Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پروبیوتیک‌ها دسته مهمی از باکتری‌های سلامت زا هستند در این راستا کارگاه آموزشی با همکاری شرکت تک ژن و هدف بهینه سازی تولید و افزایش کیفیت برگزار شده است.

عبدالرسول دریایی افزود: امروزه در دنیا برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک ها و افزایش باکتری‌ های مفید سالم سازی تولیدات به خصوص میگوی ارگانیک، از این روش استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه، برگزاری چنین کارگاه های آموزشی نقش بسزایی در همگامی استان با علم روز دنیا دارد بیان کرد: پربیوتیک ها یا باکتری‌های مفید در کاهش مواد آلی، کاهش متابولیت ها و افزایش تولید نقش مهمی دارد و باید تولیدات بومی مناسب در جهت ارتقا دانش کارشناسان و بهره برداران صورت گیرد.

بابک قائدنیا  تدریس این دوره آموزشی را در خصوص نحوه تحقیق و تولید پربیوتیک بومی، نحوه مصرف و تاثیرات آن بر کیفیت تولید میگو در مزارع را بر عهده داشت و به سوالات مطرح شده از سوی مزرعه داران پاسخ داد.

بیش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

حدود ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد فعالیت پرورش میگو در نوار ساحلی هرمزگان شناسایی شده که در ۲ دهه گذشته تاکنون ۱۰ هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده است.

هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بنادر صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است.

۹۹۴۴ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگاه آموزشی هرمزگان سازمان شیلات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل

به گزارش همشهری آنلاین احمد محمودزاده گفت: آن چیزی که در آموزش و پرورش مهم است محیط کلاس، معلم و دانش‌آموز است و ما پیگیر این هستیم که معلمان حضور ثمربخشی در کلاس‌های درس داشته باشند.

وی افزود: در بازنگری قانون در رویکردهای حمایتی و نظارت بر مدارس غیردولتی، نگاه ویژه‌ای به معلمان مدارس غیردولتی داشته‌ایم. سال‌ها در حق این معلمان اجحاف شده بود و نوعا معلمان در قالب قانون کار، مانند کارگر بودند در حالی که معلم کارگر نیست و بخشی از حضور معلم در کلاس درس و بخشی در محیط‌های یادگیری است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش کردیم ۴۴ ساعت معلمان کاهش یابد و در مجموع به ۳۰ ساعت رسیدیم و این موضوع ابلاغ شده است. بنابراین از امسال معلمان مدارس غیردولتی ۳۰ ساعت کار می‌کنند و با این ساعات فعالیت نیز بیمه آن‌ها کامل خواهد بود.

کد خبر 848925 برچسب‌ها خبر مهم معلمان

دیگر خبرها

  • ساخت ۱۵۰۰ کلاس در هرمزگان در دولت سیزدهم/ رشد ۶۲درصدی قبولی پزشکی
  • خبر مهم برای معلمان غیردولتی؛‌ کاهش محسوس ساعات کاری در هفته با بیمه کامل
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • زنگ سپاس معلم در مدارس هرمزگان به صدا درآمد
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود