقاشی یکی از بهترین ابزارهای گفتگو و تعامل با کودکان است، گفت: شهر مورد علاقه کودکان را باید از نقاشی های آن ها شناخت.
به گزارش خبرگزاری آریا، الهام فخاری از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از نمایشگاه برگزیده آثار نقاشی کودکان با عنوان «شهری که من دوست دارم» با بیان اینکه نقاشی یکی از بهترین ابزارهای گفتگو و تعامل با کودکان است، گفت: داوری این آثار ارزشمند و متنوع به درستی و با کمترین سوگیری انجام شده و کودکان به نقاط قوت و ضعف های شهر تهران در آثارشان اشاره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر مسابقه نقاشی میدان عادلانه ای برای همه کودکان با هر طبقه اجتماعی است.
وی افزود: کودکان در این نقاشی ها به فضاهایی پرداختند که از نگاه بزرگتر ها پررنگ دیده نمی شد و تنوع این آثار از نکات قابل توجه این نمایشگاه است. توجه مثبت به جانداران همزیست شهری و نگاه سازگارانه، مداراجویانه و روادارانه کودکان به زندگی از دیگر نکات برجسته این آثار است.
فخاری در ادامه اظهار داشت: توجهی که کودکان در نقاشی های خود به گروه های سنی مختلف، افراد دارای معلولیت که در فضاهای عمومی حضور دارند، تنوع جنسیتی، تنوع اقوام و... دارند می تواند به عنوان مبنای سیاست گذاری شهری لحاظ شود. شورای اسلامی و شهرداری تهران می توانند در تنظیم سیاست ها و اولویت های شهری، رویدادها، برنامه ها و بودجه سال 1399 از پیام های این آثار استفاده کنند.

نقاط تاریک و روشن شهر از نگاه کودکان
زینب نصیری مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز با مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه و مسابقه نقاشی کودکان، گفت: ما معمولا کودکان را از منظر بزرگسالان تعریف کرده و وقتی می خواهیم تهران را طبق مصوبه شورای شهر تبدیل به «شهر دوستدار کودک» کنیم نیازهای کودکان را از منظر بزرگسالان بررسی می کنیم.
وی در ادامه افزود: در این نمایشگاه اما کودکان با نقاشی های خود می گویند که شهر را با چه مولفه هایی می شناسند و نقاط تاریک و رنگی شهر را به ما یادآوری می کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شهرنوشت، نصیری با بیان اینکه هر کدام از نقاشی ها دارای تحلیل خاصی هستند، خاطر نشان کرد: پیام ها و مفاهیم برآمده از این نقاشی ها می تواند منشأ بسیاری از سیاستگذاری ها و برنامه ریزی ها در حوزه کودک قرار گیرد.
مدیر کل سلامت شهرداری تهران عنوان کرد: از بعد دعوت از مخاطبین نیز، مدیران اداره کل آموزش شهروندی سراغ گروهی از شهروندان رفتند که کمتر در برنامه های شهرداری در حوزه های دیگر ارتباط داشتند. شاید امروز بخشی از این شهروندان در محله هایشان حتی با سرای محلات ارتباط نداشتند اما به واسطه این کار فرهنگی که به صورت مشترک بین اداره کل آموزش شهروندی و کانون پرورش فکری کودکان برگزار شده و دعوتی که از مخاطبین در مدارس و گروهای مختلف صورت گرفته شاهد حضور گروهی از شهروندان تهرانی هستیم که در سایر برنامه های شهرداری کمتر دیده می شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقاشی بهترین ابزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایشگاه انفرادی تذهیب نقش و نگار ، جمعه ۱۴ اردیبهشت در کافه گالری برج آزادی افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۲۵ نقاشی تذهیب به مدیریت اشرف رضوانی به نمایش گذاشته می‌شود.

رضوانی از ۱۳۸۰ فعالیت خود را در این زمینه شروع و تا بحال در بیش از ۴۰ نمایشگاه گروهی در داخل کشور و دو نمایشگاه نقاشی در کشور امارات و اسپانیا شرکت کرده است.

علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۱۹ با حضور در کافه گالری برج آزادی از آن بازدید کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهترین وزیر آموزش و پرورش بعد از انقلاب که بود؟
  • برگزاری نمایشگاه نقاشی در حمام تاریخی شیخ سلماس
  • شهرداری اصفهان بهترین مشتری دانش‌بنیان‌ها است/نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان مسئله‌محور باشد
  • برپایی نمایشگاه تذهیب «نقش و نگار» در برج آزادی
  • برپایی نمایشگاه نقاشی «افکار» در نقش جهان
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • حضور تجار در «ایران اکسپو»بهترین پاسخ به ناامن جلوه دادن کشوربود
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان