Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی با تاکید بر اینکه علاقه‌ای به از سرگیری مذاکرات با آمریکا تا تغییر رویکرد واقعی واشنگتن ندارد درباره وقوع اتفاقی «وحشتناک» در صورت شکست گفتگوها هشدار داده است. ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، کیم میونگ-گیل مذاکره کننده ارشد هسته‌ای کره شمالی امروز دوشنبه گفت که این به آمریکا بستگی دارد که آیا بخواهد دو کشور گفتگوهای خلع سلاح بیشتری برگزار کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارنظر پس از آن مطرح شد که مذاکرات روز شنبه میان پیونگ یانگ و واشنگتن در سوئد به شکست انجامید.

کیم این اظهارات را در میان خبرنگاران و در پکن مطرح کرده است. وی در بازگشت از سفر استکهلم که برای برگزاری مذاکرات با استفان بیگن همتای آمریکایی خود رفته بود همچنین هشدار داد اگر مذاکرات به خوبی پیش نرود ممکن است اتفاق "وحشتناکی" بیفتد.

مذاکره کننده ارشد کره شمالی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد طرفین در دو هفته آینده باز هم گفتگو کنند با ابراز تردید گفت: واشنگتن نتوانسته پیشنهاد جدیدی ارائه کند. فکر نمی کنم آمریکا در این مدت کوتاه پیشنهاد جدیدی آماده کند.

با وجود آنکه طرف کره ای مذاکرات استکهلم را شکست خورده توصیف کرد اما آمریکایی‌ها مدعی اند دو طرف مباحث خوبی داشته اند و دعوت سوئد برای برگزاری مجدد مذاکرات در دو هفته آتی را پذیرفته اند.

سران کره شمالی و آمریکا تا کنون سه دیدار رو در رو داشته اند و به نتیجه ای منتهی نشده است. کره شمالی پس از اصرار آمریکا اعلام کرد حاضر است با بررسی یک بسته پیشنهادی جدید به میز مذاکرات بازگردد. کره شمالی خواستار کاهش تحریم‌ها و تضمین امنیتی شده است اما آمریکا حاضر به دادن امتیار نیست و منتظر گام های ملموس کره شمالی در راستای خلع سلاح است.

یکشنبه شب یک مقام وزارت خارجه کره شمالی که نامش فاش نشد در بیانیه‌ای تاکید کرد پیونگ یانگ هیچ علاقه ای به گفتگو با واشنگتن تا زمانی که ایالات متحده اقدامات عملی برای توقف کامل و غیرقابل بازگشت سیاست خصمانه خود در قبال کره شمالی، انجام ندهد.

این مقام وزارت خارجه کره شمالی همچنین از آمریکا خواست با یک روش محاسباتی جدید تا قبل از پایان سال جاری میلادی به میز مذاکرات بازگردد. این ضرب الاجلی است که کیم جون اون رهبر کره شمالی در سخنرانی آوریل 2019 مطرح کرده بود.

مذاکرات بین کره شمالی و آمریکا متوقف شدپامپئو: برای صحبت کردن درباره پیشرفت مذاکرات با کره شمالی هنوز زود استاستکهلم میزبان مذاکرات مقامات کره شمالی و آمریکا؛ دیوار بی‌اعتمادی همچنان بلند است

 

انتهای پیام/

 

R36447/P/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کره جنوبی اخبار "کره شمالی" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کره جنوبی اخبار کره شمالی اخبار آمریکا کره جنوبی اخبار کره شمالی اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۳۷۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا

برپایی چادرهای تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوزه دانشگاه واشنگتن در شهر سیاتل آمریکا به رغم هشدار و مخالفت مسئولان دانشگاه/ زوما دستگیری دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی در شهر تامپا ایالت فلوریدا آمریکا/ زوما نیروهای گارد ایالتی مشغول مقابله با دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه تگزاس در شهر آستن ایالت تگزاس آمریکا/ زوما مسابقه سومو (کشتی سنتی ژاپنی) با گریه بچه در معبد "سنسوجی" در شهر توکیو/ رویترز دستکم 120 کشته در اثر سیل ناشی از شکستن یک سد در مرکز کنیا/ رویترز و خبرگزاری فرانسه شعار "پایان صهیونیستم" در کنار چادرهای تحصن دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه ایالتی " اِوِرگرین" در واشنگتن آمریکا/ رویترز "صهیونیسم یعنی تروریسم" شعاری در جریان اعتراضات ضداسرائیلی دانشجویان در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا/ رویترز جلسه محاکمه 9 مرد در دادگاهی در شهر اشتوتگارت آلمان به اتهام توطئه ادعایی برای سرنگونی دولت آلمان و احیای امپراتوری آلمان/ ایستگاه قطارهای سریع السیر در شهر نانجینگ چین/ DDP مسابقات دو نیمه ماراتون در مسکو/ تاس کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ از جشن قهرمانی اینترمیلان تا روز نخل مسیحیان ارتدوکس

دیگر خبرها

  • آخرالزمان شمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ علائم آن چیست؟ (+عکس)
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • حمله پلیس آمریکا به یک استاد دانشگاه واشنگتن (فیلم)
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا