Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@03:07:13 GMT

افزایش تسهیلات مسکن برای خانه اولی ها ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۶۸۷۶۴

افزایش تسهیلات مسکن برای خانه اولی ها ضروری است

مختارزاده با بیان اینکه دولت باید تسهیلات ویژه برای خانه اولی ها در نظر بگیرد، گفت: این تسهیلات می تواند از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود

«سیدمحمد مختارزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه قدرت خرید مردم برای خرید مسکن کاهش یافته است، اظهار کرد: در ۲۳ سال گذشته اگر قیمت آپارتمانی ۵ میلیون تومان بوده، ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون تومان وام خرید مسکن به آن تعلق می گرفته است و به بیان دیگر ۳۰ درصد از هزینه خرید مسکن توسط خریدار و ۷۰ درصد توسط بانک تامین می شد.

 

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با اشاره به افزایش نرخ وام های بانکی برای خرید مسکن اولی ها، ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه باید شاهد افزایش مبلغ وام و کاهش مدت اقساط نیز باشیم تا جوانان بدون دغدغه به فکر تهیه مسکن باشند.

 

مختارزاده با ارائه پیشنهادی در این زمینه، گفت: دولت باید صندوقی برای خانه اولی ها ایجاد کند و این صندوق باید ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبارداشته باشد که سالیانه بتواند به یک میلیون نفر خانه اولی تسهیلات خرید مسکن ارائه کند.

 

وی با بیان اینکه باید باز پرداخت وام قرض الحسنه خرید مسکن به صورت اقساط بلندمدت باشد، ادامه داد: از چرخه مالی سالیانه صندوق و از محل دریافت اقساط دوباره به خانه اولی ها تسهیلات اراده شود.

 

عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خراسان رضوی با تاکید بر حمایت از نسل جوان در سیاست های حکومتی و دولت اظهار کرد: در حال حاضر صندوق توسعه ملی ۱۳۰ میلیارد دلار اعتبار دارد، چرا نباید ۲۰ میلیارد دلار وام قرض الحسنه یکبار برای همیشه به نسل جوان اختصاص داده شود.

 

مختارزاده با اشاره به اینکه سهم کلانشهر مشهد از این اعتبار پیشنهادی حتی اگر یک درصد از اعتبار صندوق توسعه ملی اختصاص یابد، طی دو سال بسیاری جوانان خانه دارد می شوند، تصریح کرد: در دولت گذشته تسهیلات خرید مسکن ۴۰ درصد را تحت پوشش قرار می داده است که امروز این رقم به ۲۰ درصد رسیده است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی کانون های مساجد موکب اربعین مجلس هفته نیروی انتظامی تسهیلات مسکن مسکن خدمات دولت وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۶۸۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکز‌ها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.

به گزارش بلومبرگ، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۷۳ درصدی به ۲۳۴۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

طلا در آستانه یک افزایش قیمت ۵ درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد نگه دارد.

تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست، چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

قیمت طلا بیش از ۱۳ درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازار‌های آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.

ضعف دلار آمریکا طی روز‌های اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۵ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۲۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۷ درصدی ۹۴۹ دلار و ۳۹ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات جهت مقاوم سازی مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت مسکن کارگری در یزد/ خانه دار شدن همه کارگران
  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • افزایش مشارکت مردم در ساخت مسکن با تکیه بر عرضه زمین و پرداخت تسهیلات به آن‌ها
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • ۷۷ درصد از مستاجران تهرانی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید