Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@20:56:35 GMT

آینده روشنی پیش روی رشته دامپزشکی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۶۰۵۹

آینده روشنی پیش روی رشته دامپزشکی است

خوزستان_ رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در گرامیداشت ۱۴ مهر روز دامپزشکی گفت: تثبیت جایگاه نظام آموزشی و بالا رفتن طح آگاهی دامداران و صداقتی که در بین دامپزشکان به وجود آمده آینده روشنی را پیش روی این رشته ترسیم می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین حمیدی رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز در گرامیداشت ۱۴ مهر روز دامپزشکی  با ذکر اینکه تثبیت جایگاه نظام آموزشی و بالا رفتن طح آگاهی دامداران و صداقتی که در بین دامپزشکان به وجود آمده آینده روشنی را پیش روی این رشته ترسیم می کند، اظهار کرد: در گذشته دامپزشکان بخش خصوصی به شکل انحصاری کار می کردند اما امروز بین آنها و دامپزشکان رقابت به وجود آمده  و اگرچه با ایده ال ها فاصله داریم اما می توان امید داشت دامپزشکان توانمند ما موفق شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دیگر دامپزشکی سهل انگاری نخواهیم داشت از تجربه  تغییر الگوی بیماری های عفونی در سیل گفت و اشاره کرد: اتفاقات زیادی در همین رابطه رخ داد که  لازم است از کسانی که در این رابطه فعالیت کردند و نگذاشتند این موضوع صدمه های جبران ناپذیر داشته باشد، فارغ التحصیلانی که بدون چمشداشت پای کار آمدند تشکر کنم.

وی در تشریح روحیات یک دامپزشک گفت: دامپزشک انسانی که از تجربه مسیرهای صعب العبور نمی ترسد، طبییی است که مزد نمی گیرد با بعد از درمان می گیرد یا هزینه بیمار خود را می دهد و همه بیماران خود را می پذیرد.

تعیین روز ملی اعتبار ویژه ای برای دامپزشکی است

در ادامه جلسه پروفسور محمد علی راد بنیان گذار دوره تخصصی دامپزشکی و استاد نمونه و بازنشسته دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران که انتشار ۱۵ کتاب و  ۸۰ مقاله را در کارنامه دارد نیز گفت: انسان موجود زیانکاری است اما اگر ایمان بیاورد به بهترین شادمانی ها دست می یابد.

وی درباره روز دامپزشکی توضیح داد: براساس مطالعات دکتر  تاج بخش  که تاریخ دامپزشکی را در دو جلد نوشته اند روز ۱۴ مهر ایرانیان باستان برای حیوانات خود همزمان با جشن مهرگان دعا می کردند و با مکاتبات با وزارت  ارشاد بالاخره این روز را به عنوان روز ملی دامپزشکی معرفی کردند.

راد تاکید کرد: تعیین روز ملی اعتبار ویژه ای برای دامپزشکی بود، هر ساله برای حرمت به این رشته جشن گرفته می شود.

وی افزود: در سال ۱۳۱۱ و قبل دانشگاه تهران به خاطر نیاز ارتش دانشگاه دامپزشکی شکل گرفت،  اظهار کرد: انقلاب فرهنگی در سال۵۸ برنامه ریزی ها را گسترش داد و پرداختن به علم بیشتر مد نظر قرار گرفت و آموزش پایه های علوم پزشکی، دامپزشکی در گروه پزشکی تعیین و کمیته برنامه ریزی آن شکل گرفت.

راد تصریح کرد: رشته دامپزشکی در ۴ مقطع تعیین شد اما در اهواز به دلیل نبود استاد تعطیل شد و دانشجوهای آن به شهرهای دیگری رفتند.

وی  یاد آور شد: تا زمانی که کمیته برنامه ریزی دامپزشکی با رویه جدیدی شروع به برنامه ریزی کرد و چند سال طول کشید تا دانشگاه اهواز دوباره افتتاح شد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دامپزشکی روز دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند

علیرضا کریمیان، مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند، اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می‌توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • همایش روانشناسی در دانشگاه آزاد قم برگزار شد
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • معلمان و اساتید، سفیران روشنی‌بخشِ هدایت و پیام‌آوران آگاهی هستند
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری