Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@19:02:45 GMT

سرانه فضای سبز شهرری یک مترمربع افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۲۲۳۰

سرانه فضای سبز شهرری یک مترمربع افزایش یافت

رضا معلم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: احداث سه بوستان خانواده با مساحت تقریبی سه هکتار، بوستان بانوان با مساحت تقریبی چهار هکتار، بوستان توسکا با مساحت تقریبی هشت هکتار در دست اجراست و تا پایان امسال در شهرری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: چمن‌کاری و کاشت گونه‌های گیاهی متناسب با اقلیم منطقه در این بوستان‌ها از ابتدای امسال در دستور کار قرار گرفت و در نیمه نخست امسال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلم ادامه داد: سرانه فضای سبز شهرری قبل از احداث این بوستان‌ها به ازای هر نفر ۱۸.۵ مترمربع بود که در حال حاضر به ۱۹.۵ مترمربع افزایش یافت که این رقم بالاتر از میزان استاندارد فضای سبز کلانشهر تهران است.

وی ادامه داد: نصب المان و یکهزار مبلمان شهری، چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع کف پوش، بهسازی و زیباسازی میدان‌ها، جایگزینی شبکه آبرسانی به طول ۳۴ هزار متر مربع، کاشت درخت، درختچه، گل و گیاهان زینتی نیز همزمان با احداث این بوستان‌ها انجام شده است.

سرپرست معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ با بیان اینکه توسعه بوستان‌ها در بهبود هوای پاک و دور از آلودگی نقش مؤثری دارد، تصریح کرد: بوستان و فضای سبز با توجه به نیاز مردم منطقه وجود داشته و کمبودی در این زمینه به چشم نمی‌خورد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شهرری دارای ۱۷۷ قطعه بوستان به مساحت ۱۹۱ هکتار است.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

۷۲۴۷/۶۰۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۲۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله

به گزارش خبرآنلاین،مرتضی هادی جابری‌مقدم با ضبط یک ویدئو مقابل «حصارکشی وسط پارک‌لاله تهران»، گفت: هیچ منطقی از «ساخت و ساز با هر نوع کاربری» در پارک لاله تهران دفاع نمی‌کند. هر مترمربع از پارک لاله، بی‌نهایت برای تفریح و نشاط‌آفرینی مردم شهر تهران ارزش دارد و نباید این شکلی تلف شود.

او تاکید می‌کند، پارک لاله، حتی مسجد هم دارد و نیازی به ساخت و ساز نیست.

جابری‌مقدم، زمین پارک لاله را «قیمت‌دارترین دارایی شهر» توصیف کرد و خواستار توقف اقدام شهرداری شد.

۳۰۰۰مترمربع زمین وسط پارک لاله، معادل ۶ ساختمان مسکونی ۵ طبقه با مساحت ۱۹۰ مترمربع بنا در هر طبقه، وسعت دارد و از این منظر، «یک ساخت و ساز عظیم» در پارک لاله، در حال تدارک است.

واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز دربوستان لاله

عباس آخوندی، عضو کابینه دولت حسن روحانی درکانال تلگرامی اش در واکنش به حصار کشی پارک لاله نوشت : لطفا به این‌گزارش آقای دکتر مرتضی جابری مقدم استاد محترم شهرسازی دانشگاه تهران توجه کنید. واقعا نمی‌دانم چه از جان شهر و مردم می‌خواهند. چه لجاجتی با زندگی‌ مردم دارند. شگفت آنکه نهادهای دینی که آشکارا می‌بینند از نام دین چنین سوء استفاده می‌شود خاموشند.

نهادهای به‌اصطلاح اصول‌گرا معلوم نیست به چه اصلی وفادارند. دولت و وزارت راه و شهرسازی درباره این تخلفات آشکار از طرح جامع و تفصیلی و حقوق شهروندی مردم بی‌تفاوتند. قوه قضائیه نسبت به این‌گونه امور حساسیت خود را از دست داده‌ است.

چگونه اینان به خودشان اجازه می‌دهند در شهری که اغلب روزهای سال در وضعیت هوای ناسالم است، این‌گونه به تخریب پارک‌ها و قطع درختان دست یازند؟ شمایان از کجا آمده‌اید که زندگی مردم برایتان پشیزی ارزش ندارد؟

شورای شهر چه می‌کند؟ نهادهای مدنی کجایند؟ احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب چرا لب به اعتراض نمی‌گشایند؟ آیا نباید قدری آزادگی داشت و در برابر این تخلفات ایستادگی کرد؟ ما را چه می‌شود؟

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902378

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • تغییرکاربری ۳۰۰۰ مترمربع از «پارک لاله»، قانونی است؟/ واکنش تند آخوندی به ساخت و ساز در بوستان لاله
  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر
  • آزادسازی ۷۳ هکتار اراضی کشاورزی در ساوجبلاغ
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد