Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر مدلی که جایگزین کنکور فعلی شود باید سلامت و امنیت سنجش را تأمین کند، در غیر این صورت دچار مشکل می‌شویم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بعدازظهر امروز در نشست کنکور، چالش‌ها و راهکار‌ها که با حضور روسای دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف و برخی از معاونان آموزشی دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: اگر در آموزش عالی مسائل اصلی را دنبال کنیم، یکی از این مباحث نحوه ارزیابی برای ورود به دانشگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: چند بار مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم و نهاد‌ها در خصوص این مسئله تصمیم گیری کرده اند و معتقدند که باید مسئله کنکور را حل کرد و چند بار نیز برای آن در سال‌های ۹۰، ۹۲ و ۹۵ زمان تعیین کرده اند، ولی اتفاقی رخ نداده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: وقتی تلاش می‌شود، ولی اقدام واقعی صورت نمی‌گیرد، سؤالات زیادی در مجامع مطرح می‌شود که چرا این مسائل ایجاد شده است. ما هر مسیری را که بخواهیم برویم باید با محاسبه باشد، بنابراین صحبتی بین شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و نهاد‌های ذیربط در آموزش عالی صورت گرفته است و باید در این مورد تقسیم کار صورت گیرد. شأن ما سیاست گذاری است و باید سیاستگذاری در مدل ارزیابی پذیرش صورت گیرد و از طرفی نیز می‌توانیم با مجلس شورای اسلامی هماهنگ کنیم تا راهبرد‌های قوانینی در این خصوص کم نیاورد.

وی به سیستم کنکور فعلی اشاره کرد و گفت: سیستم فعلی کنکور ما مزیت‌هایی دارد که یکی از مزایای آن اعتماد است. امنیت سنجش در طرح سؤال، حفاظت از سؤال و حفاظت از محیط آزمون مهم است.

عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این سلامت و امنیت کنکور سرمایه بزرگی است و هر مدلی جایگزین کنکور شود، باید امنیت کنکور را تأمین کند. اگر نتواند امنیت سنجش را تأمین کند، دچار مشکل می‌شویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معایب کنکور فعلی اشاره کرد و گفت: یکی از معایب کنکور اضطرابی است که در دانش آموزان ایجاد می‌کند و همچنین در کنار بحث کنکور، کسب و کار‌هایی ایجاد شده که درآمدزایی زیادی دارند. دانشگاه‌های کشور نیز از این وضعیت راضی نیستند. دانشگاه‌های تراز یک کشور عنوان می‌کنند که دانشگاه‌های بزرگ آنقدر تشخیص دارند که دانشجو را خودشان پذیرش کنند و عرصه باید برای استقلال دانشگاه‌ها در این زمینه فراهم شود. دانشگاه‌ها بتوانند دانشجویان خود را انتخاب کنند. البته سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرده که جذب از طریق کنکور را کم کرده است و اکنون ۱۵ درصد دانشجویان از طریق کنکور جذب می‌شوند که البته این ۱۵ درصد اضطراب صددرصدی دارند.

وی در ادامه افزود: در زمینه پذیرش دانشجو در دنیا مدل‌های موفقی وجود دارد، ولی اینکه آن مدل در فضای اجتماعی و فرهنگی ما موفق باشد یا خیر نیز جای سؤال دارد و البته ما تعهد کرده ایم به مطالعات قبلی احترام بگذاریم و ظرف شش ماه مدل برگزیده را ارائه دهیم. همکاران ما در ستاد نقشه جامع علمی کشور با تمام ذی نفعان کنکور در حال صحبت و رایزنی هستند، حتی با مؤسسات بزرگ آموزشی نیز جلسه داشته اند که بر همین اساس به ما نقد وارد کرده اند که با کسانی که کسب و کار در این زمینه دارند، مشورت کرده ایم. به نظر ما لازم است با تمام ذی نفعان این موضوع صحبت شود و ما می‌توانیم از توان بخش خصوصی در راستای تقویت دانش آموزان بهره بگیریم، اما آیا اینکه این کمک فقط در زمینه کنکور باشد یا عرصه‌های متفاوت، سؤالی است که در این حوزه مطرح است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۷۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی در دو بعد «معیشت» و «علمی و انگیزشی» معلم باید انجام شود؛ با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، امیدواریم که به روزهای خوب برسیم.

به گزارش ایسنا، ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روزهای خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن ها صورت می گیرد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش: دانش‌آموزان مناطق محروم از تغذیه رایگان برخوردار می‌شوند برنامه‌های آموزش و پرورش برای سلامت جسمانیِ دانش آموزان دختر

دیگر خبرها

  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • رئیسی ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • مراقب باشیم آمار نامتوازن کنکور روح خانواده را زخم نکند
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • رئیس شورای عالی نظام پزشکی: مراقب باشیم دوران طلایی پزشکی ایران افول نکند