Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات امداد و نجات برای نجات گردشگران اصفهانی مفقود شده در منطقه ویژدرون باحضور تیم های واکنش سریع هلال احمر، نیروهای سپاه و بسیج و مردم منطقه در حال انجام است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، گروهی از گردشگران اصفهانی که برای کوهنوردی به منطقه ویژدرون شهرستان ملکشاهی رفته بودند، مفقود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

"حسین عارفی"، مدیر هلال احمر استان ایلام در این خصوص گفت: جستجو برای پیداکردن کوهنوردان مفقود شده ادامه دارد.

 

وی اظهار کرد: پس از تماس خانواده‌ی کوهنوردان با هلال احمر استان، دو تیم از دو ناحیه ویژدرون ملکشاهی عازم منطقه شده‌اند.

 

عارفی با بیان اینکه منطقه صعب‌العبور ویژدرون صرفاً برای کوهنوردان حرفه‌ای و آموزش دیده قابل عبور است و برای عامه‌ی مردم امکان تردد نیست، افزود: هیئت کوهنوردی استان ایلام از حضور این تیم کوهنوردی در استان اعلام بی‌اطلاعی نموده است و تاکنون هیچ فردی در استان حضور این کوهنوردان در منطقه را تایید نکرده است.

 

مدیر عامل هلال احمر استان ایلام گفت:  تیم‌های واکنش سریع هلال احمر بر اساس گفته‌ی اعضای خانواده‌ی کوهنوردان به منطقه اعزام شده‌اند.

 

وی با بیان این که در ویژدرون امکان دسترسی به خطوط تلفن همراه فراهم نیست ادامه داد: در یک ماه گذشته نیز یک کوهنورد خانم در ان منطقه با مشکل مواجه شد که تیم‌های هلال احمر به منطقه اعزام و کوهنورد را به مکان امن منتقل کردند.

 

مدیر عامل هلال احمر استان ایلام با اشاره به اینکه کوهنوردان و صخره‌نوردان بارها از ویژدرون صعود کرده‌اند اذعان کرد: جای هیچ گونه نگرانی نیست و هلال‌احمر استان با تمام ظرفیت و توان تخصصی به جستجوی کوهنوردان احتمالی و مفقود شده ادامه می‌دهد.

 

وی اذعان کرد: مدیریت بحران استان با درخواست این جمعیت مبنی بر بسته شدن دریچه سد ایلام به منظور حفظ جان گردشگران موافقت کرد.

 

گفتنی است هم اکنون فرماندار ملکشاهی، تیم های واکنش سریع امداد نجات، نیروهای امدادی سپاه  و بسیج و جمعی از مردم منطقه باحضور در منطقه ویژدرون در حال انجام عملیات امداد و نجات هستند‌.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت

حمید محبوبی مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: عصر جمعه در جاده مهاباد به سردشت غرق‌شدن کودک ۲ ساله در روستای گردشیلان به هلال‌احمر گزارش شد.

وی افزود: نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امدادونجات کله‌کاوی مهاباد بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

محبوبی ادامه داد: در این حادثه کودک ۲ ساله مغروق بعد از انجام اقدمات پیش‌بیمارستانی، ساکشن و اکسیژن‌تراپی به مرکز درمانی انتقال داده شد.

دیروز همچنین ۲ نفر دیگر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شده‌اند که جنازه یکی از آنها پیدا شده و امدادگران در حال جست‌‌وجو فرد غرق‌شده دیگری هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی