Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور حیدری‌کهلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکهزار ۴۷۰ واحد از مجموع ۶ هزار ۹۰۰  واحد مسکن روستایی واجد شرایط در سطح این شهرستان مرزی، تاکنون مقاوم و بهسازی شده است که این روند تا پایان سال همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: سهمیه مقاوم‌سازی امسال این شهرستان ۴۳۰ واحد مسکن روستایی است که برای آن ۱۷۲ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است که در همین راستا تاکنون صاحبان ۱۴۰ واحد به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: متقاضیانی که تمایل به نوسازی مساکن خود در روستاها دارند می‌توانند از ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله برای هر طبقه استفاده کنند و در این زمینه برای روستاییان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اشنویه اظهار داشت: مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی در زمان حوادث غیرطبیعی تا حد زیادی از خسارات جانی و مالی جلوگیری می‌کند.

وی همچنین درخصوص آسفالت معابر روستایی گفت: امسال معابر پنج روستای بخش مرکزی این شهرستان در قالب طرح هادی آسفالت شده است و آسفالت ۲ روستای بخش نالوس شامل «حسن‌آباد» و «پوش‌آباد» نیز انجام خواهد شد.

حیدری تاکید کرد: علاوه بر این نقشه طرح هادی ۷۱ روستا بالای ۲۰ خانوار نیز در این شهرستان تاکنون انجام شده است.

از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می‌شود و نیازمند مقاوم‌سازی است.

تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله اهداف مورد نظر در طرح‌های مذکور است که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲ بخش مرکزی و نالوس است که در مجموع دارای ۷۴ روستا است.

۹۸۷۰/۳۰۲۰/۶۱۸۵/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی اشنویه بازسازی منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۶۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • شرط تأمین زمین ۹۲ هزار متقاضی مسکن ملی در کردستان+فیلم
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مقاوم‌سازی ۲۵۶ واحد مسکن روستایی در فامنین
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید