Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آمار ایران گفت: نرخ بیکاری کشور در تابستان امسال، ده و نیم درصد است که در مقایسه با تابستان پارسال، حدود یک و هشت دهم درصد کاهش نشان می دهد. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵ اقتصادی اقتصاد ایران نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد حسین زاده در ارتباط تصویری با تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما با اشاره به اینکه در مرکز آمار ایران،​ هر فصل طرح آمارگیری از نیروی کار اجرا می شود افزود: حدود 60 هزار خانوار در نمونه های ما قرار می گیرند و این طرح، مشابه طرح نیروی کار در همه جهان اجرا می شود و منطبق بر استاندارد های بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعریف شاغل از دیدگاه مرکز آمار ایران مطابق همه دنیا و بر اساس دستورالعمل سازمان بین المللی کار است، ادامه داد: بر اساس این تعریف، فردی شاغل است که در هفته مرجع،​ حداقل یک ساعت کار کرده باشد.

حسین زاده افزود: ماموران آمارگیر همه استان ها آموزش دیدند و با پرسشنامه ای مطابق با استانداردهای بین المللی به خانوارها مراجعه می کنند و بر اساس سئوالاتی که پرسیده می شود شاغل یا غیر شاغل بودن آن ها تشخیص داده می شود.

او اضافه کرد: سپس با روش های نمونه گیری منطبق با استانداردهای بین المللی، این نتایج به کل جامعه تعمیم داده می شود.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: در این پیمایش با توجه به سوالاتی که پرسیده می شود تعداد شاغلان و بیکاران تشخیص داده می شود.

حسین زاده اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار،​ از مجموع حدود 61 میلیون و 582 هزار جمعیت 15 ساله و بیشتر که جمعیت در سن کار محسوب می شوند، حدود 44 و 9 دهم درصد آن ها ​فعال هستند و 33 میلیون و 937 هزار نفر تا سال 98 ، غیر فعال بودند.

وی ادامه داد: از مجموع جمعیت فعال که به شاغلین و بیکاران تقسیم می شوند، حدود 24 میلیون و 751 هزار نفر یعنی 89 و نیم درصد در تابستان سال 98 شاغل بودند و 10 و نیم درصد یعنی حدود دو میلیون و 894 هزار نفر بیکار بودند.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: در مجموع، ​در تابستان امسال 843 هزار و 719 نفر به جمع شاغلان اضافه شد.

حسین زاده در پاسخ به این پرسش که آیا امسال دولت می تواند به تکلیف خود بر اساس برنامه پنج ساله ششم توسعه مبنی بر ایجاد سالانه حدود 955 هزار شغل، عمل کند؟ گفت: برای پاسخ به این پرسش باید مجموع اشتغال ایجاد شده در طول سال 98 را محاسبه کنیم.

او ادامه داد: تعداد شاغلان کشور در تابستان امسال حدود 843 هزار نفر افزایش داشت که با رقم پیش بینی شده اختلاف اندکی دارد.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,82/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بحران بیکاری و اشتغال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال بحران بیکاری و اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!

تین نیوز

برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، برای تابستان امسال رکوردشکنی گرما و رطوبت استوایی پیش بینی شده است. کمربند گرمسیری برای گرمای بی سابقه تابستان امسال آماده می شود و شرایط برای رکوردهای جدید در دما و رطوبت فراهم شده است.

ایسنا در گزارشی به نقل از ارث نوشت: این پیش بینی، بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه کالیفرنیا، برکلی، بر تأثیر فزاینده تغییرات آب وهوایی همراه با ال نینوی شدید تأکید می کند.

چرا رطوبت گرما را خطرناک می کند؟

بدن ما برای خنک ماندن به شدت به تعریق متکی است. هنگامی که عرق از پوست ما تبخیر می شود، گرما را با خود می برد و دمای داخلی بدن ما را کاهش می دهد، با این حال، در رطوبت بالا، هوا به شدت مملو از بخار آب است. این امر تبخیر عرق ما را بسیار سخت تر می کند و اثر خنک کنندگی آن را کاهش می دهد.

رطوبت بالا مانع از عملکرد مؤثر فرآیند تنظیم دمای طبیعی ما می شود و خنک ماندن بدن در شرایط گرم را بسیار دشوارتر می کند.

پروفسور ویلیام از محققان این تحقیق گفت اگر نتوانید بدن خود را تا دمای زیر ۹۸.۶ درجه فارنهایت یا ۳۷ درجه سانتی گراد خنک کنید، جان خود را از دست خواهید داد. عرق اصلی ترین راه برای خنک کردن خود در هنگام گرم شدن است.

ال نینو و گرم شدن زمین منجر به رطوبت گرمسیری می شود

افزایش مداوم دمای زمین که به عنوان گرمایش جهانی شناخته می شود، باعث افزایش میزان بخار آب در جو می شود به این دلیل که هوای گرمتر می تواند رطوبت بیشتری را در خود نگه دارد. ال نینو، الگوی آب وهوایی طبیعی است که باعث گرم شدن اقیانوس آرام گرمسیری می شود. این امر تبخیر را بیشتر می کند و مقدار زیادی هوای گرم و مرطوب را به اتمسفر می فرستد. نتایج این تحقیق در Geophysical Research Letters منتشر شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • تصاویر | ایران زیبا؛ چهارمحال و بختیاری
  • یک پیش بینی ترسناک از هوای تابستان امسال!