Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و با حضور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور ۱۰۰ سازه آبخیزداری و آبخوانداری در سطح ۴۵ هزار هکتار از حوزه های آبخیز خراسان جنوبی وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این سازه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی اجرا می‌شود، گفت: این ۱۰۰ سازه با اعتبار ۲۶۴ میلیارد ریال اجرایی و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با بهره‌برداری از این سازه‌ها میزان آبگیری سازه‌های آبخیزداری استان به میزان یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهارکرد: سازه‌های جدید ۱۳۰ منبع آبی را که بیشتر قنوات هستند تحت پوشش قرار می‌دهد که ۹۱ روستا و آبادی با ۲۰ هزار خانوار از آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این سازه‌ها در تمام شهرستان‌های استان اجرایی می‌شود، گفت: فاز دوم عملیات اجرایی سازه‌های آبخیزداری استان بعد از دهه فجر و تخصیص اعتبار حدود 300 میلیار ریال اجرایی خواهد شد.

نصرآبادی یادآورشد: در حال حاضر2300 سازه آبخیزداری منابع طبیعی اعم از سنگی، سنگی ملاتی و خاکی در خراسان جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزير جهاد کشاورزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۱۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • مهار ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • مهار 17 میلیون مترمکعب رواناب در سازه‌های خراسان جنوبی
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی