Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@17:18:47 GMT

زکات ظرفیت بسیار خوبی در رفع چالش های اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۳۷۰۲۳۶

زکات ظرفیت بسیار خوبی در رفع چالش های اقتصادی است

بازوند، زکات را مصداق روشن انسان دوستی خواند و گفت: ترویج این فرضیه مهم می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، «هوشنگ بازوند» امروز(یکشنبه، ۱۴ مهر) در دومین جلسه شورای زکات استان کرمانشاه، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی مردم به صورت خودجوش در امر خیر فعالیت می کنند و زکات مال خود را پرداخت می کنند با ارزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمانشاه، با اشاره به مصارف زکات در راستای عمران و آبادانی روستاها و ساخت مساجد، افزود: هزینه کرد زکوات جمع آوری شده در امر محرومیت زدایی، کمک به تامین مسکن، معیشت نیازمندان و ساخت پروژه های عمرانی نیز قابل تقدیر است.

 

وی با بیان اینکه مدیران باید شرایطی به وجود بیاورند که مردم به زکات بیشتر متمایل شوند، اظهار کرد: زکات به‌عنوان یک فریضه مهم، مصداق روشن انسان‌دوستی است که می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم بسیار موثر باشد.

 

بازوند، با تآکید بر اینکه مدیران و مسئولان باید در امر زکات وقت بگذراند و از این ظرفیت بالای مردمی استفاده کنند، عنوان کرد:  زکات مردم در کنار کمک به اقتصاد کشور در امر کاهش آسیب های اجتماعی نیزنقش موثری ایفا می کند.

 

وی تاکید کرد: هم اکنون بیش از یک هزار و ۶۵۰  دهیار در روستاهای استان کرمانشاه فعالیت دارند که این افراد از ظرفیت بالایی در امر تبلیغ زکات برخوردارند.

 

استاندار کرمانشاه، تصریح کرد: جلسات شورای زکات ظرفیت بسیار خوبی در رفع چالش های پیش روی اقتصاد استان است و باید از توانمندی دهیاری ها برای ترویج زکات استفاده شود.

 

همچنین در این جلسه «حجت الاسلام اسماعیل حسینی مقدم» با اشاره به اینکه ۵۵ روحانی در این سازمان فعالیت می کنند، تاکید کرد: روحانیون همکار در سازمان جهاد کشاورزی در زمان حضور در روستاها می توانند در امر تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات نیز فعالیت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی نیز در کنار وظایف فنی و تخصصی در امر تبلیغ فریضه زکات با کمیته امداد همکاری خواهند داشت.

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین اربعین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زائران اربعین حسینی موکب اربعین هفته نیروی انتظامی کانون های مساجد روزنامه چالش اقتصادی کاهش آسیب های اجتماعی شورای زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری

حسین صابری،عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار کنونی قم بیش از ۷۲ سال سن دارد و طبق مفاد صریح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی و مستندات قانونی و ماده ۹۶ این آیین‌نامه، در حال حاضر بازنشسته می‌باشد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در سال ۹۵ و اصلاحات بعدی از قانونی دیگر امکان ادامه فعالیت وی در جایگاه شهردار قم امکان پذیر نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ادامه فعالیت وی در جایگاه شهرداری قم بخاطر قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان، احتمال ابطال در اسناد و اوراق تعهد آور و غیرقانونی بودن در تصرف در اموال را به همراه داشته باشد.

صابری تصریح کرد: بر همین اساس هرگونه امضای پیمان و قرارداد‌ها توسط وی می‌تواند همراه با مشکلات حقوقی و خسارت برای مجموعه مدیریت شهری قم باشد.

منبع:ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • استفاده از ظرفیت بانوان فعال برای رفع چالش‌های ملی/ پژوهش‌های دینی، مسئله‌محور باشند
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • حضور غرفه سیستان و بلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • معرفی سیستان و بلوچستان با ۳ غرفه در نمایشگاه «اکسپو»
  • چالش‌ها و فرصتهای اکوسیستم استارتاپی در سال ۱۴۰۳