Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام صفر قربان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر، پیرامون فعالیت های کمیته فرهنگی اربعین اظهار داشت: اقدامات این کمیته بر چند قسم است، اول کار به صورت ستادی انجام می شود یعنی اداره کل تبلیغات اسلامی با توجه به سهمی که در اجرای مبانی فرهنگی اربعین بر عهده دارد، اقدامات درون سازمانی از قبیل ساماندهی گروه های فرهنگی روحانیون و برگزاری جلسات توجیهی را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: به عنوان کمیته فرهنگی اربعین در استان هایی که بعثه مقام معظم رهبری نماینده مستقل ندارد، استاندار یک نفر را به عنوان مسئول فرهنگی انتخاب می کند و کار ستادی و فرهنگی آغاز می شود.

حجت الاسلام قربان پور عنوان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان بر طبق دستور العمل های ستاد اربعین کشور کارهای فرهنگی را باید انجام دهد. در کمیته فرهنگی اربعین استان سه کارگروه یاوران معنوی قرآن، تبلیغ و نماز و کارگروه بانوان فعالیت می کنند.طرح نایب الشهید هم در این راستا در دستور کار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: نایب الشهید تشریح جایگاه شهادت طلبی و نشر فرهنگ ایثار و شهادت است و مراسم ویژه برای این طرح سال گذشته در شهر اراک و امسال در شهر خمین برگزار شده است.

قربان پور گفت: تلاش می کنیم در کمیته فرهنگی اربعین، معارف عاشورا و اربعین تبیین شود. شعار اربعین امسال «الحسین یجمعنا» انتخاب شده تا همه به موضوع کلی وجود امام حسین (ع) ارادت ورزند، بدون اینکه حب و بغضی مطرح باشد و تلاش می کنیم این جایگاه برای تمامی زائران تبیین شود.

وی گفت: وظیفه تبلیغات اسلامی توجیه، تبیین و معرفت افزایی در اربعین است و هفته گذشته جلسات توجیهی ستاد موکب داران و مبلغین را برگزار کردیم. در حقیقت کار فرهنگی اربعین بر دوش روحانیت و مبلغان دینی است.

حجت الاسلام قربان پور اظهار کرد: برای تمدن سازی اسلامی باید با همدلی حرکت کنیم، لازم است که در مراسم اربعین از هر نوع اختلاف سلیقه پرهیز و حرمت تشیع عراق حفظ شود. حتی در صورت وجود سنت های قومی به آن دامن زده نشود و جایگاه وحدت ملی و بین المللی حفظ گردد که مبلغین و ذاکرین می توانند در این موارد نقش آفرین باشند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: رسانه ها نیز با دیدگاه فرهنگ سازی و فضاسازی عمومی بایستی کارهای تبیینی مربوط به اربعین را انجام دهند.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر ارتباط چهره به چهره است و سازمان تبلیغات به این نتیجه دست پیدا کرده که کار گروهی در این زمینه اثر بخش می باشد. برای تمامی موکب های اربعین استان اعزام مبلغ دینی مدنظر قرار گرفته است تا در این موکب ها به امور تبیینی و معرفت افزایی زائران بپردازند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان مرکزی افزود: اربعین یک کنگره بین المللی و فراملی و جمهوری اسلامی امروز پرچم دار یک نهضت جهانی است که باید تلاش کنیم این نهضت بزرگ حفظ شود و هیچ مساله ای بر آن خدشه وارد نسازد.

کد خبر 4739134

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اربعین 98 اربعین 98 اربعین حسینی بوشهر قزوین گرگان گردشگری مرز مهران ایلام خطبه های نماز جمعه شیراز هفته دفاع مقدس شهرکرد آتش نشانی یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی درباره نحوه برخورد با افراد بی‌حجاب طبق لایحه عفاف و حجاب گفت: در لایحه عفاف و حجاب که اگر مورد تایید نهایی شورای نگهبان قرار بگیرد مرحله نخست را در قالب یک تذکر پیامکی با یک جریمه معلق قرار دادیم و در مرحله بعد اگر طرف اصرار بر کشف حجاب داشت جریمه قطعی خواهد شد و در مرحله سوم فرایند قضایی را تعریف کردیم.

وی اظهار کرد: ماده ۶۳۸ قانون فعلی بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده است و جرم هم  جرم مشهود است و نیروهای انتظامی طبق آن عمل می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس افزود: اگر لایحه به مجلس بیاید وضعیت از نظر کیفیت برخورد تعدیل می‌شود.

حجت‌الاسلام نقدعلی اظهار کرد: تشکیل ستاد حجاب از تکالیف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و سال‌های سال است که تشکیل ستاد حجاب تکلیف شده است و مطابق آن پیش می‌روند.

وی گفت: کارکرد ستاد حجاب این است که دستگاه‌ها را جمع می‌کند و تکالیف اجرایی و عملیاتی کردن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را تدوین می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • برپایی همایش واقع‌گروی معرفتی در فلسفه اسلامی و چالش‌های پیش‌رو
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • معارفه رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • سکوی «تامین و تولید» راه‌اندازی می‌شود/ تبیین ظرفیت‌های ایران
  • از بازار داغ دید و بازدید‌ تا تریبون‌های آزاد/ تبیین روشنگرانه در جنگ ترکیبی
  • قدردانی از بزرگان، جامعه را فاخر می‌کند
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • انتخابات الکترونیک چه مراحلی دارد؟
  • مراحل برخورد با افراد بی‌حجاب بر اساس لایحه عفاف و حجاب